Men ja!Har också såna kollegor, blir galen på folk som jobbar så otroligt ineffektivt![]()
När schemat är lagt så att de inte får betalt efter en viss tid blir de minsann färdiga på de timmarna med samma arbetsbörda och kvalitet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men ja!Har också såna kollegor, blir galen på folk som jobbar så otroligt ineffektivt![]()
Alltså jag skulle aldrig stressa ihjäl mig för att bli klar om det inte behövs, men såklart inte dra benen efter mig.Men ja!Dels fattar jag inte varför de ska få samma lön som mig, dels begriper jag inte hur de inte blir totalt uttråkade.
När schemat är lagt så att de inte får betalt efter en viss tid blir de minsann färdiga på de timmarna med samma arbetsbörda och kvalitet.![]()
Det här är mycket medvetet. Jag blir lite förtretad på chefen som inte ändrar schemat till kortare dagar oftare eftersom vissa kollegos verkligen mjölkar timmar, på bekstnad av både vår budget och... tja, irritation hos de arbetare som faktiskt håller sig till tisdelegeringen/rum.Alltså jag skulle aldrig stressa ihjäl mig för att bli klar om det inte behövs, men såklart inte dra benen efter mig.
Well, de får lika mycket lön som dig som jobbat häcken av dig. Varför ska du göra mer än minsta nödvändiga?Jag fick liksom en lika stor lista med rum som alla andra, men eftersom jag också var tvungen att köra ut alla burar för smutsigt linne och inventera samt organisera i källaren innan jag ens kunde göra iordning min städvagn började jag nästan två timmar efter alla andra. Jag var ändå färdig först med mina rum och kunde börja röja korridorerna. Allteftersom de andra blev färdiga hjälpte de till - alla utom två som fortfarande "städade rum" när jag klockade ut kvart i fem.
Alltså vad GÖÖÖR människorna?!?!![]()
![]()
![]()
Allt för att de vill få fullt betalt (vi går på timlön) utan att spilla en enda liten droppe svett (för det är inte som om deras rum är mer välstädade än någon annans heller.). Jävla sätt!
Tack Buke, nu känns det bättre.![]()
Fast nä, jag hade blivit skogstokig av att försöka dra ut på tiden på det där viset istället. Två timmar i ett rum som normalt tar max en halvtimme? Vad gör man? Doomscrollar i smyg hela dagen? Dagen hade känts evighetslång! Jag stressar inte egentligen, jag bara gör.Well, de får lika mycket lön som dig som jobbat häcken av dig. Varför ska du göra mer än minsta nödvändiga?
(Jag hade också jobbat som en idiot, men de som gör det minsta nödvändiga har mer energi kvar efter jobbet, sliter mindre på kroppen, stressar mindre osv. Vad är det som gör att man ska kämpa som en galning om det inte leder till något bra? Dvs höjd lön, fler förmåner osv. Dom har listat ut jobbet helt enkelt!)
Alltså, man kan vara slö, man kan göra sitt jobb, man kan vara effektiv och man kan vara snabb som tusan. För samma lön. Att stressa ihjäl sig utan att få betalt är bara dumt. Men att vara slö in absurdum borde leda till att en person blir av med jobbet!Fast nä, jag hade blivit skogstokig av att försöka dra ut på tiden på det där viset istället. Två timmar i ett rum som normalt tar max en halvtimme? Vad gör man? Doomscrollar i smyg hela dagen? Dagen hade känts evighetslång! Jag stressar inte egentligen, jag bara gör.![]()
Jag vet egentligen det där, jag blir bara så frustrerad för att jag i nuvarande roll måste vänta på dem och VET hur orimligt arbetstempot är.Alltså, man kan vara slö, man kan göra sitt jobb, man kan vara effektiv och man kan vara snabb som tusan. För samma lön. Att stressa ihjäl sig utan att få betalt är bara dumt. Men att vara slö in absurdum borde leda till att en person blir av med jobbet!
Jobba "lagom" brukar betala sig bäst i många vanliga yrken.
En grannes travarhingst som kunde nypa till folk om dom inte såg upp gosade ofta med mig, han älskade när buskompisen, dvs. jag, kom för då skulle vi först busa lite, sen gå på promenad där han skulle hålla handen, och sen mysa rejält när vi kom tillbaks.Varit ute kissat hundarna och sagt godnatt till hästarna. Hingsten la huvudet i min famn och bara stod och njöt av mitt sällskap och att vara nära, han är så himla fin på alla sättsen övergav han höet och betade gräs i stället, tror jag kan sluta med höet i den lösdriften närmaste dagarna.
Ingen åska här tack och lovÄntligen regn! Dock även åska = rädd hund. Men nu verkar det ha dragit förbi.
!!!