Vaknade med en dansbandslåt på hjärnan idagLyssnar aldrig någonsin på det och hade inte drömt om det heller. Jättemärkligt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vaknade med en dansbandslåt på hjärnan idagLyssnar aldrig någonsin på det och hade inte drömt om det heller. Jättemärkligt.
Ungefär så ja, och så undrar de varför vissa inte hakar på "trenden", jag är av den åsikten att alla tragedier är hemska och jag kommer inte uppmärksamma en som hänt på nära håll, bara för att det hänt där. I så fall bör jag uppmärksamma det som händer i övriga världen också för att det ska bli rättvist, och tyvärr händer det för mycket skit för att kunna uppmärksamma allt rättvist, så jag väljer att stå över, men jag tänker fortfarande på det och kan prata/skriva om det, men gör inga speciella inlägg om det osv. Det är jag det.@RedHyuuga Skulle tro det, lika som att Frankrikes flagga nu ska synas överallt, men ingen har någonsin lagt ut Syriens flagga. Så mycket för den solidariteten
Dricker också vin, men har svårt att hålla i vinglasetDricker vin![]()
Vem skulle ni stödja med Syriens flagga, Assad? Som krigar mot sitt eget folk? En flagga symboliserar en nation, i det här fallet en nation sönderslitet av inbördeskrig. Naturligtvis är det ingen som kan använda syriska flaggan som nån sorts stödhandling.@RedHyuuga Skulle tro det, lika som att Frankrikes flagga nu ska synas överallt, men ingen har någonsin lagt ut Syriens flagga. Så mycket för den solidariteten
Delar din åsikt fullständigtUngefär så ja, och så undrar de varför vissa inte hakar på "trenden", jag är av den åsikten att alla tragedier är hemska och jag kommer inte uppmärksamma en som hänt på nära håll, bara för att det hänt där. I så fall bör jag uppmärksamma det som händer i övriga världen också för att det ska bli rättvist, och tyvärr händer det för mycket skit för att kunna uppmärksamma allt rättvist, så jag väljer att stå över, men jag tänker fortfarande på det och kan prata/skriva om det, men gör inga speciella inlägg om det osv. Det är jag det.
Det skulle ju i så fall vara för att visa sitt stöd till den syriska befolkningen som jagas ut från sitt eget land av terrorismen.Vem skulle ni stödja med Syriens flagga, Assad? Som krigar mot sitt eget folk? En flagga symboliserar en nation, i det här fallet en nation sönderslitet av inbördeskrig. Naturligtvis är det ingen som kan använda syriska flaggan som nån sorts stödhandling.
Om man inte förstår att en flagga i det läget är ett stöd för Assad så ska man nog vara försiktig med att använda den. Assad är Syriens president. Det är hans styrkor de flesta flyr från, IS har mindre områden i landet än han har.Det skulle ju i så fall vara för att visa sitt stöd till den syriska befolkningen som jagas ut från sitt eget land av terrorismen.
Fast har du sett något muslimskt land få samma grej från fb? Var attacker på andra ställen igår som var minst lika illa och där kommer inga flaggor.Vem skulle ni stödja med Syriens flagga, Assad? Som krigar mot sitt eget folk? En flagga symboliserar en nation, i det här fallet en nation sönderslitet av inbördeskrig. Naturligtvis är det ingen som kan använda syriska flaggan som nån sorts stödhandling.
Jag har inte heller bytt min profil. Men varför inte låta de som gjort det göra det som en solidaritetshandling med fransmännen - efter ett dåd som kunnat hända här också?Fast har du sett något muslimskt land få samma grej från fb? Var attacker på andra ställen igår som var minst lika illa och där kommer inga flaggor.
Jag vägrar sätta en sån där flagga på min avatar, det gör ändå inte något för de drabbade länderna och känns mest som ett stort hyckleri.
Jag tänkte inte på vad enskilda användare gör utan på vad facebook själva gör.Jag har inte heller bytt min profil. Men varför inte låta de som gjort det göra det som en solidaritetshandling med fransmännen - efter ett dåd som kunnat hända här också?
Vad de också gör för "muslimska länder" har du ju faktiskt ingen aning om. Jag vet inte hur ditt flöde ser ut, men i mitt har det i månader funnits en massa solidaritet med flyktingar t ex - där många är muslimer.
Det är inte alls säkert. Vi har redan haft en självmordsbombare, det var bara rena turen att han var så förbannat klantig att den ende han blåste i luften var sig själv. I julhandeln i Stockholms city.Jag tänkte inte på vad enskilda användare gör utan på vad facebook själva gör.
Jag förstår att många gör det av solidaritet, en del bara för att det är poppis osv. Här är det nog troligare med en ny Breivik än en isis-attack.
Det var nog mer med tanke på ALS.Det är inte alls säkert. Vi har redan haft en självmordsbombare, det var bara rena turen att han var så förbannat klantig att den ende han blåste i luften var sig själv. I julhandeln i Stockholms city.
Det jag reagerar på i tråden är att folk som uppenbart har väldigt lite koll bekymrar sig över om andra vill visa solidaritet med Frankrike på fb. "Det stannar nog vid en flagga och sedan gör de inget mer, skänker t ex inte pengar". Skänka pengar till vad, till Frankrikes statskassa? Det låter ju inte ens som om de vet vad som hänt.
Nja, jag kollade nu, det med att skänka pengar eller hjälpa till på annat sätt nämndes i samband med de som hade ändrat bilderna.Det var nog mer med tanke på ALS.
Jovisst har vi haft det, idag känns dock rasisterna som ett mycket mera realistiskt hot tyvärr :/
Tänkte när jag läste din förra post att jag aldrig hade fixat det och skippat pluggandet till förmån för godiset. Vilken stark karaktär hon måste ha, tänkte jag.Ätit upp chokladen, inte pluggat.![]()