Vad gör vi? CCXXX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag dricker vin och köper rhododendrons.
Min vackra vita blommar nu. 🤍

20260502_192811.webp

Eller kör vagnen fram till bilen
Och ta bogserlinan och bind den i vagnen + bilen, det har jag sett live, fast vid närmare eftertanke så, det blev vissa små förändringar på bilen när föraren bromsade. :D

En kompis till mig har skrot och rivningsfirma, för några år sen hade dom dragit upp gammal skrotad sjökabel som lindats på en jättetrumma och skulle hämtas med kranbil. När dom kom på måndagen med kranbilen fick dom se kabeltrumman längst ner i en backe och i slutet av backen stod en totalt manglad gammal bil, några hade alltså trätt ett rör genom kabeltrumman, satt ett par stroppar i bilen och röret och börjat bogsera bort trumman för att stjäla den men en sån trumma med kabel väger flera ton och stannar inte för en liten bil utan rullar bara fortare och fortare, hur det gick med den-dom i bilen vet ingen för den var tom.

Men kära nån så fånigt... 🤪 Jag gjorde ett inlägg på fb om mitt verandaprojekt (målningen) och fick meddelande om att det tagits bort pga att det bryter mot communityregler, att man inte får lägga in "get rich quick"-annonser typ... Kan det vara för att jag använde ordet "guldockra"... 🤪 Ja ja, inlägget är borta och jag har nu ett begränsat konto i en månad. Får inte starta live videos och ett par andra saker till, vilket är sådant som aldrig gör. Märkligt ändå...

Jag tänkte faktiskt på @Sel och @Islandshästryttare som blev bannade från instagram av okänd anlendning. Helt clueless... :confused:
Gyllen funkar, Duetten jag renoverar är ju gyllengul och det har jag skrivit ett par gånger.

Gaveln klar trots kulingvindar, är man en tjurskalle så är man och då ska det bara gå oavsett åska, drivis och full orkan, kanske därför jag och dom fyrbenta nötterna funkar så bra ihop. Gamla avelstjuren på gården jag jobbade på lärde mig en sak, enda gången han backade var när han tog sats och jag är likadan.
20260502_205101.webp
:D
Schaktet mot väggen är vattenintaget från brunnen, i röret ska det sättas en kanalfläkt så jag kan blåsa ut varmluft från pannrummet om det blir risk för frost, schaktet är tätat mot yttervärlden också så ingen kalluft kan komma in den vägen.

Haltade ut en mycket kort promenad med vov'. Voffsan har gjort båda sina behov, den lilla bajskorven, men Timmytott har bara kissat så han får hålla sig till i morgon bitti. Nu har vi lagt oss och jag har tagit både paracetamol, tadolan och en insomningstablett så hoppas jag på att sova som klubbad inatt så huvudet hänger med i morgon, har mycket jag måste få gjort. :crazy:

Hälsade på min syster och hängde med henne och hennes familj när hon planterade i trädgården. Riktigt varmt och soligt. Stramar nästan lite i huden.

Är extremt sugen på choklad, tur att det är för sent för att gå och handla.

För att vara på den säkra sidan har jag ställt en hink bredvid sängen och har toapapper till hands om jag blir akut illamående av tradolanen. Innan jag har hunnit trassla ut mig från katterna och tagit mig förbi voffan som ligger bredvid sängen så är det säkrare med en hink än att chansa på att jag hinner ut i badrummet. 🤢🤮

Lyssnar på helikoptrar som lyfter och landar nära mig. Hoppas dom inte ska hålla på hela natten.
Helikoptrar låter en hel del och jag behöver ha fönstret öppet för det är varmt :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka