Vad gör ni? Del 8!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska snart kika på reprisen på Idol, och invänta att sambon hämtar en släpkärra. Ska slängas massa skräp , för jösses vad fort man samlar på sig skräp :eek:

Var väl lite som den här Icebucket challange som var så poppis här om året, var inte många som talade om att det var på ALS och att man skulle stötta forskningen, nä verkade som de flesta gjorde det som en kul grej. Lite tråkigt tyckte jag. :/
Precis.
Min mormor dog av ALS, inte hade hon blivit hjälpt av att någon hällde is över sig.

Nej, nu kan man visst lägga på ett sånt där filter på sin profilbild på facebook i Frankrikes färger, precis som när det hade filter när det blev lagligt i USA om homosexuella.

Stör mig lite på texten som var under "Change your profile picture to support France and the people of Paris." Exakt hur stöttar jag Frankrike och dess befolkning genom att lägga ett filter på min profilbild? Känns ungefär som dom där posterna jag sett där man ska gilla för att förändra.

save-a-life-like-a-facebook-status-today_o_2086691.jpg

Nä, jag vet inte riktigt om jag gillar just det där, är väl bra att media tar upp vad som hänt, men varför ska facebook göra typ av en "trend" av en tragedi. Det är det jag inte gillar, tycker det är hemskt det som hänt.

Kom på en annan sak som troligen hör till varför jag inte gillar filterna. Det blir så mycket svårare att hålla isär folk som har nästan "identiska" profilbilder och svårt att se skillnad om man inte läser namnen, men det hänger nog ihop med hur man är van vid att göra. Jag är van vid att se en bild och förknippa den med en person, svårare nu när många har identiska bilder.

Precis.
Min mormor dog av ALS, inte hade hon blivit hjälpt av att någon hällde is över sig.
Må hon vila i frid. :(

Nä precis, vissa gjorde förvisso rätt att de sa att det var för ALS och att man skulle skänka, men många gjorde det som en kul grej och jag tror från början att det var tänkt som att uppmärksamma och samla in pengar, men vet inte hur det gick med det där sen.

Hm, undra om han sett den där filmen jag såg delades i vissa grupper på facebook. Där de visa upp alla "fula" sidor med flyktingarna, där extremisterna fick rampljuset och ger en skev bild.
Tråkigt när det är en familjemedlem, men hoppas att din pappa får lite vett i skallen och ändrar sig och att du får det trevligt på resan ändå. Lycka till. :up:

Han har varit väldigt anti-SD innan :crazy: (lilla syster dejtar någon från Malaysia, vilket är landet jag ska till så det är liksom bara mer mysko).

Tack! Det är väl som vanligt man bryter ihop lite och sen pusslar man ihop det med det man vill pussla ihop det med! Även om det betyder att några nya bitar med ändrade uppfattningar kommer med :)

Må hon vila i frid. :(

Nä precis, vissa gjorde förvisso rätt att de sa att det var för ALS och att man skulle skänka, men många gjorde det som en kul grej och jag tror från början att det var tänkt som att uppmärksamma och samla in pengar, men vet inte hur det gick med det där sen.
:bow: Det är en hemsk sjukdom verkligen :(
Ja och att göra det som en kul grej känns så jäkla hemskt. Utnyttja folks lidande för att roa sig själv. Likaså det här med bilderna nu, känns bara som ett sätt att dra nytta av katastofen för att se duktig ut på ytan. Men jag undrar hur många av dem som ändrat sina bilder, som faktiskt skänker pengar eller hjälper till på andra sätt

Han har varit väldigt anti-SD innan :crazy: (lilla syster dejtar någon från Malaysia, vilket är landet jag ska till så det är liksom bara mer mysko).

Tack! Det är väl som vanligt man bryter ihop lite och sen pusslar man ihop det med det man vill pussla ihop det med! Även om det betyder att några nya bitar med ändrade uppfattningar kommer med :)
Hoppas såklart för det bästa, kan tänka mig att det inte blir lättare när det är någon av dom nära och kära. Hade det varit en vän hade det varit lättare att kapa kontakten, vem vet din pappa kanske ändrar uppfattning under tiden du är iväg. :)

:bow: Det är en hemsk sjukdom verkligen :(
Ja och att göra det som en kul grej känns så jäkla hemskt. Utnyttja folks lidande för att roa sig själv. Likaså det här med bilderna nu, känns bara som ett sätt att dra nytta av katastofen för att se duktig ut på ytan. Men jag undrar hur många av dem som ändrat sina bilder, som faktiskt skänker pengar eller hjälper till på andra sätt
Ja, det sistnämda du skriver, det hade varit intressant att veta, hur många som faktiskt skänker och vilka som bara gör det för att det är "en kul grej". :meh:

På väg hem från Börjes. Syrran och jag har svullat i räksmörgås och shoppat lite.
Fyndade bl.a. Ett zebra randigt flugtäcke för 150 kr pga det var en fläck på halsen :)
Ska bli spännande att se om det fungerar nästa sommar.

Hoppas såklart för det bästa, kan tänka mig att det inte blir lättare när det är någon av dom nära och kära. Hade det varit en vän hade det varit lättare att kapa kontakten, vem vet din pappa kanske ändrar uppfattning under tiden du är iväg. :)

Vi får se, han jobbar ju inom ett område med erkänt hård jargong inom detta (jag antar att det är lätt att för dem att tro att propaganda är fakta). Så det kan ju faktist vara en självbevarelsemekanism för att klara av att vara på jobbet också.

Har haft ett långt samtal med exet om detta, känns konstigt men rätt bra att man kan prata om sådana här saker trotts att vi särar på oss (han och pappa umgås ju mycket även fast vi ska skiljas och kommer fortsätta med det så jag ville förvarna honom om att Pappa kanske ringer och är upprörd, men konversationen fortsatte ett bra tag. Vi ör bra på att vara vönner helt enkelt :)).

Vi får se, han jobbar ju inom ett område med erkänt hård jargong inom detta (jag antar att det är lätt att för dem att tro att propaganda är fakta). Så det kan ju faktist vara en självbevarelsemekanism för att klara av att vara på jobbet också.

Har haft ett långt samtal med exet om detta, känns konstigt men rätt bra att man kan prata om sådana här saker trotts att vi särar på oss (han och pappa umgås ju mycket även fast vi ska skiljas och kommer fortsätta med det så jag ville förvarna honom om att Pappa kanske ringer och är upprörd, men konversationen fortsatte ett bra tag. Vi ör bra på att vara vönner helt enkelt :)).
Det sägs att det ofta kommer något gott ur det onda, så hoppas det gör det för dig också. :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 70 71 72
Svar
1 422
· Visningar
51 056
Tjatter Någon mer som har någon gammal trotjänare du vill hedra? Jag har min 2000kr laptop från 2014 som har fått nya plåster och en spjäla så... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 352
Senast: Hermelin
·
Kropp & Själ Jag var och lämnade prover i slutet på januari pga min ME-diagnos. I slutet på förra veckan signerades mina provsvar av läkare, dock...
Svar
8
· Visningar
679
Senast: corzette
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 621