Vad gör vi? CCXXX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dags att starta växthusbygget för dagen, idag ska ena gaveln som är mot väggen på logen kläs med plastskivor, det blir överblivna väggskyddsskivor för djurstall i pvc, ljusblåa och helt lealösa samt svintunga att hantera ensam så jag hissar upp dom mot väggen, ritar av var dom ska kapas, tar ner och kapar dom och sen hissar upp dom och skruvar fast dom för evigt i fästena. Pilljobb som tar tid men det är ju bara resultatet som räknas och fuskbygge är inte riktigt min grej liksom.:)

Ska åka och handla, förhoppningsvis har de tomater kvar. Försov mig grovt och sedan pratade jag med min syster i en timme. Hon har det inte lätt i Nairobi. Önskar jag kunde åka ner och lösa av henne. Men just nu är det omöjligt. Kanske under hösten.

Ont som :devil: i foten på promenaden trots hyfsat mjuk skogsväg, inte riktigt lika långt som vi brukar då det blåste rejält trots behaglig temperatur i övrigt, men hundarna glada att få komma ut. Tagit en filtallrik och lagt mig igen, sover som vanligt dåligt och mår inte riktigt bra. Ska titta igenom deklarationen och skicka in den senare.

Ska åka och handla, förhoppningsvis har de tomater kvar. Försov mig grovt och sedan pratade jag med min syster i en timme. Hon har det inte lätt i Nairobi. Önskar jag kunde åka ner och lösa av henne. Men just nu är det omöjligt. Kanske under hösten.
Kidnappa mamma och ta hem henne!!

Verandan tvättad och skrapad :up: . Det blev i slutänden vatten och diskmedel istället för den vidriga målartvätt jag hade köpt :wtf: . Den är hysteriskt farlig för precis ALLT, så sådant vill jag inte använda i onödan. Det blir nog bra ändå. Inget mögel eller liknande som behövde tvättas bort utan bara vanlig hederlig smuts och damm. Så nu torkar den till imorgon, tänkte jag. Tvättat och hängt ut har jag gjort också, och nu är jag redo för något kul. Kanske åker vi en sväng någonstans med hunden :) .

Nu sitter jag inne oh är konfunderad. Kom hem från en längre hundpromenad och tror jag har lite lätt solsting.

Gick in på FB och swer att en för mig helt okänd kvinna (?) gillat mängder av mina inlägg.
Kan inte leta fram vem det är.

/nyfiken tant

Ska strax åka i väg till tandläkaren en sväng. Det är varmt. Har klänning, halvlånga tights och kommer ha strumpor och tjocka gympaskor, kommer se dumt ut. Snart dags för att kasta ett getöga på sandaler känner jag.

Vet inte om jag vill ta en promenad i centrum när jag ändå är där eller åka hem direkt. Får kanske bestämma mig där.

Gick upp sent som faen, var tydligen trött men har nu fått i mig gnocchi och lagt lite pussel. Måste gå ut i det fina vädret som sägs vara kring 18 grader för vem vet när vi får så varmt igen:p Så får väl bli en handling, kanske en glass? Först lite mer pusslande!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat