Vad gör ni?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Låter allvarligt.

Nä, egentligen inte men jag kanaliserar min inre man och gnäller över att vara sjuk :D

Men på helt allvar, kliver jag in någonstans och det visar sig finnas ett snorigt barn där vänder jag i dörren. Jag har klarat mig från förkylningar jättelänge just för att jag är försiktig när jag umgås med folk (och använder alkoholistiska mängder handsprit). Mina normalförkylningar tar inte en vecka, de tar minst två pga immunförsvaret... :meh:

På väg till jobbet. Imponerad av tjejen som sminkar sig i tunnelbanan, det skakar så mycket att jag hade haft mascara i halva ansiktet om jag hade gett mig på det.

Har lite midsommarångest.
Planen var att vi skulle ses några stycken i min lägenhet, hälla i oss vin och käka hämtmat typ. Lite anti-midsommar-fest.
Nu smsar en kompis med två småbarn och bara "är det ok om vi också kommer och firar midsommar?".
Rent spontant: nej. Orkar inte med två små barn under 3 år. Min lägenhet är inte anpassad efter det. Och jag orkar inte med att jaga runt efter två småbarn som är överallt. Allt kommer kretsa kring dessa även (är ingen barn-människa...). Känner mig sjukt elak nu och har ångest.

Planen var att vi skulle ses några stycken i min lägenhet, hälla i oss vin och käka hämtmat typ. Lite anti-midsommar-fest.
Nu smsar en kompis med två småbarn och bara "är det ok om vi också kommer och firar midsommar?".
Rent spontant: nej. Orkar inte med två små barn under 3 år. Min lägenhet är inte anpassad efter det. Och jag orkar inte med att jaga runt efter två småbarn som är överallt. Allt kommer kretsa kring dessa även (är ingen barn-människa...). Känner mig sjukt elak nu och har ångest.
Svara att det kanske blir lite väl mycket alkohol för att det ska vara trevligt för barn? Som förälder själv fattar jag faktiskt inte hur kompisen tänker, men de är väl desperata efter sällskap antar jag. Det är ju så tabu att inte ha något att göra på midsommar tyvärr :down:

Har varit hos tandis och rensat en tand som ska rotfyllas efter sommaren. Har nu två timmar tills jag ska hämta på dagis. Så lunch först, sen träna? Eller ägna mig åt nya korsordstidningen kanske? :p

Fast det är ditt hem och du som bestämmer :) vill du mota ångesten lite säger du bara att det inte funkar med småbarn i lägenheten när det är fest (dvs du har inte barnsäkrat den) men att du gärna ses vid ett senare tillfälle?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi För flera år sen pratade jag med SBAB och fick reda på att man bara kan få bolån på bostad med vattentoalett. Jag tänker ev börja leta... 2
Svar
36
· Visningar
1 988
Senast: cassiopeja
·
Tjatter Som barn lärde jag mig att man alltid ska knäcka ägg i en skål för att kunna sortera ut ett dåligt ägg innan det hamnar i stekpannan... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 639
Senast: Ceta
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 328
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 213
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025