Vad gör vi? CCXXX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fått brev från en tingsrätt.
Dom har fallit mot den som lurade av mig pengar.
Ska få tillbaka det jag förlorat plus ränta.

Nu återstår att verkligen få pengarna. Tror - på rätt goda grunder - att vederbörande lever ur hand i mun. Så mina pengar får jag nog inte.
Men en skuld hos kronofogen unnar jag hen.
Det kan ta tid. En vän till skulle få pengar tillbaka via dom från en som mest levde på att lura till sig pengar. Plötsligt efter 2-3 år började det trilla in pengar på vännens konto. Då hade människan tydligen skaffat sig ett jobb och börjat reda upp sitt liv så då drogs det varje månad från lönen.

Dricker kaffe på balkongen :)

1000027379.webp

Dö knall och fall kan drabba alla så det är ingen ursäkt att inte ha något av det basala hemma, man preppar inte bara för sig själv utan det är för att inte belasta samhällets resurser eller belasta grannarna med sina problem i ett trist läge.
Jag kommer ändå dö om det blir krig så
Jag kan leva ett par veckor på det jag har

Måste bestämma mig för när jag ska sluta på mitt jobb.

Ska jag jobba så länge jag får och sedan gå på utköpet?
Eller ska jag gå på utköpet snarast möjligt?

Jag har i nuläget inget nytt jobb som väntar men har samtidigt aldrig haft en semester längre än tre veckor. Svindlande tanke att få vara hemma så länge med full lön 😵‍💫🤯
Jag skulle sluta nu för att njuta av ledigheten när det är sommar ☀️ men förstår att du kanske vill ha inkomst "så länge det går"..

Skönt att avsluta arbetsveckan. Har varit rätt tufft med en mix av förkylning och pollenallergi - och att veta vad som är vad... 🤪 De flesta dagar har jag tagit en antihistamintablett, även om jag inte vetat om näsan till största del har runnit och jag har nyst pga allergi eller förkylning. Mycket mystiskt, och irriterande! Men, men jag är på bättringsvägen, och arbetsveckan är slut, så nu kan det bara gå åt rätt håll :) ! Ska ta ta i verandamålningen igen, för det har jag verkligen inte orkat under veckan som gått!

Har suttit fjärde gången/dagen med support iom dator som fortfarande inte funkar. Nu är de nere på att jag ska göra en massa avancerade saker själv och måste spara saker på olika sätt för att det inte ska försvinna.
Jättekul verkligen när man kommunicerar via någon chatt som översätter helt kaos så man inte kan förstå rätt ofta.
Kände att jag inte orkade idag iom hjärntrött deluxe. Så får väl ta det i veckan om jag inte ger upp och kollar om man kan lämna in den någonstans.
Nu skiter jag snart i den här humör-dödaren och går ut i solen!

Har tagit en promenad, som gick snabbare än jag tänkte mig så nu får jag vänta.., för att hämta inte bara en utan två TGTG-kassar från ett kondis. Det gäller att passa på när en hinner, för de brukar vara slut sedan länge när jag får avisering i appen. Har lyckats en gång tidigare och var så himla nöjd, så har höga förhoppningar! :bump:

Har en ledig dag så hoppade in i bilen och åkte upp till landet i morse. Jag har stekt pannkakor medan barnen lekt på tomten, byggt med kaplastavar och byggt koja i vardagsrummet. Sen kom pappa upp och nu är de ute och åker flakmoppe i kvällssolen. Jag tog en dusch och fnissade lite åt pappas Dubbeldusch som han alltid har. Kunde inte låta bli att tvätta mig med den själv och den luktar som han, och landet, alltid gjort. Kan inte låta bli att få en förnimmelse av allt det där man kommer att sakna i framtiden. Den dagen han inte finns längre, och barnen är vuxna. Vill andas in varje sekund.

En bekant ska förhoppningsvis köpa en stor katamaran i Medelhavet nu. Är nere och kollar. Om det blir köp ville hen att vi skulle komma ner en v. Min pappa har sålt sin båt och har grym abstinens efter ett liv som typ segelbåtfanatiker. Vore så fantastiskt att ta med honom dit och segla och dessutom ihop med ägaren som är en duktig fd rallyförare. Pappa följer rally slaviskt sedan forever.
Pappa som gjort så mkt för mig. Vore en perfekt present till honom! ❤️
Håller tummarna! 😬

En bekant ska förhoppningsvis köpa en stor katamaran i Medelhavet nu. Är nere och kollar. Om det blir köp ville hen att vi skulle komma ner en v. Min pappa har sålt sin båt och har grym abstinens efter ett liv som typ segelbåtfanatiker. Vore så fantastiskt att ta med honom dit och segla och dessutom ihop med ägaren som är en duktig fd rallyförare. Pappa följer rally slaviskt sedan forever.
Pappa som gjort så mkt för mig. Vore en perfekt present till honom! ❤️
Håller tummarna! 😬
Låt bekanten ta premiärturen på egen hand bara. Har hört historier som avskräcker….

Tittat på två lägenheter idag, jag får bägge om jag vill ha dem men jag vill egentligen helst av allt flytta tillbaka till huset. :meh:

Nåja, kommer tid kommer råd. Har skickat in en jobbansökan som jag kompletterade i morse. Kollat lägenheterna, ätit lunch med en kompis/kollega, varit ute en mycket kort promenad med hundarna pga ont i foten och varit i stallet. Stått i hagen och dragit av hästarna en massa löspäls och det var så skönt att de nästan backade på mig då bägge ville få all uppmärksamhet. Jag älskar dem så väldigt mycket. 😍

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka