Vad gör vi? CCXXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag satt jag på golvet på Coop och försökte fånga in en larv som trillat av min tröja. Jag var på väg där ifrån när det knep i hjärtat av att se den där på marken så jag satte mig ner och försökte fånga in den med händerna. ”Vad har du där då?” hör jag en färgstark kvinna framför mig säga och jag ser bara hennes leopardmönstrade tofflor. ”En larv bara”, svarade jag. ”Den trillade av min tröja så jag ska försöka släppa ut den.” ”Sånt där gör mig så jäkla glad, ska du veta!”, sa hon innan jag pep iväg med den gröna larven i handen. Den blev jätteglad när jag satte den på ett löv utanför. Blev helt till sig i hela kroppen, och jag fnissade när jag tänkte på kvinnan i leopardtofflorna.

Ibland tänker jag att livet, och lyckan, inte är så himla komplicerat ändå.

Hämtat en begagnad picknickbänk från Ikea. Den är i desperat behov av lite kärlek. Funderar på att skruva isär den, skrapa bort all gammal färg, måla om den och skruva ihop igen.
Började skrapa men det är svårt att komma åt överallt. Dessutom är den lite ranglig, inte så fasligt men tillräckligt för att jag ska vilja fixa det.

Har mumsat i mig lite fika. Blir kvar i soffan en stund till, så att håret får torka lite. Sen ska jag flytta till sängen, ska upp tidigt kommande veckan.

Pigg och glad häst ut på ridtur idag; hann inte ens sätta fötterna i stigbyglar så travade hon ut från stallplanen 😅😆. Hann inte så långt då hon plötsligt såg något "farligt" jag inte kunde se men lite övertygande skänkling så, och sen var hon lite lätt på tårna resten av turen med fåglar och hjortar som dök upp här och där 😅 och härligt pigg på att galoppera 😍. Härlig ridtur I sommarvärmen innan jobbkväll; blev delvis att skjuta på en del arbetsuppgifter till morgondagen pga att jag fick ordna upp sen helgen....Jobbar inte för två, absolut inte så bara kasta om lite 🙃.

Vilken dag!
Första loppet vanns av häst härifrån.
Sen vann en kusk härifrån amatörloppet.
Och när Allegiant krossar fransmännen på nytt världsrekord är dagen liksom fulländad.
Mamma var nöjd över bubbel och lotter.
Gick hem i en alldeles fantastisk kvällssol.

Men alltså. Jag blir tokig. Jag letade mig ju helt fördärvad efter min Kobo Sage. Till slut köpte jag en ny (efter snällt tips av @sjoberga ) och plötsligt ligger den där. Ovanpå en svart plastsäck. Ska jag lägga ut den nya på tradera?

Extremt slitig dag på jobbet, men den blev med favoritkollegan jag inte sett på nästan en månad så det blev bra ändå. Har lekt med väldigt skrikig katt som nu äntligen lugnat sig och kurrande lagt sig tilll ro i knät... jag vet inte om det blir så mycket mer gjort idag faktiskt.
Kanske titt på elitloppet såhär i efterhand.

Helt rätt! Sjukt är att jag är född och uppvuxen i Malmö. Flyttade 2018 och jag har ALDRIG åkt Scandic-hissen förrän nu :p .
Aha visste inte att du var skåning, men då vet du direkt varför jag skrev Triangelen :D
Tyckte jag kände igen området, har själv bara varit i lobbyn på Scandic (suttit och pluggat där, mysigt faktiskt), men var stamkund på Scandic i Nyköping var tredje månad i 4-5 år innan jag flyttade hit. :)

Jobbar.. :cautious: :meh:
Har svinont i nacken, säkert för att jag inte sitter bra vid skrivbord och grejs.
Behöver vara i stallet/på gymmet/ute och springa mer och jobba mindre.

Tycker jag då, plånboken håller väl inte med kanske.

Ibland saknar jag Skåne. Tågen! Pendling i Skåne är en helt annan grej än här. Malmö och Lund saknar jag också! Och rapsfälten, jösses vad jag saknar rapsfälten!

Spionen har träffat sin bästis i dag och de hade trevligt som vanligt. Sedan visade jag honom en fasan, påminde lite lätt att han inte får jaga, och han stod istället och kikade på den en lång stund, hoppade till när den tjöt som en fasan gör och jag förklarade att det är de som gör det ljudet vi hör varje dag, så nu vet han det.
Han är söt när han sov så djupt med tungan ute!
aa.webp

Har ätit macka till middag i dag, och blivit förolämpad i dag igen av den där mannen som jag inte träffat, han som svänger mellan kåt och vill träffa mig och arg på mig för att jag inte nappar och inte vill träffa honom... och för att jag var på dejt med en annan, som han kallar mongot. Ju mer jag umgås med djur desto mer förstår jag varför jag inte tycker om människor.

Ska nog ta en macka och krypa i säng snart.

Men alltså. Jag blir tokig. Jag letade mig ju helt fördärvad efter min Kobo Sage. Till slut köpte jag en ny (efter snällt tips av @sjoberga ) och plötsligt ligger den där. Ovanpå en svart plastsäck. Ska jag lägga ut den nya på tradera?
Nä, spara den tills den andra försvinner igen. Skriv upp på en post-it som du sätter på skärmen eller kylskåpsdörren var du lagt den på för säker plats så du hittar den. ;)

Ibland saknar jag Skåne. Tågen! Pendling i Skåne är en helt annan grej än här. Malmö och Lund saknar jag också! Och rapsfälten, jösses vad jag saknar rapsfälten!

Spionen har träffat sin bästis i dag och de hade trevligt som vanligt. Sedan visade jag honom en fasan, påminde lite lätt att han inte får jaga, och han stod istället och kikade på den en lång stund, hoppade till när den tjöt som en fasan gör och jag förklarade att det är de som gör det ljudet vi hör varje dag, så nu vet han det.
Han är söt när han sov så djupt med tungan ute!
Visa bifogad fil 186053

Har ätit macka till middag i dag, och blivit förolämpad i dag igen av den där mannen som jag inte träffat, han som svänger mellan kåt och vill träffa mig och arg på mig för att jag inte nappar och inte vill träffa honom... och för att jag var på dejt med en annan, som han kallar mongot. Ju mer jag umgås med djur desto mer förstår jag varför jag inte tycker om människor.

Ska nog ta en macka och krypa i säng snart.
Men blockera karln? Han verkar ju inte vara mycket att ha. ❤️

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar