Vad gör vi? CCXXX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma från småhästarna, ska gå in och äta mat. Som för en gångs skull är färdig redan!
Såå skönt med en ledig dag imorgon utan måsten.

(En liten gullis som bonus)

IMG_1508.webp

Migrän, fortfarande. Har tagit två tabletter idag (vilket är dosen för ett dygn om de har effekt, så ingen fara alls men irriterande att behöva). Hoppas att det gått över imorgon :cautious: . Har bara ätit tårta och energidryck på jobbet idag och mådde skräp när jag åkte hem. Nu har jag ätit lite nudlar med ägg och broccoli, och diskat. Ska ta en dusch och lägga mig för natten.

Så nöjd just nu. Jag fick mycket gjort på jobbet (inklusive att bli förpestad av möglet då... men vi kanske kan glömma den detaljen). Kollegorna var roliga att jobba med. Blev bjuden på fika. Chefen frågade mig om råd och lyssnade och gjorde som jag tyckte.
Sen massage efter jobbet, varm dusch, god mat, nu sitter jag här nyduschad i rena kläder med katten nöjt sovandes på datorn och myser över att jag är varm, lagom mätt och mjuk i kroppen och att jag börjar bli trött och snart får lägga mig. :love:

Jäkla katt. Tog fram köttet och la det på diskbänken. Sedan ringde min syster och jag glömde den. Nu är min middag mindre och som den sanna kattägare jag är så skar jag bara bort det yttersta hon tuggat på och slänger resten i grillpannan. 😼

Megara var ytterst missnöjd och inte ett dugg skamsen 😾

Just kommit hem från sjukhusbesök.Lämnat X antal prover. Inte orkat kika igenom dem men läkren ringer i eftermiddag så jag behöver inte.

Igår åkte ponnyn. Vemodigt men skönt. Han kommer få det så bra och det lättar sorgen. Ska åka upp och hälsa på honom i sommar på semestern. D är bestämd på den punkten efIersom han inte träffat eller pratat med nya ägaren.
Igår drog jag även snett muskeln i ryggen så har rejält ont och inte kunnat sova inatt. Smörjt och köpt värmeplåster så ger det sig om ett tag. Ska snart ut till stallet och mocka samt ta en liten ridtur. Vi skrittar bara. Hästarna vart lite oroliga nu när ponnyn försvann men det går bra. Det är ju batra em kort period.
Då tycker jag att ni ska hojta så vi kan göra gemensam sak.
Jag kommer ju hälsa på där lite då och då iom att även den gamle herr Shetland också bor där.
Ni är för övrigt så välkomna till mig och mitt paradisiska hörn av världen

Alltså, jag trodde aldrig att jag skulle bli glad över att få mens, men magstrul samtidigt som jag hade hemsk mensvärk höll verkligen på att knäcka mig. Den smärtkombinationen var vidrig, såpass att mamma nästan ville köra mig till akuten i tisdags. Och på jobbet igår var jag helt väck. Men, nu är mensen här och jag kan äta igen så jag har gott hopp om dagen! Sugar Cup, lets go!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka