Vad gör ni? Del 8!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror att det är för att han är billig från början. Vad folk inte förstår är att jag måste bli av med honom men det är inte sån panik så att han får hamna var som helst.
De verkar kunna tro att de kan övertala mig. Sjukt irriterande och ett jävla slöseri med min tid.

Sitter och funderar på om jag har någon bekant som skulle kunna passa som ägare.... Ska gnugga dom vidare!

Inköpspriset är väl egentligen den minsta ekonomiska delen av att äga häst (om man nu ligger i prisklassen som din häst är i)

Jag köpte en oinriden reggad och dräktig islandshäst på 5 år för 5000:- :o

Hon kostade mig 5000:- i bara hovslagare och foder dom första 2 månaderna, hon mager som ett staket när jag köpte henne och hovarna var som ankfötter....

Ska man köpa en häst för 10 000:- så kan man lägga undan dom pengarna fort om man lägger undan samma summa som en häst kostar att ha!

@Snurrfian
Det var @Marita73 som skulle sälja häst.:D

Men ja... Jag tror inte man har funderat igenom saken ordentligt om man inte kan spara ihop 10.000 men tänker sig ha häst som varje månad kostar en stor summa samt eventuella kostnader för skador etc
Precis med stallhyra hovslagare foder mm så är man ju uppe i de pengarna på ett par månader
Såna måste ha en skruv lös
Inte ens om du har stall hemma är det gratis med häst.
Vi arrenderade ju hövallar mot gödselkostnaden och halm fick jag visst gratis av knasiga grannen.
Först betalade de mig skamligt mycket för att jag hjälpte dem med hö i 3 dagar sen ringde han och kom över med rundbalar med kanonfin halm plus ssmåbitar.Men hästarna kostade ju på en massa andra sätt.

Jag är så sjukt oinspirerad och arbetsovillig här idag.
Skulle någon vilja vara lite hjälpsam och ger mig en riktig karatespark i röven så jag får lite fart?

För rätt människa kan jag absolut gå ner ännu mer i pris. Det är inte pengarna som är det viktiga utan att både jag och Max skulle må bättre av en lösning.

Här är annonsen:
http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=925163&inriktning=&typ=4
Jag skulle rekommendera att ta bort "hemmet är viktigare i priset" istället skriva något om att du är noga med var han hamnar.
Börjar du prata om att sänka pris så ser folk en öppning även om det är galet att tro att han är gratis

Jag har lite att göra så jag satt och klurade lite på annonstexten ett tag här. Tänkte om vi kunde brainstorma fram en superbra annonstext så @Marita73 slipper puckon utan pengar...

Max är en 5 årig nordsvensk valack som är mycket lätthanterad och lyhörd.

Han är tömkörd, longerad, lastad, klippt och inridningen är påbörjad. Han är endast riden i skritt och trav pga att han har varit lite spänd vid ridningen så vi har tagit det lugnt och låtit det ta tid för att inte stressa honom.

Pga sjukdom och skada måste jag sälja honom då jag inte kan fortsätta hans inridning.

Han har ett trevligt steg och fin exteriör, är ca 157 cm hög. Han är regelbundet vaccinerad, verkad, skodd och har pass. Han är klinikbesiktad u.a i april 2015.

Vid intresse kan film både med och utan ryttare skickas.

Skrev om lite för att undvika upprepningar och försökte få till ett bättre flyt i texten. :)

Max är en 5 årig nordsvensk valack som är mycket lätthanterad och lyhörd.

Han är tömkörd, longerad, lastad, klippt och inridningen är påbörjad. Ridmässigt ger han en fin känsla men har varit lite spänd och försiktig, därav är han endast riden i skritt och trav än så länge, enbart för att undvika stress hos både häst och ryttare.

Pga sjukdom och skada kan jag tyvärr inte fortsätta hans inridning och känner att Max bör säljas till någon som kan ta tillvara på hans potential som en trevlig ridhäst.

Max har ett trevligt steg och fin exteriör, är ca 157 cm hög. Han är regelbundet vaccinerad, verkad, skodd och har pass. Klinikbesiktning gjordes i april 2015 utan några anmärkingar.

Vid intresse kan film både med och utan ryttare skickas.

Typiskt måndagsexemplar, den här måndagen. Alla verkar ha något att gnälla på, och även om ingen av sakerna är mitt fel så känns det som om jag skyller ifrån mig när jag försöker förklara vad saker och ting beror på. I detta fallet tekniska fel och fel information från extern leverantör. I och för sig är det väl ingen som är arg på mig egentligen heller, men... äh.

Så skulle vi ha varit iväg på en jättetrevlig gruppaktivitet ikväll, men nu anser tydligen några att det är fel att en av avdelningarna som skulle varit med - inte min avdelning - ska vara med pga risk för mutmisstanke, trots att VD:n till och med godkänt det. Med andra ord hade jag inte behövt gå upp kl 5 för att hinna med dagens träning, utan hade kunnat göra det i lugn och ro ikväll istället.

Så var det så vackert väder förut och nu ligger molnen regntunga och grå... suck. Och det är något med ventilationen på kontoret, det är varmt och äckligt härinne idag.

Så jag är lite grinig. Jaja, det går väl över. Jag får ju se det som att jag istället får en skön kväll för mig själv idag där jag kan laga något gott att äta, chilla i soffan med bok och korsord och gå och lägga mig när jag vill. Eller gå på ett pass skivstång, jag får känna efter lite. Både vill och inte.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Någon mer som har någon gammal trotjänare du vill hedra? Jag har min 2000kr laptop från 2014 som har fått nya plåster och en spjäla så... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 352
Senast: Hermelin
·
Kropp & Själ Jag var och lämnade prover i slutet på januari pga min ME-diagnos. I slutet på förra veckan signerades mina provsvar av läkare, dock...
Svar
8
· Visningar
679
Senast: corzette
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
67 175
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 26 27 28
Svar
547
· Visningar
15 377
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Husky från USA, tips och råd m.m
  • Smitare - hur gör ni?