Vad gör ni?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Håhåjaja. Skulle ha en avkopplande helg från jobb och sjuka djur. Stressar iväg med husvagnen efter jobbet och har väl aldrig längtat så mycket efter vila och harmoni. Grannen passar djuren.

Halvvägs rasar motorn i bilen.

Blir ståendes på motorhighway med trafiken susandes kring öronen och funderar på om det är värt att slå på radion för att höra om puckot med husvagnen på E20 i höjd med Mariefred...
Ringer bärgning som meddelar att jag minsann får superpris och rea idag - bärgning till det facila priset 7550:- just idag! Bilen är helförsäkrad men inte vagnen...
Blir galen och beslutsam och ringer svägerskan som kommer och hämtar mig och vagnen och dumpar mig på närmaste camping.
Vid det här laget är hunden så uppstressad att han vrålar rakt ut på allt och alla och jag får bära galen sprattlande Västgötaspets tvärs över campingen (efter att ha släppt ut svägerskan) medan NormalSvenssonCamparna glor stort efter mig. Tappar handväskan och får håret i ögonen men försöker spela värdig och skrider stolt över campingen med min helvilda hund i famnen och handväskan släpandes bakom mig.

Nu har jag pluggat in elen och konstaterat att vagnen står för nära nåt jäkla plank för att fälla ut stödbenen bak men skiter högaktningsfullt i detta och njuter av ett STORT glas vin och lyssnar på instrumental LUGNANDE musik.
Vad gör ni själva denna fantastiska afton?

Hehehe ... visst ar det interessant att vara ute och kora husvagn? :p
Sjalv tillbringade jag narmare 6 timmar i morker pa ett mycket gammalt avsnitt av motorvag som i stort sett ar utan vagren, sa jag hade en polisbil bakom med blinkande ljus och en rottis som skallde ut honom ordentligt varje gang han kom upp till fonstret for att prata bort en stund. Jag betalade ocksa $700. for tva dack som overallt annars kostar under $140. styck. Jag har just fatt igen min efter att hjulhus och golv pa sidan har lagats ... och borjar kanna mig redo att aka tvars over USA ... men ett par lugnande dagar med son och sonhustru blir det nog innan jag kor vidare.

Har varit ute hela dagen och tittat på hästtävlingar, gått på marknad och tivoli och har lyckats bränna mig lite i solen. Börjar bli mycket folk här i Wimbledon nu, två dagar kvar till tennisen börjar!

Kollar på Saltkråkan i väntan på att det ska bli lite svalare ute så att vi kan sätta upp de sista solgardinerna i växthuset.

Hänger på uteservering med hunden i Mariefred. Försöker glömma motorhaveri och annat elände och bara njuta av kvällen
20150627_212122_558ef9ed2a6b225f167b805f.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi För flera år sen pratade jag med SBAB och fick reda på att man bara kan få bolån på bostad med vattentoalett. Jag tänker ev börja leta... 2
Svar
36
· Visningar
1 979
Senast: cassiopeja
·
Tjatter Som barn lärde jag mig att man alltid ska knäcka ägg i en skål för att kunna sortera ut ett dåligt ägg innan det hamnar i stekpannan... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 630
Senast: Ceta
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 297
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 211
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka