Vad gör vi? CCXXX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har en IKEA-boll som jag har haft på verandan förmodligen nästan lika länge som vi har bott här, dvs sedan 2017. Den lyser fortfarande.
Vi har några som suttit sedan vi typ köpte huset 2010. Kanske 2012/2013... lat och slö ja jag kan erkänna det...uppväxt med att vi lät ljusslingan vara kvar i träden året om.

Smått förvirrad över TV-tablån... Jag tänkte kolla något valborgsfirande, och visst brukar det vara på SVT? Men nu ser jag bara program om kungens födelsedagsfirande. Är det "samma sak" :confused: ? Kommer majbrasor och sång att visas där??

Gammel katten och jag är lika jäkla glada i dag! :banana: Hon har varit ute nästan hela dagen och inte kliat upp ett enda sår på kroppen :bow::banana: Vi har fått vårt liv tillbaka och hon har fått livskvalite igen :bow:

Info: Hon har artros och fått solensia injektioner men sen fått reaktion på dom med extrem klåda och svårläkta smärtsamma sår över huvudet som vägrat läka och vilket gjort att det krävts krage och husarest i nästan 2 månader. Hon är 12 år och aldrig burit krage förut eller varit sjuk eller skadad i hela hennes liv så hon har tagit det väldigt hårt. Hon kommer fortfarande få äta medicin i flera veckor till då vi räknar att solensian har effekt i ca 3-4 veckor till men äntligen går det åt rätt håll!:banana: Sen ska hon få annan medicin för sin artros. Min älskade lilla clown :love:

Har promenerat hem från ett kort pass på extrajobbet. Nu ska jag duscha och sen äta kvällsmat.
Tidig väckning imorgon så ska lägga mig tidigt, senast 23.

IMG_1370.webp

Smått förvirrad över TV-tablån... Jag tänkte kolla något valborgsfirande, och visst brukar det vara på SVT? Men nu ser jag bara program om kungens födelsedagsfirande. Är det "samma sak" :confused: ? Kommer majbrasor och sång att visas där??
Jag sökte på ”Valborg” på SVTplay och hittade en OD-konsert från idag (lokala nyheter Uppsala). Skämskudde på mellansnacken och skittrist foto, men alla rätta låtarna. Det publiceras tydligen någon till konsert därifrån imorgon också.

Jag sökte på ”Valborg” på SVTplay och hittade en OD-konsert från idag (lokala nyheter Uppsala). Skämskudde på mellansnacken och skittrist foto, men alla rätta låtarna. Det publiceras tydligen någon till konsert därifrån imorgon också.
Tack, men jag hoppades på något som sänds live ikväll...

Kungen fyller 80 år så inte så konstigt att det är mycket fokus på det, sen lär det förhoppningsvis inte bli så mycket brasor. Det har ju redan hunnit bli en del bränder pga torka och på flera håll uppmanas det till att inte tända några.

Sushi på altanen med päronen.
Sol, fågelmåsarnas skränande och cider.
Och jag kände livet i mig.
Lite skuggas känslan av oro för ungdomarna i kväll. Vet inte hur många jag har sagt ”var rädd om dig i kväll” till.
IMG_9869.webp

Intressant hur in i minsta detalj man kan beskriva kungligheternas klänningar och smycken... :D Ja, jag släktforskar och har kungakalaset i bakgrunden.

Bygga växthus tyckte jag var en mycket bättre sysselsättning än att stå och titta på en brasa, sådana tillställningar har aldrig varit min grej och jag brukar säga att det finns 365 dagar på ett år och dom vill jag fylla med nånting vettigt, jag är nog en himla tråkig människa egentligen.

Bygga växthus tyckte jag var en mycket bättre sysselsättning än att stå och titta på en brasa, sådana tillställningar har aldrig varit min grej och jag brukar säga att det finns 365 dagar på ett år och dom vill jag fylla med nånting vettigt, jag är nog en himla tråkig människa egentligen.
Förstår inte heller vitsen med att stå och titta på en brasa. Vi gick och köpte glass istället

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka