Vad gör man med en grimma som skaver? *bilder*

Ingela_S

Trådstartare
Tja, när man har bytt grimma ett antal gånger, utan att hitta nån som INTE skaver, så är det dags att prova nåt nytt. Så vad tycks om min luddiga häst..? :angel:

(klickbara bilder)

En liten fråga bara, vilken av dessa ögonbilder tycker ni är bäst? Inte rent fotomässigt (har ingen superkamera direkt...), utan mysigast liksom. Jag kan inte riktigt bestämma mig... :p

Och så måste jag visa en alien-bild också. :angel:

Sv: Vad gör man med en grimma som skaver? *bilder*

Haha ja det var Verkligen en mkt speciell grimma!!:rofl: :p
Ingen risk att någon förväxlar den med sin egen haha..
men det var smart och inte så fult faktiskt.
och vilken bild som är mysigast tycker jag att det är den första "betes" bilden på huvudet.

han var luddig han:p men gullig!

angående ögonbilderna så gillar jag den senare bäst, där han har helt öppna ögon. han ser så lugn, klok och förståndig ut där! :love:

Söt luddgrimma.

Hade rött ludd till min när han gick på ettårsbete, vi hade grimmorna på första veckan eller så.

Haha, jag funderade också på rött, men kom fram till att det nog skulle se aningens "omanligt" ut. ;)

Jag har ganska nyligen bytt stall och här går hästarna med grimmor på sig i hagen. I förra stallet stod de utan, så då fanns liksom inte skav-problemet. Men på fyra veckor så har hästen skavt av päls lite överallt i huvudet. Så det blev en tur till tygaffären, enklast möjliga konstruktion: teddytyg och kardborreband. Återstår att se om det fungerar och hur länge det håller. Inte så dyrt att sy nya i alla fall. :D

Nikkis: visst blev den lite udda. :angel: Men inte så farligt som jag hade trott, faktiskt. Kul att du gillade den första betesbilden (det gör jag också :love: ), men egentligen syftade jag på ögonbilderna. Lite dumt skrivet i originalinlägget, kanske... :o

_isdroppe_: lugn, klock och förståndig säger du..? Kanske inte riktigt de orden jag skulle valt för att beskriva min häst. :angel: Men det är ju kul att det går att "lura" folk med bilder. :D

Har du provat Bucasgrimmor?

Jag upplever dem som trevligast, har i princip bara sådana (och läder då).

Måste du ha grimma ute i hagen? Annars lägg ner pengarna på en riktigt mjuk dyr grimma, bucas tex som ovan nämnde

Jättefin grimma!! :D

Tycker andra bilden är mycket finare, han ser så utrycksfull ut! Så vacker :love:
Jag gillar din häst :d

Det hade klart varit det bästa. :idea: Men nu är det så att stallägaren vill ha grimmor på för att underlätta in- och utsläpp, så att ta av grimman är inte det första alternativet. :p

Mitrolle, Fröken_Skåne: var kan man hitta bucasgrimmor? Har inte sett såna i butikerna häromkring. Min kompis föreslog bomullsgrimma, men det har jag heller aldrig sett nån...

RedPassion: Tack så mycket! :o :bow: :D

Granngården har väl Bucas.. annars har jag köpt några av mina på diverse hästevenemang man varit på. Tror de finns i lite alla möjliga affärer.

Min häst med en av sina Bucas:
4216309.jpg

Alla sätt är bra utom de dåliga och jag tycker att grimman ser riktigt mysig ut! :idea:

min häst får skav av grimman DIREKT.. hon går nu utan grimma i hagen och när jag leder henne har hon ordentligt fårskinnsludd, mycket bättre än syntet..

Min häst får skav av vissa grimmor, men om man kikar efter grimmor i lite mjukare material är det inga som helst problem. Finns ju grimmor som är i just Cushion Web (sånt där mjukt material), Aerborns är väll de som är mest igenkända. Finns på www.hippsonshopen.se eller i vissa välsorterade ridsportbutiker. Men även Hööks, Jacson m.fl. har också de typerna av grimmor.

Jag har haft en Jacson och har en som jag tror heter Schou nu, köpte den på Gekås för typ 40 spänn.

Ska köpa en camelfärgad från Bucas också, de är också mjuka, måste matcha med nya täcket :D

Men din grimma vart ju bra den med, med ludd på :) tycker det är okej när det är rimligt med ludd, som på din grimma. Vissa har ju sådana enorma nosludd m.m. i jätte fluffigt fårskinn och hästarnas syn kan ju t.o.m påverkas av allt ludd då. Men din grimma vart ju som sagt bra, lite orginell :D .

Tycker f.ö. den senare av ögonbilderna, där hela ögat är öppnat var finast :) .

Mina hästar får skav av nylongrimmor men inte av välsmorda lädergrimmor.

Jag har haft en mjuk grimma i Cushion web. Resultat: skav.... :crazy:

Mys: lädergrimma är nästa alternativ att testa, men det var billigare att prova luddet först. ;)

Jaha oki där ser man. För min kan få skav av vanliga ofodrade nylongrimmor, men hon får inget skav av dom mjuka CW grimmorna :).

Grattis... ;) Jag vet inte om det beror på pälsen, Lidos har så kort och tunn sommarpäls (den är lika kort som stallkompisen är där hon är klippt), eller om han bara är överkänslig. Man kan ju hoppas att vinterpälsen skyddar bättre, men det vill jag gärna se innan jag tror på det. :crazy:

Förresten, det var en Cushion Tape grimma (från Hööks) som jag hade. Är det samma som Cushion Web...?

Jo precis, undrar vad det beror på om dom bara är olika känsliga eller vad det kan vara?

Jag vet faktisikt inte om det är samma material. Tycker det verkar skilja sig lite granna på "mjukheten" dessutom på lite olika CW grimmor, Aerborns är nog bland de mjukaste.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
2 207
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 332
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Varning att dethär är om känsliga saker så kanske är jobbigt för endel att läsa om. Men jag vill bara berätta om det men jag vet inte... 2 3
Svar
46
· Visningar
6 711
Senast: Motacilla
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån... 2 3
Svar
44
· Visningar
6 416
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka