Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Funderar också på när "hantverkarna" kommer att dyka upp. Dvs de som ska borra det vackra, underbara hålet i vår gräsmatta för att ge oss bergvärme
Risk finns för att jag kommer kyssa dom av glädje i morgon bitti. Som jag har längtat efter denna dag och må vår gamla pelletspanna brinna i den eviga elden(men om jag känner vår panna rätt så lyckas den släcka den värmen också)
Var befinner du dig mer exakt och vart ska du?Undrar vilken vag jag ska kora nar jag ger mig av harifran ... over sodra Texas, New Mexico, Az med temperaturer straxt over 40*C ... eller norra vagen over samma stater med temperaturer straxt under 30*C ... Hmmm ... man undrar![]()
Det verkar som @Voff vet det, då hon skrev "hantverkare"Det är inte hantverkare, det är borrarenog för att jag tycker det är rätt trevligt att pussa på min borrare men de kanske blir lite förvånade när en random kvinna plötsligt pussar dem
![]()
Kaffe. Lyssnar på borrandet i berget. Svårt att missa.
Ska snart gå ner och måla väggarna i pannrummet en gång till. Blir nog bra det här tillslut.
De är i berget nu. Sambon har stått och svettats över foderrören och oroat sig för budgeten.Har de kommit ner i berg eller är det fortfarande casingborrning (foderrör)? *nyfiken geolog*
Ljudet från en rigg är rätt svårt att missa, ja![]()
De är i berget nu. Sambon har stått och svettats över foderrören och oroat sig för budgeten.
Nej. 6 meter. Och de ingick ju i priset. Så han är som ett barn på julafton nu.Aj då, blev det många meter?
Nej. 6 meter. Och de ingick ju i priset. Så han är som ett barn på julafton nu.
Han borde gå och sova. Han jobbar ju natt!!
Vi bor på berg så vi kände oss rätt säkra på att komma till berg snabbt men man kan ju ha otur och hamna i en skreva.Äsch då, 6 m var ju ingetjag har haft vertikala hål (90 grader) med 15 m casing. Vet om gradhål med över 70 m casing
men det "värsta" jag haft där var 36 m.
Vi bor på berg så vi kände oss rätt säkra på att komma till berg snabbt men man kan ju ha otur och hamna i en skreva.
Herregud...vad är det med män och stora maskiner? Gå och lägg dig karl!