Vad gör vi? CCXXX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Köpt tomater och jordgubbar plus en aubergine så nu har jag allt jag behöver för att göra en rejäl sats ratatouille. Imorgon eller på söndag ska jag lägga undan alla mina vinterkläder. Jag har så lite garderobsutrymme att jag måste stuva undan och hänga upp varje sommar/vinter.

Dessutom måste jag laga min byrå som gått sönder, eländes. Blir så irriterad. Jag måste göra det regelbundet.

Det var nog där nånstans jag blev van vid allehanda lukter och slutade bry mig, nu har dom precis spridit svingödsel runt min lilla gård och den doften kommer att ligga kvar minst en månad framåt om det inte regnar så kvävet och doften hamnar i myllan istället för ovanpå, jag störs inte ett smack men sommarfolket från stan störs rejält trots att dom har sina stugor en bra bit härifrån.
Äh, det luktar kretslopp :up:

Budade just hem Husmodern från 1942 på Tradera, i den finns en hel hög med ransoneringstips, det gäller att vara förberedd på WW3 vilket inte är nån omöjlighet så som världen nu ser ut, gissa varför jag bygger växthus nu istället för nästa sommar? Svaret stavas kanalplast, plast görs av nafta som det är stor brist på nu, förrådet med filament till 3D-skrivaren är också välfyllt, filamentråvaran är,,, tadaa, nafta. Även om det kommer att finnas lär priset stiga rejält.

Fö. är växthus en tillgång när grönsakspriset ökar och det är inte dumt att kunna konservera och göra inläggningar av egenodlat heller.

Äh, det luktar kretslopp :up:
Japp, ingen skit, ingen mat och den doften är ju naturlig till skillnad från parfym och annat som folk sprutar på sig och runt sig men inte har en aning om vad det innehåller, och så sitter dom där i sin lilla bubbla medan lungorna sakta förtvinar och astman tilltar. :cool:

Sambon har badat! Vill OCKSÅ BADA!
Men kanske inte så bra att hoppa i 10gradigt vatten med feber och jävelskap 🤔

Bakar citronsockerkaka istället, inte gjort sen jag var typ femton. Nu vila en stund iaf.
Lättare att vara krasslig när det är kallt ute!

Gjort bort mitt korta arbetsskift för dagen! Fick sorgliga nyheter från städkunden tyvärr, hans hjärntumör som fått så god diagnos har kommit tillbaka så de måste starta om behandlingen från ruta noll och operera igen. Jävla cancer alltså.

Sommar mat
FB_IMG_1777647476667.webp

Skjutsat syrran till hennes buss och passade på att köpa två blomster amplar och en solcellslampa (plus två andra att sätta i jord) samt krokskruvar att sätta i staketet. Hemma så skruvade jag upp tre så kunde jag hänga upp dem. Blev riktigt fint tyckte jag!
Jag hängde även upp en girlang med lampor snett över uteplatsen, blev riktigt snyggt! :up:

Nu saknas det bara en soffa till uteplatsen, och jag har sett ut en på överskottsbolaget :up:

Skjutsat syrran till hennes buss och passade på att köpa två blomster amplar och en solcellslampa (plus två andra att sätta i jord) samt krokskruvar att sätta i staketet. Hemma så skruvade jag upp tre så kunde jag hänga upp dem. Blev riktigt fint tyckte jag!
Jag hängde även upp en girlang med lampor snett över uteplatsen, blev riktigt snyggt! :up:

Nu saknas det bara en soffa till uteplatsen, och jag har sett ut en på överskottsbolaget :up:
Och ett parasol! Skulle bränna mig om jag försökte sitta ute i solen här 😅

Äntligen har sommarvärmen kommit till skåneland, nu gnäller man för det, eller så slutar man o gå runt med gräsklipparen i solen :idea:
och tar det lite senare.
Kafferast nu
Det har varit SÅ fint idag :) ! (Men, ja, jag LÄNGTAR efter och oroar mig över regnet som inte kommer :nailbiting:). Men det har varit både suveränt promenadväder och målarväder. Och bra torkväder för tvätt också. Så många bra saker har jag hunnit med :) . Det var inte jätteroligt att tvätta och skrapa, men att sitta på en pall på verandan och börja måla "pinnar" med guldockra, samtidigt som det blåste en svag ljummen vind, det var inte alls dumt faktiskt :up:. När jag målade lyssnade jag på P3 historia och lärde mig mycket mer om både Selma Lagerlöf och Marlene Dietrich - mycket intressant!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka