Håhåjaja. Skulle ha en avkopplande helg från jobb och sjuka djur. Stressar iväg med husvagnen efter jobbet och har väl aldrig längtat så mycket efter vila och harmoni. Grannen passar djuren.
Halvvägs rasar motorn i bilen.
Blir ståendes på motorhighway med trafiken susandes kring öronen och funderar på om det är värt att slå på radion för att höra om puckot med husvagnen på E20 i höjd med Mariefred...
Ringer bärgning som meddelar att jag minsann får superpris och rea idag - bärgning till det facila priset 7550:- just idag! Bilen är helförsäkrad men inte vagnen...
Blir galen och beslutsam och ringer svägerskan som kommer och hämtar mig och vagnen och dumpar mig på närmaste camping.
Vid det här laget är hunden så uppstressad att han vrålar rakt ut på allt och alla och jag får bära galen sprattlande Västgötaspets tvärs över campingen (efter att ha släppt ut svägerskan) medan NormalSvenssonCamparna glor stort efter mig. Tappar handväskan och får håret i ögonen men försöker spela värdig och skrider stolt över campingen med min helvilda hund i famnen och handväskan släpandes bakom mig.
Nu har jag pluggat in elen och konstaterat att vagnen står för nära nåt jäkla plank för att fälla ut stödbenen bak men skiter högaktningsfullt i detta och njuter av ett STORT glas vin och lyssnar på instrumental LUGNANDE musik.
Vad gör ni själva denna fantastiska afton?