Vad gör vi? CCXXX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Slitsam dag på jobbet.
Skönt med helg och nästa vecka är inte hel.
Började med fika med kollegor. Glass blev det.
Nu har jag ätit sushi.
Ska läsa bok och mumsa ngt mer. Får se om det blir chips eller godis.
Mina nya löparskor har kommit.
Driftchefen har mailat och skrev att han vill ses då de har ett förslag i mitt ärende.
Jag svarade att han gärna fick maila förslaget. Vill inte få ett förslag som jag inte är förberedd att kunna besvara vid eventuellt behov.

Hemma. Jag antog att katten låg och sov i sängen eftersom hon inte kom och hälsade som vanligt. När jag satt vid dörren så hörde jag en massa ljud, trodde Megara tuggade på min väska eller stökade runt i hallen/sovrummet. Ropade, sluta. Det fortsatte att låta. Till slut gick jag och kollade. Stackars goset mitt. Hon hade smitit in i garderoben i morse när jag skulle ta en tröja. Sedan har hon varit där.

När jag öppnade dörren hade hon klättrat upp längst upp på dörren - jag har en klädhylla i tyg med fack som man hänger upp på väggen, på dörren. Och där hade hon klättrat längst upp och var jättesur och lite ynklig. Plockade ner henne och fick en tass och tänder som tack. Men det var mitt fel. Hon fick massor av Dreamies för att säga förlåt.

Upp om en sol och ner som en pannkaka.

Åkte till min tränare för en agilityträning och va bra det gick! Till sparven fick klokapselbrott på sporren 😩
Fantastiskt bemötande på blå stjärnan, och rensat och klart. Resterande helgelplaner ställdes in och jag är helt urlakad. Hoppas Sparven ska sluta må illa från sederingen snart så han kan komma lite till ro. Blir en tidigt kväll idag känner jag…

Låt bekanten ta premiärturen på egen hand bara. Har hört historier som avskräcker….
Det kommer de göra. 😂

Pappa sålde förra båten till några som ville segla till Västindien. De hade aldrig haft båt innan. 🙄
Han kopplade ihop dem med sin kusin som seglat till och från och i Medelhavet flera år på likadan båt. De hördes väl vid om ngt. Men tog inte den där rekommenderade första sommaren i Östersjön. Trippen tog slut vid Biscaya när de hade sönder båten. 🙄

Kan också berätta att kusinen i Medelhavet hade med sin gamla katt som de trodde var nära döden. Den levde upp av värmen och blev som ung. Så ungdomlig att den fångade en mus och tog ombord. Sen kilade musen in i något skrymsle och man fick riva ut hela inredningen för att hitta den så den inte gnagde av ngt vitalt. 😂

Låt bekanten ta premiärturen på egen hand bara. Har hört historier som avskräcker….
I en forntid innan jag ens fyllt moppe lånade kanotklubben ut stadiga glasfiberkajaker och jag paddlade många gånger på Eskilstunaån och blev rätt bra på det också, sen tyckte en i gänget av dom som tävlade att jag skulle testa en lite stadigare tävlingskajak också och det gick bra, då tyckte dom att jag skulle gå all-in och testa en av dom dom själva tävlade med, det blev "slå-runt-show" så det bara stänkte om det direkt, jävlar vad ranka dom var och jag fick aldrig rätsida på balansen i dom där spjuten, men kul var det iallafall att få testa dom.:)

Tog ut farbror häst på en tur. Han var så himla duktig att vi bara jobbade lite kort och så fick han beta en massa. Älsklingsgubbe till lyckopiller! ❤️
Så mysigt att titta på hur de njuter av vårgräset. Stod hur länge som helst och lät honom beta för att han också var så söt som stod där i solen och halvt blundade och myste. 😍
Börjar bli så fint här med grönskan! Älskar björken och körsbärsträden bakom! ❤️
IMG_4907.webp

Tänkte träna men tar vilodag idag. Ska handla tvättmedel och ättika, som jag glömde, och sedan blir det lite myskväll med Lillan. Tvätta håret och kanske lägga upp nån annons på Tradera.

• Gilla
Reactions: Sel
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat