Vad gör ni? Del 8!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu håller jag på att garva ihjäl mig :rofl:

Min man skulle föra över pengar till sin pappa och ringer och dubbelkollar kontonr och allt. Sen sätter han över pengarna och ser efter en stund att det var hemskt mycket pengar som kommit in på ett annat konto.
Då har han satt över pengarna till sig själv :laugh:

Det hela gör mig dock lite mörkrädd att varken han eller svärfar har koll på sina konton :nailbiting:
Han diskuterade ju kontonr och visst stämde det sa svärfar men det gick ju som det gick :D

Det försökte vi med i lördags men det funkade inte. Nu vette fan om jag orkar med det en gång till, kanske om han får göra allt jobbet :o :p

Jag badade bastu och hade sex i bastun vannan dag dom sista veckorna, det enda det resulterade i var sammandragningar som försvann efter någon timme och en unge som kom ut i vecka 42+2....

12106206_452203574974938_1854528047_n.jpg

:meh:

Bättre än vattenpölar....

Fan vad det är svårt att sälja häst! Folk kommer gärna och tittar för att till slut klämma ur sig att de inte kan skrapa ihop 10 000 men tar honom gärna gratis. As if :banghead:

Jag tror att det är för att han är billig från början. Vad folk inte förstår är att jag måste bli av med honom men det är inte sån panik så att han får hamna var som helst.
De verkar kunna tro att de kan övertala mig. Sjukt irriterande och ett jävla slöseri med min tid.

Det har hänt mig, att jag fått en häst gratis :D
Men det var ju under andra omständigheter. Ägaren fick ju djurförbud dessutom. Men fick 6 fina år med en halvblod/nordsvensk korsning :love:
Ja visst kan det hända :D
Men man kan inte förutsätta det när man svarar på en annons
Sen skulle jag inte vilja sälja till någon som inte har någon buffert

Ja visst kan det hända :D
Men man kan inte förutsätta det när man svarar på en annons
Sen skulle jag inte vilja sälja till någon som inte har någon buffert
Nä vi hade en häst som vi sedan slaktade istället, det var en som skulle köpa för 3000 kr, men kunde inte skrapa fram det, alltså tyckte vi inte att personen var lämplig som hästägare... Sen fick vi höra att vi var hemska som slaktade istället men hellre det än att hästen ska börja vandra runt... Det var en rätt speciellt häst också med mycket egna idéer om hur livet skulle tillbringas. Vi hade utmattningsövningar som i att gå förbi en vattenpöl... Det tog 45 min innan hon insåg att jag inte tänkte låta henne gå hem för att det var vatten på backen... :meh: En sån häst riskerar att klassas som idiot och få stryk vilket hade resulterat i en farlig häst...

Inköpspriset är väl egentligen den minsta ekonomiska delen av att äga häst (om man nu ligger i prisklassen som din häst är i)
@Snurrfian
Det var @Marita73 som skulle sälja häst.:D

Men ja... Jag tror inte man har funderat igenom saken ordentligt om man inte kan spara ihop 10.000 men tänker sig ha häst som varje månad kostar en stor summa samt eventuella kostnader för skador etc

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Någon mer som har någon gammal trotjänare du vill hedra? Jag har min 2000kr laptop från 2014 som har fått nya plåster och en spjäla så... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 352
Senast: Hermelin
·
Kropp & Själ Jag var och lämnade prover i slutet på januari pga min ME-diagnos. I slutet på förra veckan signerades mina provsvar av läkare, dock...
Svar
8
· Visningar
679
Senast: corzette
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
67 174
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 26 27 28
Svar
547
· Visningar
15 361
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka