Vad gör ni?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dricker te och är irriterad på att jag har så dåligt självförtroende ffa när det gäller mina ponnyer och inte kan låta bli att jämföra mig med andra som har ponnyer i samma ålder och kommit längre. Eller har finare ponnyer osv.
Känner verkligen igen det där, jag med min soon-to-be 5 åring som vi precis börjat skritta runt på uppsuttet. Och sen tävlar alla och har kommit så långt med sina snygga halvblod.
Men sen frågar jag mig själv varför vi skulle stressa, vi har ju typ 25 år på oss om allt går som jag vill. Och min lilla korsningshäst som vuxit över ponnymåttet och är ett resultat av en ovälkommen tjuvbetäckning, är trots allt min bästa vän och det räcker mycket längre än några tävlingsresultat. :up: Att han sen kanske inte blir bäst i dressyr, hoppning, körning eller vad som helst spelar inte heller någon roll. Han kan bli mycket bra i allt istället, och han kommer alltid vara bäst i att vara Hugo :D (han är en korsning med fjording/knabstrupper/varmblod, så han duger till mycket)

Och sen kan jag inte hålla med dig om vissa saker, dina ponnyer är ju urläckra och du är jätteduktig!

...okej nu ska jag hoppa ur den här tråden igen eftersom jag inte hör hemma här. :o

Håhåjaja. Skulle ha en avkopplande helg från jobb och sjuka djur. Stressar iväg med husvagnen efter jobbet och har väl aldrig längtat så mycket efter vila och harmoni. Grannen passar djuren.

Halvvägs rasar motorn i bilen.

Blir ståendes på motorhighway med trafiken susandes kring öronen och funderar på om det är värt att slå på radion för att höra om puckot med husvagnen på E20 i höjd med Mariefred...
Ringer bärgning som meddelar att jag minsann får superpris och rea idag - bärgning till det facila priset 7550:- just idag! Bilen är helförsäkrad men inte vagnen...
Blir galen och beslutsam och ringer svägerskan som kommer och hämtar mig och vagnen och dumpar mig på närmaste camping.
Vid det här laget är hunden så uppstressad att han vrålar rakt ut på allt och alla och jag får bära galen sprattlande Västgötaspets tvärs över campingen (efter att ha släppt ut svägerskan) medan NormalSvenssonCamparna glor stort efter mig. Tappar handväskan och får håret i ögonen men försöker spela värdig och skrider stolt över campingen med min helvilda hund i famnen och handväskan släpandes bakom mig.

Nu har jag pluggat in elen och konstaterat att vagnen står för nära nåt jäkla plank för att fälla ut stödbenen bak men skiter högaktningsfullt i detta och njuter av ett STORT glas vin och lyssnar på instrumental LUGNANDE musik.
Vad gör ni själva denna fantastiska afton?

Håhåjaja. Skulle ha en avkopplande helg från jobb och sjuka djur. Stressar iväg med husvagnen efter jobbet och har väl aldrig längtat så mycket efter vila och harmoni. Grannen passar djuren.

Blir ståendes på motorhighway med trafiken susandes kring öronen och funderar på om det är värt att slå på radion för att höra om puckot med husvagnen på E20 i höjd med Mariefred...
Ringer bärgning som meddelar att jag minsann får superpris och rea idag - bärgning till det facila priset 7550:- just idag! Bilen är helförsäkrad men inte vagnen...
Blir galen och beslutsam och ringer svägerskan som kommer och hämtar mig och vagnen och dumpar mig på närmaste camping.
Vid det här laget är hunden så uppstressad att han vrålar rakt ut på allt och alla och jag får bära galen sprattlande Västgötaspets tvärs över campingen (efter att ha släppt ut svägerskan) medan NormalSvenssonCamparna glor stort efter mig. Tappar handväskan och får håret i ögonen men försöker spela värdig och skrider stolt över campingen med min helvilda hund i famnen och handväskan släpandes bakom mig.

Nu har jag pluggat in elen och konstaterat att vagnen står för nära nåt jäkla plank för att fälla ut stödbenen bak men skiter högaktningsfullt i detta och njuter av ett STORT glas vin och lyssnar på instrumental LUGNANDE musik.
Det låter som att du behöver följa med på buketräffen hos @athena_arabians! Vilken jävla grej :eek: vila nu, och ge semlan en semla så han slutar yla :D

Vilken intressant dag. Sitt lugnt nu!

Jag halvligger i soffan och kollar på TV och funderar på hur många armband jag ska beställa :)

Är ute och käkar råbiff och leker kulturell på sidan om

1517228_656335824506179_442876804_n.jpg

10932342_101335990212116_1614409577_n.jpg

Beundrar även min dröm man. Är helt klart för ful för honom och hans raffinerade smak men kolla kan man ju heeeehhh... Försöker anstränga mig för att iallafall verka normal och kulturellt bevandrad. Går hyfsat bra ändå.

MVH olyckligt kär typ

Njuter av lugnet hemma, brasan brinner för fullt. Dricker te och längtar efter att gå och lägga mig men måste nog äta nåt innan. Frågan är bara vad....

Är ute och käkar råbiff och leker kulturell på sidan om

1517228_656335824506179_442876804_n.jpg

10932342_101335990212116_1614409577_n.jpg

Beundrar även min dröm man. Är helt klart för ful för honom och hans raffinerade smak men kolla kan man ju heeeehhh... Försöker anstränga mig för att iallafall verka normal och kulturellt bevandrad. Går hyfsat bra ändå.

MVH olyckligt kär typ
Det är så märkligt sånt där, själv tycker jag ju alltid att du är så himla snygg på bilder du lägger upp här, och verkar så jäklarns cool och raffinerad. Lite "åh jag önskar jag kunde vara mer som hon". Typ. :)

Det är så märkligt sånt där, själv tycker jag ju alltid att du är så himla snygg på bilder du lägger upp här, och verkar så jäklarns cool och raffinerad. Lite "åh jag önskar jag kunde vara mer som hon". Typ. :)

Tack! :love: Denna man är dock .... out of my leage. Dels är han för snygg (han dejtar troligen bara långbenta modeller som samtidigt har osannolikt högt IQ). Han är sk kulturellt bevandrad och tycker troligen att jag är en ytlig idiot. Iofs har jag just dragit "jag är utbildad arkeolog-kortet" vilket kan ge mig några pluspoäng iallfall.. :angel:

Tack! :love: Denna man är dock .... out of my leage. Dels är han för snygg (han dejtar troligen bara långbenta modeller som samtidigt har osannolikt högt IQ). Han är sk kulturellt bevandrad och tycker troligen att jag är en ytlig idiot. Iofs har jag just dragit "jag är utbildad arkeolog-kortet" vilket kan ge mig några pluspoäng iallfall.. :angel:
Jag hejar på! Varför skulle du vara sämre än nån långbent förmåga som råkar vara lite slängd i käften? Din IQ vet jag ingenting om men du är ju språkligt begåvad och verkar inte vara helt verbalt underutvecklad so GO FOR IT säger jag här borta här i min husvagn!

Föga sannolikt. Att han skulle vara för bra för dig alltså! Det är de sällan :) Och för oss vanliga dödliga är det du som är den där ouppnåeliga människan med häftigt liv, platser på fashion week, och en himla EXAMEN I ARKEOLOGI!!!! Jag ser framför mig en flärdfull brittisk överklassdam på utgrävning i Egypten. Väldigt Agatha Christie :up:

Föga sannolikt. Att han skulle vara för bra för dig alltså! Det är de sällan :) Och för oss vanliga dödliga är det du som är den där ouppnåeliga människan med häftigt liv, platser på fashion week, och en himla EXAMEN I ARKEOLOGI!!!! Jag ser framför mig en flärdfull brittisk överklassdam på utgrävning i Egypten. Väldigt Agatha Christie :up:
Bra peppat!! Kan bara hålla med.

I själva verket bor jag i en veritabel soptipp, är definitivt utan finare rasmässigt påbrå, chansade på större delen av tentorna i arkeologi och har på äldre dagar förfallit relativt hastigt. Men du smickrar mig helt klart :bow:

Nu ska jag koncentrera mig på att diskutera yngre bronsålder i Sydskandinavien (mitt partytrick) hoho :up:

I själva verket bor jag i en veritabel soptipp, är definitivt utan finare rasmässigt påbrå, chansade på större delen av tentorna i arkeologi och har på äldre dagar förfallit relativt hastigt. Men du smickrar mig helt klart :bow:

Nu ska jag koncentrera mig på att diskutera yngre bronsålder i Sydskandinavien (mitt partytrick) hoho :up:
Bästa partytricket enligt mig som är fast i just yngre bronsåldern:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi För flera år sen pratade jag med SBAB och fick reda på att man bara kan få bolån på bostad med vattentoalett. Jag tänker ev börja leta... 2
Svar
36
· Visningar
1 979
Senast: cassiopeja
·
Tjatter Som barn lärde jag mig att man alltid ska knäcka ägg i en skål för att kunna sortera ut ett dåligt ägg innan det hamnar i stekpannan... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 630
Senast: Ceta
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 300
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 211
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Hjälp

Hund, Katt, Andra Djur