Vad gör ni?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är ett vrak. Satte mig just på indiska sunk-haket och tänker trycka i mig stora mängder korma. Det är jag och de lokala pensionärsalkisarna.

Hm... Såg precis en romsk tiggare i SD jacka. Samma snubbe som annars brukar ha på sig en tröja där det står Polisens IF simhopp. Jackan kändes ändå som ett mer oväntat klädval. Har han hittat den, eller fått den av ngn "vänlig SD-are"? Om han snott den måste han ha en oväntat hög otur.

Har precis kommit in efter en pw i spöregn, och när jag ändå var blöt trotsade jag regnet än en gång och nu är gräsmattan klippt :up:
Så nu när jag är klar med allt så har det slutat regna.... :devil:

Kom just hem efter en langpromenad i den narliggande parken med Miss Mandy. ("Lillan" kan inte ga sa langt pa grund av hennes avslitna klo kapsel sa hon var kvar hemma) Hon ar helt slut, har inte gatt sa mycket i koppel pa flera manader, och jag har avverkat 7000 steg fore 9:30 pa morgonen.:p

Den har skylten satt vid ingangen till parken

IMG_2153_zpsykactyuf.jpg

Men den enda vi traffade, forutom ett par cyklister, var den har polaren. Skalet var ungefar en halvmeter langt, jag tankte ta Mandy's forsiktiga sniff, men hon hade redan backat ivag nar telefonen kom fram. VI brukade ha en hel del skoldpaddor pa farmen i South Carolina, sa hon kanner igen dem.

IMG_2156_zpsj1zfz184.jpg

Försöker lösa korsord men jag har ont i bröstkorgen (dumma trasiga revben) och armbågarna (dumma hårda skrivbord) så det är lite kämpigt.

Har varit ute med dottern i 1,5 h. Hon har knäckt cyklingen! :up: Så pass bra att jag fick plocka fram och göra iordning nästa storlek på cykel också :) varpå jag lyckades slinta med polygripen så att styret vreds och smällde till mig rätt på kindbenet :meh: det sticker ordentligt i huden nu, kommer nog bli ett snyggt blåmärke :down:

Lagar mat (och fika och mer mat och eldar i badtunnan - multitaskingens dag igen). Stekstenen är inne på sin 2:a timme i högsta värme, så om en dryg timme vankas det bordsnystekta strimlor av ryggbiff, lax och hästfile, baconlindad sparris med ris, dippsåser och sallad.

Jag sitter och grinar... jag har precis sett "Pride" och vilken film! Så enormt stark och på slutet brast det för mig, totalt snörvel (ja utöver förkylningen då).

Se den!

Jag fick också något fuktigt i ögonen. Guardian har flera otroligt bra artiklar om bakgrunden till riktiga Pride och vad som hände efteråt.

Tycker att klockan borde snabba på. Jag vill gå ut genom grindarna, köra till stallet, åka hem och duscha och avsluta med att ligga i soffan, käka chips med dip och kolla på dagens inspelade friidrott.

Alltså.. Män som säger att" man har ju regeringen hemma"
:yuck:

Själv hade jag gått ut genom dörren och aldrig kommit tillbaka om någon sagt så om mig.
Det töntigaste uttryck jag hört.

Gillar kvinnor det?
Jag hör hela tiden män som säger det..,

Det skulle störa mig rejält, ja.

Fast jag måste medge att jag smälter lite när han kallar mig käringa (med ett "r", dvs "käraste", med ett till "r" blir det något helt annat...) och gumman :o jag har aldrig haft något vänligt menat smeknamn förut så det är väldigt trevligt.

sitter och lyssnar pa regnet som smattrar pa taket ... och ar tacksam att det inte blev ett tropiskt os-regn. Jag ar snart pa vag isang ... det ar tidiga morgnar om man vill gjora nagot ute innan det blir for varmt.
Här är en till som ibland måste läsa om dina inlägg när jag kommer på att du inte har åäö...
Funderade på vad ett troliskt OS-regn var för något... :p

Hm... Såg precis en romsk tiggare i SD jacka. Samma snubbe som annars brukar ha på sig en tröja där det står Polisens IF simhopp. Jackan kändes ändå som ett mer oväntat klädval. Har han hittat den, eller fått den av ngn "vänlig SD-are"? Om han snott den måste han ha en oväntat hög otur.

:rofl:

Äter Dafgårds lasagne med tomat och gurka. Svängt ihop chokladterinner med.
Den mörka chokladen är Lidls 81% kan ju bli spännande att se om den blir för chokladig. Använde även Lidls egna grädde, Ängens, svensk och 40%:d

Det blev ingen påbörjad fasta. Det blev en påse chips och en 100 gr Dukat-kaka.

Alla djur och människor sover här hemma. Det snarkas från soffan, från köket, och från sovrummet. Att jag är vaken själv är ett mirakel.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi För flera år sen pratade jag med SBAB och fick reda på att man bara kan få bolån på bostad med vattentoalett. Jag tänker ev börja leta... 2
Svar
36
· Visningar
1 988
Senast: cassiopeja
·
Tjatter Som barn lärde jag mig att man alltid ska knäcka ägg i en skål för att kunna sortera ut ett dåligt ägg innan det hamnar i stekpannan... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 639
Senast: Ceta
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 328
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 211
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31