Goodbye Arizona ... Dar floder heter "wash" och de (liksom vagar ibland) svammar over av vatten men annars fungerar att kora i. I dag korde jag over "Holy Moses Wash" och "Rattlesnake Wash".

Dar oknen ar levande och blommar och "road runners" (fageln i buggs bunny, som coyoten jagade hela tiden

) springer mellan kaktusar och buskar och skriker hogljutt.
Har ser man tydligt varfor det blir "flood washes". Det regnar over bergen och nar marken ar sa torr suger den inte at sig vatten utan det rinnen helt sonika ner pa slatten
och vackra Flagstaff
Jag gillar Arizona hogt och rent ... men dagen startade inte bra. Nagonstans har jag ett el-fel sa batterierna i vagnen blir inte laddade av trucken nar den gar. Da jag inte korde generatorn alls i gar kvall startade morgonen med att jag inte fick igang generatorn ... darmed inte kunde anvanda vatten kokaren till min "press bryggare". Det kandes nastan varre an att jag trodde mig ha broms fel och behovde ta mig till en verkstad ... som var snalla nog att skicka ut en kille for att ladda batterierna sa att jag kunde dra in "sliden" och aka ivag till deras verkstad ... dar jag spenderade pengar pa nya dack och stotdampare till husvagnen.

Sedan tappade jag telefonen som nu har en krossad framsida.
Nu har jag tagit mig till California's oken. Den ser ut som man ar van att se oknar ... sand och nagra fa kaktusar och oatliga stickiga buskar. Och varmt ar det. Just nu 36*C i skuggan ... ACn gar for fullt och jag trostar mig med en frusen "Strawberry Daiquiri" efter en promenad med hundarna pa ett par kilometer i varmen.
Jag har nu ocksa oppnat den sista flaskan vin (som inte ar for "fin" (=dyr) for att drickas till "pizza rolls". Nastan framme i Napa, vinets forlovade land, nu.