Vad gör ni? Del 8!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Måste åka in till byn.
Eldar i spisen men får låta det slockna lite för vågar inte lägga in innan jag åker.
Får se när hv dyker upp med element

Gråter en skvätt över den stora summa pengar som kommer försvinna på något så tråkigt som dubbdäck imorgon.. Kommer på minst tusen andra roligare saker att lägga dem pengarna på!

Har lyckats beställa en ny laptop, dock med fel adress till kortet. Men det har inte blivit nekat O_o Vi får se om det anländer en dator eller inte.

Gick och såg Spectre. Vet inte riktigt vad jag tycker. I morgon tänkte jag faktist få lite jobb gjort istället för att försöka lösa dator problem hela dagen. Jag lyckades lokalisera vart jag kan köpa ett hard case och lite annan utrustning jag behöver dock :up:

Fryser helt galet ! Men båda mätarna säger att inomhustemperaturen är helt normal :cool:

Och pluggar, japp ni läste rätt, suttit och pluggat hela dagen :p

Det ösregnar, jag fryser fast jag eldar i spisen, halsen skaver, jag snorar och ingen är här och tycker synd om mig och serverar te och varm soppa. Att man alltid skall behöva göra allting själv för att det skall bli gjort!:banghead:

Fast nog kan jag få tycka att däckköp är dyrt och tråkigt? Att det sen är en nödvändighet som självklart måste införskaffas säger jag inte emot.
Nja, så dyrt tycker inte jag att det är. Kanske är dyrt för stunden, men tänker man på hur många säsonger däcken kan tänkas hålla så blir de inte så dyra.
Mina gick på 5000kr men räknar att de ska hålla minst 3 säsonger, helst fler. Då blir det ungefär 140kr/månaden, som däcken kostar. Så speciellt dyrt eller tråkigt tycker inte jag att det är. Är det tråkigt att se till att sin bil har godkända däck, så man förhoppningsvis slipper en olycka pga dåliga däck? :confused:

Fast bara för att man vet att det är något nödvändigt man måste lägga pengar på måste man väl inte tycka att det är kul? :confused:
Jag tycker inte det är kul att betala några räkningar. Jag kan komma på massor med saker som vore roligare att lägga dem på än tex bolån, bilförsäkring, CSN, elräkningar eller tom stallhyran. Betyder det att jag struntar i att betala dem eller inte förstår att de måste betalas? Knappast.

Ibland måste man ju få tycka att saker är jättedryga oavsett hur medveten man än är om att de behövs.

Nja, så dyrt tycker inte jag att det är. Kanske är dyrt för stunden, men tänker man på hur många säsonger däcken kan tänkas hålla så blir de inte så dyra.
Mina gick på 5000kr men räknar att de ska hålla minst 3 säsonger, helst fler. Då blir det ungefär 140kr/månaden, som däcken kostar. Så speciellt dyrt eller tråkigt tycker inte jag att det är. Är det tråkigt att se till att sin bil har godkända däck, så man förhoppningsvis slipper en olycka pga dåliga däck? :confused:
Som student så jo, 5000 tusen är mycket pengar för min plånbok. Och nej, slår man ut saker per månad blir få saker speciellt dyrt.. men det hjälper ju mycket när klumpsumman ska ut och ekonomin går lite på knäna.
Ja som sagt, jag tycker det är tråkigt att köpa däck. Att tycka något är tråkigt är inte detsamma som att strunta i det eller att inte tycka det är viktigt? (Faktum är att jag tycker bil i största allmänhet är ganska tråkigt och hade dumpat skrället för länge sen om det inte vore för att min vardag hade försvårats rejält utan den.)
Jag förstår inte riktigt vad som upprör? Vad jag vet har jag inte uttryck att jag inte vill ha bra däck på min bil?
Om jag hade skrivit " Jag prioriterar bort dubbdäck, gillar att glida runt på mina sommardäck hela vintern och bokar en resa till Teneriffa för pengarna istället:up:" förstår jag om folk hade reagerat.

Nya däck hämtas och sätts på imorgon så kommer förhoppningsvis inte vara någon trafikfara denna vintern heller, så ingen fara på taket!

Är pga sjukdom galet uttråkad men har kommit på en fördel med att sitta isolerad hemma: man blir allmänbildad. Har nu kollat på alla dokumentärer på Svt play och Kunskapskanalen. Vet tex. allt om Hitler och Andra Världskriget, djurlivet på Galapagos, Ungerska konstnärer, Roms uppgång och fall, Hungersnöden i Västerbotten på 1800-talet och Pimplare från Syrien.

(Kaozz alltså)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Någon mer som har någon gammal trotjänare du vill hedra? Jag har min 2000kr laptop från 2014 som har fått nya plåster och en spjäla så... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 352
Senast: Hermelin
·
Kropp & Själ Jag var och lämnade prover i slutet på januari pga min ME-diagnos. I slutet på förra veckan signerades mina provsvar av läkare, dock...
Svar
8
· Visningar
679
Senast: corzette
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
67 192
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 26 27 28
Svar
550
· Visningar
15 527
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka