Vad gör vi? CCXXX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det sista supporten tyckte jag skulle göra efter att i 4 dagar med dem försökt laga datorn var att installera om allt etc.
Idag hängde den sig helt och jag sneade ur och höll inne av-knappen en evighet. Till slut dog den.
Tänkte att nu får jag väl aldrig igång den igen.
Den inte bara startade utan allt fungerar nu. 😳
Tack för det! 🙏💃
Hade börjat planera för att behöva lämna in den, blivit av med allt som glömts sparas etc. 😬
Nu ska jag ut till ”Hästen som heter Ove” och se om vi kan tänka oss att träna lite trots regn i ögon och näsan.

Helt normalt för henne 😂🥰
Eller hur! Och lika roligt varje gång. Jag hoppade skyhögt av morret först, tänkte, "är här någon?!" och så såg jag leksaken Cazper, SÅ kul! Och minen efteråt med Cazper i munnen där hon såg skyldig och generad ut :D I går morrade hon på pizzakartonger som stod på diskbänken också. Jag höll henne under framtassarna så hon kunde sträcka sig fram och lukta på vad det var och då bara "jaså, jaha, kartonger!".
Förra veckan blev en ambulans utskälld fullständigt, alla bilar, lastbilar, mopeder, traktorer osv är ok, men jag tror inte hon sett en ambulans innan förrän nu så hon tyckte den såg skum ut :D

I det här hemmet har jag fått hämta leksaker under soffan, under stolar, på bordet, på köksbänken, på spisen, i handfatet och i toaletten :D Hon står och tittar på mig och undrar om jag kan hjälpa henne, hon rååååååååååååååkade slänga i väg den åt fel håll :D Eller när den hamnar på eller precis bredvid spionen, då får matte rycka in också :D

Hemma, det småduggade så där att man ändå blir blöt. Nåja, köpt mjölk och isbergssallad till morgonens lammstek. I morgon ska jag förhoppningsvis ta massa kartonger till återvinningen, om det bara inte regnar.

Hum, min värstingmasks filter verkar gett upp. Jobbat i arkivet nästan hela dagen med mögellådor och skulle ha reagerat redan innan lunch när jag började få ont i huvudet, hosta och snora.

Nu sitter jag här och känner mig som att jag är förkyld. Såklart. Nåja jag avbröt i alla fall nu och har plockat fram nya filter till nästa vecka. Varför är jag så korkad att jag inte bara byter filtrena direkt när jag märker att de är slut? :banghead:
Det kostar mig liksom inget, finns en trappa upp, och bara att plocka på sig. Nä i bland är man bra dum faktiskt.

Ska på massage efter jobbet och sen blir det en dusch. Känns som att halva jag är en mögelspor och den andra en mykotoxin. :cautious:
Tack och lov reagerar inte min kropp på sånt där och har aldrig gjort och jag har en teori, jag har ju varit "halvtidslantis" från födseln, umgåtts med djur och där vi hade sommarstugan var inte renlighet nån dygd hos bonden så teorin är att kroppen vande sig helt enkelt.

Positivt och negativt.
Plus och minus.
Det är väl så livet är.
Men det är så lätt att fastna i minus.
Särskilt när man är trött.
Trots att det inte alls är gynnsamt.
Människor som är så dumma så klockarna stannar och blommorna vissnar.
Människor som bara tänker på sig och sitt.
Tar energi.
Men också fina människor.
Som gör alla dagar bättre.
Unga och vuxna.
Relationer som gör en sliten själ varm.
Samtal och samarbeten.
Dom försöker jag att fokusera på.
Känslan av att jag gör skillnad för några och att några gör hela skillnaden för mig.
Dom som gör gott och som gör sitt bästa för att världen ska bli en bättre plats.

Fick för övrigt en utmanande tillsyn idag på jobbet 😂 var så trångt att hårknuten slog i undersidan av altanen flera gånger 🙈

Image-1.webp

Åkte hem väldigt arg från jobbet tidigare idag, blev hemskickad av HR för att jag tagit en värktablett igår som jag hade kvar efter operationen förra året. 50 mg Tradolan. Enligt henne var jag narkotikapåverkad, men när jag kollat upp det är halveringstiden 6 timmar. Jag tog alltså tabletten igår kväll! Man kan hitta spår av den i urinen 1 - 4 dygn efter jag tagit den, i blod 1 - 2 dygn senare. Nu blev jag hemskickad och sjukskriven resten av veckan pga en värktablett tisdag kväll! :banghead:

Jag berättade att jag hade ont i foten och åt värktabletter, svarade när hon frågade och det lät som jag injucerade knark rätt i armvecket. Maxdosen/dygn är 400 mg och jag åt 50! Förstå vilken lyx om en tablett gav ett rus på 4 dygn. :crazy:

Sabla skit, nu har jag bokat ett släp på måndag men ska sitta och rulla tummarna fram till dess, får inte tag på något annat släp annars hade jag kunnat kört en vända så helgen inte var helt bortkastad. 🤬

Eller hur! Och lika roligt varje gång. Jag hoppade skyhögt av morret först, tänkte, "är här någon?!" och så såg jag leksaken Cazper, SÅ kul! Och minen efteråt med Cazper i munnen där hon såg skyldig och generad ut :D I går morrade hon på pizzakartonger som stod på diskbänken också. Jag höll henne under framtassarna så hon kunde sträcka sig fram och lukta på vad det var och då bara "jaså, jaha, kartonger!".
Förra veckan blev en ambulans utskälld fullständigt, alla bilar, lastbilar, mopeder, traktorer osv är ok, men jag tror inte hon sett en ambulans innan förrän nu så hon tyckte den såg skum ut :D

I det här hemmet har jag fått hämta leksaker under soffan, under stolar, på bordet, på köksbänken, på spisen, i handfatet och i toaletten :D Hon står och tittar på mig och undrar om jag kan hjälpa henne, hon rååååååååååååååkade slänga i väg den åt fel håll :D Eller när den hamnar på eller precis bredvid spionen, då får matte rycka in också :D
Sån modig liten rottis 😂😂😂
Tur hon är söt

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Lämplig kattras?
  • Kattbilder #10