Vad gör vi? CCXXX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick ett jobberbjudande idag som kursledare i skulptur, utan att ha sökt något jobb.
Men tänker att jag börjar med arbetsträning så får jag se om jag hör av mig dit efteråt.
Men vad roligt ändå att de ser dina kunskaper/talang och ville ha dig! :heart
Skulptera var det jag tyckte var roligast på gymnasiet(gick estet färg och form). Hade SÅ GÄRNA gått någon kurs i det. Men känner att jag nog lägger så mkt pengar på annat att jag får låta bli ett bra tag iaf.
Fint ändå att det kanske kan finnas en öppen dörr där sen för dig!

Men vad roligt ändå att de ser dina kunskaper/talang och ville ha dig! :heart
Skulptera var det jag tyckte var roligast på gymnasiet(gick estet färg och form). Hade SÅ GÄRNA gått någon kurs i det. Men känner att jag nog lägger så mkt pengar på annat att jag får låta bli ett bra tag iaf.
Fint ändå att det kanske kan finnas en öppen dörr där sen för dig!
Kändes lite hoppfullt, är ju ändå det enda jag är bra på typ. Men ja, just nu är jag verkligen inte redo för att hålla kurser. Men kanske jag blir igen. 😊

Är så glad att jag orkat göra saker flera dagar i rad utan att krascha. Tänkte på att för bara några månader sedan somnade jag bara jag satt eller låg någonstans och orkade knappt någonting. Nu har jag tom känt gnuttor av energi och ork a la "nu måste jag göra ngt lite energiskt". Och behöver inte lika mkt sömn. Det går åt rätt håll! Wihoo! 🥳

Kändes lite hoppfullt, är ju ändå det enda jag är bra på typ. Men ja, just nu är jag verkligen inte redo för att hålla kurser. Men kanske jag blir igen. 😊
Ja, det tror och hoppas jag att du blir! Men klokt att låta det ta den tid det behöver.
Vad skulpterar man i för material på såna kurser?

Välkommen tillbaka @athena_arabians du har varit saknad!

1778599477711.webp

Vad gjorde dom? 😅
Vi har ett antal placeringar i hotellet i de olika avdelningarna. Hotellet är en av de största arbetsgivarna i området som kan ta emot prao så det är liksom rimligt.
Det tog ett tag innan jag insåg att det ivriga erbjudandet om att "ta ned disken till köket" eller "toapausen" för det mesta kom ifrån att ena eleven sett någon av sina förtjusande klasskamrater i just det området och att det därmed kan ta nästan en kvart att ställa ifrån sig ett par skitiga glas. :angel: 😅 Till exempel.
Men båda två verkade ha uppriktigt roligt när jag i slutet på skiftet tog med dem runt hotellet och pratade om historiken med dem i alla fall. Som att bårhuset under kriget (hotellet agerade sjukhus) låg precis där barnklubben finns idag. :D

... och gossebarnet var lite tidig så han fick följa med ut till fasanerna, och mata rödhaken ur handen. Jag tror jag vann ett par coolhetspoäng där för han var inte lika sneaky. :D

Haft en skitjobbig dag igen på jobbet, massor med trappor och mina arma fötter håller på ta död på mig. Trött, huvudvärk, ont i ben och fötter, ändå höll jag på att somna när jag satt ner. Sover som en kratta trots insomningstabletterna och värktabletter. Vaknar på nätterna och mår bara dåligt, nu får jag iaf börja skift igen men måste höra om det är meningen att jag ska jobba 12-timmarsskift torsdag, fredag - söndag? Undrar hur jag ska orka packa släpet fullt och köra ner till huset på måndag. :sorry:

La mig att vila ca 11,5 timme efter jobbet, hade mest lust att ligga kvar resten av kvällen men åkte till hästarna och vov var så glada att få komma ut, de är ju inte vana att jag inte orkar gå med dem lika mycket längre. Tror jag måste försöka tejpa om foten, igen. Kommer aldrig hålla att gå som jag gör nu. 🥺

Tung dag idag. Vaknade på fel sida och har känt mig orolig i kroppen hela dagen. Kombinerat med för mycket att göra på jobbet, chefer som vill ha annan prioritering än den man själv tänkt, och massa möten - så blev jag väldigt trött.
Tror jag ska ta mig glass och chokladsås för att få en positiv upplevelse idag ändå, innan det är dags att stänga ner för idag. God lunch med kollega på indisk restaurang hann jag med också, det var en ljusglimt 🙂

Funderar på att gå en hippiekurs, vilket är låååångt utanför min comfort zone 😅

Detta är en kurs mot inre omställning som kan fördjupa relationen med dig själv, andra och naturen omkring dig. Vi låter oss inspireras av olika sätt att förstå naturen samt vårt samspel med den. Yoga och andra rörelsepraktiker löper som en röd tråd genom hela kursen vilket ger möjlighet för både återhämtning och kontakt. Genom övningar kring kreativitet och närvaro erbjuder kursen en möjlighet att utforska impulser, tankar och känslor. Under kursens gång undersöker vi hur vi kan fördjupa kontakten med vår omgivning och oss själva. Vilka blir vi om vi tar våra behov och våra värderingar på allvar? Vilka avtryck gör vi då på världen? Ger en större närvaro oss möjlighet att ha en positiv påverkan på livets förutsättningar, i oss själva och på Jorden? Kursledarna besitter inga svar eller sanningar som fungerar för alla, men genom ett folkbildande arbetssätt vill vi ge utrymme för dig att utforska dessa frågor.

Kursen rör sig kring fyra grundläggande teman som vi undersöker genom såväl praktiska övningar som genom teori och reflektion:

Kontakt med naturen – Genom till exempel naturobservationer, sinnesövningar och att på olika sätt samskapa med naturen.
Kontakt med kroppen – Genom till exempel yoga, andningsövningar och rörelselek.
Kontakt med tankar och känslor – Genom till exempel skrivövningar, samtal, meditation och impulsmåleri.
Kontakt med andra – Genom övningar kring att se och lyssna till varandra.

Tung dag idag. Vaknade på fel sida och har känt mig orolig i kroppen hela dagen. Kombinerat med för mycket att göra på jobbet, chefer som vill ha annan prioritering än den man själv tänkt, och massa möten - så blev jag väldigt trött.
Tror jag ska ta mig glass och chokladsås för att få en positiv upplevelse idag ändå, innan det är dags att stänga ner för idag. God lunch med kollega på indisk restaurang hann jag med också, det var en ljusglimt 🙂
Jösses, jag läste först "ett glas med chokladsås" och häpnade! 😱:D

Glass med chokladsås låter betydligt mer smakligt. Hoppas det hjälper! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat