Vad gör man i Manchester?

Bukefalos 30 år!

Blyger

Trådstartare
Försöker övertala min partner in crime om att vi ska åka till Manchester för ett event med min favoritartist.

"Vad gör man mer i Manchester då?" var såklart en helt relevant fråga.

Vi åkte utan barn och gillar rockmusik.

Det beror väl på årstid, men jag tyckte att det var en ganska trevlig och lagom stor stad att promenera, shoppa och äta i. Jag var där för att jag har en fotbollsfantast i familjen, så det var fokus för besöket. Nu vet jag inte exakt vad du menar med rockmusik, men det finns ju flera stora band som kommer därifrån och man kan gå på guidade turer med musiktema.

Försöker övertala min partner in crime om att vi ska åka till Manchester för ett event med min favoritartist.

"Vad gör man mer i Manchester då?" var såklart en helt relevant fråga.

Vi åkte utan barn och gillar rockmusik.
Jag var där på konferens en gång. De hade fixat bra med guidade turer i staden, så de som ville fick gå runt och lära sig mer om de äldre byggnaderna, kanalerna, stadens historia som industristad etc. Mycket intressant tyckte jag, och när jag var iväg någon annan gång själv i en annan stad kollade jag runt just efter guidade turer. Utöver det så promenerade jag en del, köpte fish n chips, och var inne en del på ett naturhistoriskt (?) museum som låg mitt emot konferensplatsen.

Vi är från Västkusten så antagligen inte allt för känsliga för regn :D
Jag hade tyckt att det hade varit mycket tråkigare att inte kunna promenera runt och kolla in stan, eller behövt göra det i blöta kläder - då hade nog besöket inte varit lika positivt. Jag uppfattade stan som ganska gåbar. Å andra sidan, ska man göra något specifikt (konsert, match) är det ju det som är syftet och allt annat får vara en bonus.

Jag är jättenöjd med att fotbollen tagit mig till Manchester ett par gånger och skulle lätt åka igen (men kanske just med ett specifikt syfte, inte bara för att).

Jag var mkt i Manchester en gång i tiden 😁 Man kan gå på shopping på Selfridges, se på deras matavdelning, kolla streetart och annan konst i the northern quarters, gå på karaoke i china town, äta och promenera i området Deansgate och the locks, Var länge sedan jag var i Manchester men Dukes 92 och Alberts shed ligger trevligt i kanalområdet, man kan också hänga lite i gay village, där är fint.

Sen kan man ju se på fotbolls arenor, gå på pub och äta gott, finns en pub väldigt centralt som är i en jätte gammal byggnad, där är trevligt att gå mkt pga byggnaden, The old wellington pub heter den. Om dom har nån kväll med pub quiz kan det kanske vara skoj att bli med på ☺️

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka