Vad gör ni? Del 8!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh du har med ett krokigt lillfinger! Har du med brutit det någon gång?
Börja spela något fb-spel, se om det hjälper lite.

Haha ja! Bägge mina lillfingrar är så. Hade (och har) väldigt små händer och när jag var liten spelade jag sönder händerna pga. tränade för mkt på pianot. Mina fingrar räckte inte till när jag spelade mer avancerade stycken så det blev som det blev... Jag blev aldrig ngn konsertpianist och nu har jag bara två krokiga lillfingrar, snacka om nitlott :p ;)

Ska duscha och sen sova. Klockan ringer strax efter 01, så inte många timmar kvar. Nackdelen med att träna dressyr på kvällstid...

(Ja andra skulle säga att det dumma är att jobba så tidigt ;) ).

Haha ja! Bägge mina lillfingrar är så. Hade (och har) väldigt små händer och när jag var liten spelade jag sönder händerna pga. tränade för mkt på pianot. Mina fingrar räckte inte till när jag spelade mer avancerade stycken så det blev som det blev... Jag blev aldrig ngn konsertpianist och nu har jag bara två krokiga lillfingrar, snacka om nitlott :p ;)
Sugit värre! Jag har ett krokigt men är pga fick en bildörr på det som liten och läkte inte bra efter det.

Sugit värre! Jag har ett krokigt men är pga fick en bildörr på det som liten och läkte inte bra efter det.

Kan iofs numera använda mina krokiga lillfingrar som parytrick pga att de kan haka upp sig och gå ur led på begäran. Haha :p

Jag har fått disk hemlevererad i IKEA-påse till min diskmaskin när avkomman var yngre. :rofl:

När de inte såg köket längre fick båtklubben - dvs jag - ställa upp.Tur att jag hade fullstor maskin på den tiden.
:eek: :eek: :eek:
Det skulle min mamma aldrig ställa upp på... förvisso brukar hon hjälpa till att diska här när de är på besök, men då har jag redan diskat bort diskberget så det bara är det som används när hon är här. Men ja tror gränsen går där. :p

inte så smidigt i mitt fall heller när det är 11 mil mellan oss också. :grin:

Som student så jo, 5000 tusen är mycket pengar för min plånbok. Och nej, slår man ut saker per månad blir få saker speciellt dyrt.. men det hjälper ju mycket när klumpsumman ska ut och ekonomin går lite på knäna.
Ja som sagt, jag tycker det är tråkigt att köpa däck. Att tycka något är tråkigt är inte detsamma som att strunta i det eller att inte tycka det är viktigt? (Faktum är att jag tycker bil i största allmänhet är ganska tråkigt och hade dumpat skrället för länge sen om det inte vore för att min vardag hade försvårats rejält utan den.)
Jag förstår inte riktigt vad som upprör? Vad jag vet har jag inte uttryck att jag inte vill ha bra däck på min bil?
Om jag hade skrivit " Jag prioriterar bort dubbdäck, gillar att glida runt på mina sommardäck hela vintern och bokar en resa till Teneriffa för pengarna istället:up:" förstår jag om folk hade reagerat.

Nya däck hämtas och sätts på imorgon så kommer förhoppningsvis inte vara någon trafikfara denna vintern heller, så ingen fara på taket!
Har själv inte så gott ställt och tyvärr hamnar alla utgifterna samtidigt, därför jag planerar min ekonomi efter min inkomst, så jag kan lägga undan varje månad så jag har pengarna när jag väl behöver dom osv.

Sen när blev "tråkigt" synonymet med "att inte köpa"? WTF? :confused:
Vet inte varför du tror att folk blir upprörda? Jag är det inte i alla fall, skrev mest bara vad jag själv tyckte som en egen litet inflikande på hur jag tänker, men då verkar jag tydligen vara "upprörd", verkligen inte. Hade jag varit upprörd hade jag använt mer uttropstecken och troligen VERSALER, och inte skrivit så här lugnt och sansat som jag gör nu. :cool:

Sitter i sängen vråltrött, ska kolla senaste avsnittet av twd, sen några avsnitt av Bones.
Måste kravla nerför trappan och slänga in ved några gånger till med innan jag somnar.
Har fått ett erbjudande om att hyra några rum i ett hus, väldigt trevligt faktiskt, men frågan är hur det är att dela kök och badrum. Vi skulle få en egen wc, men badrum får vi dela. Men det fanns jacuzzi där :D

Hemma efter en handling på maxi. Tur dom bytt ut sina myntskålar till såna som kan ta massor av mynt på en gång, betalade med 120 kr i mynt och 2 ynka 20-lappar :p Nu ska jag äta fralla och dricka te, sen glögg :)

Hemma efter en handling på maxi. Tur dom bytt ut sina myntskålar till såna som kan ta massor av mynt på en gång, betalade med 120 kr i mynt och 2 ynka 20-lappar :p Nu ska jag äta fralla och dricka te, sen glögg :)
:rofl:

Bekanten gjorde en större inhandling på Biltema och betalade i rör med guldtior.....

Mynt och sedlar är ett elände nuförtiden. I min lilla stad finns ingen insättningsautomat kvar och bara en bank tar emot kontanter.

Jättekul när min förening stod med 40 papp i sedlar (från ett större lotteri) som skulle sättas in på konto. Det blev flera resor till större staden och deras bank. Banken tog inte emot mer än 10.000 i taget nämligen.

:banghead: :banghead: :banghead: :banghead:

:rofl:

Bekanten gjorde en större inhandling på Biltema och betalade i rör med guldtior.....

Mynt och sedlar är ett elände nuförtiden. I min lilla stad finns ingen insättningsautomat kvar och bara en bank tar emot kontanter.

Jättekul när min förening stod med 40 papp i sedlar (från ett större lotteri) som skulle sättas in på konto. Det blev flera resor till större staden och deras bank. Banken tog inte emot mer än 10.000 i taget nämligen.

:banghead: :banghead: :banghead: :banghead:
Ja det är helt kasst! Forex bank här i stan tar emot insättningar, men över 10 000 måste man ha kvitto. Och mynt tar dom bara emot typ 10 st eller nått O_o Så brukar försöka handla med det, oftast på loppis, men nu fick det bli ica istället :p Är ett elände att det är så få banker som tar emot pengar nu för tiden.

Har själv inte så gott ställt och tyvärr hamnar alla utgifterna samtidigt, därför jag planerar min ekonomi efter min inkomst, så jag kan lägga undan varje månad så jag har pengarna när jag väl behöver dom osv.

Sen när blev "tråkigt" synonymet med "att inte köpa"? WTF? :confused:
Vet inte varför du tror att folk blir upprörda? Jag är det inte i alla fall, skrev mest bara vad jag själv tyckte som en egen litet inflikande på hur jag tänker, men då verkar jag tydligen vara "upprörd", verkligen inte. Hade jag varit upprörd hade jag använt mer uttropstecken och troligen VERSALER, och inte skrivit så här lugnt och sansat som jag gör nu. :cool:
Planerad ekonomi, precis min melodi också:up: Men inte alltid man kan planera allt, ibland tillfaller saker man i räknat med, och i detta fallet blev just däcken en sån utgift.

Och nej, tror självklart inte att du sitter hemma på din kammare och är upprörd över min syn på däckköp, valde helt enkelt fel ord!

Hur som haver, vi kommer nog inte så mycket längre då vi verkar gå runt varann och missförstå

:)

Vågar man köpa tågbiljett vid jul upp till Dalarna som inte är ombokningsbar mån tro? 20 dec respektive 26 dec...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Någon mer som har någon gammal trotjänare du vill hedra? Jag har min 2000kr laptop från 2014 som har fått nya plåster och en spjäla så... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 352
Senast: Hermelin
·
Kropp & Själ Jag var och lämnade prover i slutet på januari pga min ME-diagnos. I slutet på förra veckan signerades mina provsvar av läkare, dock...
Svar
8
· Visningar
679
Senast: corzette
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
67 181
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 26 27 28
Svar
548
· Visningar
15 423
Senast: Luem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Bärväska för liten hund
  • Uppdateringstråd 31