Vad gör vi? CCXXX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker det är ganska skönt att bo litet.
Min minibostad är på 30 kvadrat och det räcker alldeles utmärkt, jag bor ju i ena änden av logen och har verksamheten i resten av logen så jag behöver bara gå ut genom ena dörren och in genom den andra och så är jag "på jobbet".:up:

Jag var över till grannen på en fika, totalt livsfarligt för vad hände? Först "överfallen" av ett par hundar :heart och sen "påtvingad" en låda plantor av olika sorter, alltså ännu mera jobb.:D

Deras dotter som jag är närmsta granne med och jag ska försöka starta upp en grannfejd, vi har försökt i många år men hittills misslyckats totalt, så kan det ju inte vara när man bor på landet, förra året rensade jag rent i hennes rabarberland och hon ockuperade en hylla i min jordkällare, i år ska jag stjäla jordgubbsrevor,,,,,, äventyret fortsätter.;)

Plötsligt hördes det högljutt skanderande. När jag kikade ut genom fönstret så var det en massa yngre män helt klädda i svart som marscherade förbi under bevakning av polisen. Kände, har det gå så långt att nazisterna demonstrerar fritt och skyddas av polisen. I min lilla sömniga stadsdel dessutom.

Sedan såg jag lite grönt bland allt svart. Och inte ens de mest förhärdade nazister släpar väl med sig fyra års barn, eller? Hur som verkar det vara Hammarbysupportrar, men jag fattar inte vilken arena de ska till. I vanliga fall får hemmasupportrarna gå via Gullmarsplan till 3Arena medan bortasupportrar åker tvärbanan till Globen.

Jaha och nu kommer de flesta och går åt andra hållet - vilket är mer logiskt om man ska ta sig till 3Arena.

Kollar klockor. Äldsta sonen ska köpa födelsedagspresent till mig nu när jag fyller år och jag vet inte riktigt vad jag vill ha men klocka går alltid hem. Trots att jag alltså inte ens kan se vad det står på dem, men de är ju som ett smycke för mig. ett sätt att uttrycka sig också. Trots att det ser dumt ut med en blind med klocka :D

Hemma från jobb. Ska kila ned till lokala kiosken och se om jag kan få kontaktuppgifter till en kvinna som jobbar där.
Vi förlorade tyvärr vår tupp Romeo på jobbet förra veckan, och jag pratar alltid fågel med henne så jag vet att hon har en ungtupp hon söker hem till... Pratade med vår Head Groundskeeper i morse och han gav tummen upp. Nu måste jag bara hitta henne. 😅
Vi har pratat i typ två år men jag har inte någon aning om var hon heter i förnamn ens.

Igår kväll fick jag äntligen hämta ut min trallsåpa så nu är trallen behandlad efter konstens alla regler har tvättat den fem gånger innan och nu börjar jag bli nöjd med resultatet.

Nu blir det mera sömnad på överkastet med yoyos

Sitter och försöker smälta att någon kommer att gå in i mitt hus när jag inte är här på Torsdag. Det har Aldrig hänt, utöver när föräldrarna varit på besök. Aldrig någonsin.
Jag får lite hjärtklappning varje gång jag tänker på det.

Tuppdamen jobbade inte idag men har tydligen skift imorgon förmiddag så jag får gå tillbaka då.

Jag behöver hänga tvätt...
1000017468.webp

I dag har jag flyttat på massa färghinkar från källaren till drängstugan, dammsugit ovanvåningen och städat badrummet. Sambon har fortsatt jobbet med källaren under tiden. Vi måste bära av golv och yttervägg så att källarväggen kan rivas, det är bara ett litet problem att golvet och ytterväggen står inte på samma del av källarväggen 🤔 Hade varit enklare om ytterväggen stod på golvbjälklaget.

Så trött idag! Sambo ville med och kolla när jag var iväg och lektionerade. Efter körde vi runt och kikade lite och tog en promenad vid en sjö. En kebabrulle senare ska jag ta en nap innan jag sen ska jobba egna hästen. Min varma, mjuka lilla hund här brevid är verkligen sövande. 😴❤️

Varit på IKEA med en kompis, det var vi inte ensamma om 😅 Märktes mest i restaurangen och parkeringen, annars är det stort nog så alla ryms.

Ska försöka motivera mig att dammsuga här hemma så jag kan belöna mig med att skruva ihop min lilla rullvagn jag ska ha i syrummet efteråt..

• Gilla
Reactions: Sel
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat