Typiskt måndagsexemplar, den här måndagen. Alla verkar ha något att gnälla på, och även om ingen av sakerna är mitt fel så känns det som om jag skyller ifrån mig när jag försöker förklara vad saker och ting beror på. I detta fallet tekniska fel och fel information från extern leverantör. I och för sig är det väl ingen som är arg på mig egentligen heller, men... äh.
Så skulle vi ha varit iväg på en jättetrevlig gruppaktivitet ikväll, men nu anser tydligen några att det är fel att en av avdelningarna som skulle varit med - inte min avdelning - ska vara med pga risk för mutmisstanke, trots att VD:n till och med godkänt det. Med andra ord hade jag inte behövt gå upp kl 5 för att hinna med dagens träning, utan hade kunnat göra det i lugn och ro ikväll istället.
Så var det så vackert väder förut och nu ligger molnen regntunga och grå... suck. Och det är något med ventilationen på kontoret, det är varmt och äckligt härinne idag.
Så jag är lite grinig. Jaja, det går väl över. Jag får ju se det som att jag istället får en skön kväll för mig själv idag där jag kan laga något gott att äta, chilla i soffan med bok och korsord och gå och lägga mig när jag vill. Eller gå på ett pass skivstång, jag får känna efter lite. Både vill och inte.