Vad gör vi? CCXXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tjoho! Rätt vinnare i lopp ett!

IMG_0336.webp

Hemma från mysig fika med gullig bukefalist. Det var gassande solsken så jag svettades 🥵 På vägen hem passade jag på att köpa lite jordgubbar och njuter av att det är svalt. Katten var borta men det enda jag behöver göra är att skaka godisburken så kommer hon som en blixt. Efter att hon smet ut en gång i trapphuset är jag alltid noga med att kolla att hon är i lägenheten när jag kommer hem.

Fikat på mitt kära Kungsholmen, provat ett nytt café som fick godkänt. Jättetrevligt sällskap med en bukefalist och hade inte min parkeringstid tagit slut, efter ett par timmar, hade vi nog suttit där än. :d 😎

Nu hemma efter lite shopping, kokar bort i värmen så blir ingen röjsåg nu för då lär jag kollapsa i värmen. Willys hade extrapris på Fun Light så köpte tre flaskor för 49(?) kr. Bjöd mamma på fläderdrycken igår så hon får ta med sig två av flaskorna med sig hem. Ska nog gå till grannen och plocka lite rabarber, göra en paj, tända grillen och fixa en sen lunch/tidig middag och tror jag ska passa på att grilla ananas när grillen ändå är i gång.

Slänga in lite tvätt i maskinen, försöka fixa en tvättlina så jag kan hänga ut tvätten i solen och ev åka och slänga lite skräp och tanka bilen. 🌞

Slut på Falu Rödfärgen för tillfället och massor av kvadratmeter ladugård uppsnofsade med pensel och stege. Men nu är det dags för några lediga vilotimmar innan veckan kör igång.

#alltarmojligt
#penselstegerodfarg
@Spelberoende

(Dock är det massor av kvadratmeter ladugård kvar att snofsa upp i sommar.)

kört lite yoga, vilat en stund och ska nu vakna till liv igen med lite kaffe. 15 grader ute och regnet hänger i luften. Saknar solen och värmen.

Funderar på vad jag ska göra till middag imorgon. Kommer inte orka göra något komplicerat. Känner dock att jag inte orkar äta kycklingben för sjunde dagen i rad. Fattar inte hur man kan ha frysen proppfull och ändå inte ha något att äta.

Men lilla vännen :heart
Har han varit i slagsmål?
Vi vet inte riktigt vad han varit med om, fredagen för två veckor sedan kom han inte till frukost som han brukar och redan då blev vi oroliga. Han kom lördag kväll och hade ett sår på huvudet som vi tvättade. Sedan var han lite trött och höll sig mest inomhus och på fredagen var han sämre så då fick vi en akuttid hos veterinären som rengjorde såret ordentligt. Under helgen ville han inte äta alls så på måndagen fick han träffa veterinären igen. Sedan blev han bättre 😺

Funderar på vad jag ska göra till middag imorgon. Kommer inte orka göra något komplicerat. Känner dock att jag inte orkar äta kycklingben för sjunde dagen i rad. Fattar inte hur man kan ha frysen proppfull och ändå inte ha något att äta.
Jag har allt utom getost för att göra en sådan där paj som jag gjorde häromdagen. Jag är SÅ sugen. Men sugen nog att traska till affären? Nej, inte i dag. Kan ju göra annan sorts paj. Eller hemgjord pizza.

Slut på Falu Rödfärgen för tillfället och massor av kvadratmeter ladugård uppsnofsade med pensel och stege. Men nu är det dags för några lediga vilotimmar innan veckan kör igång.

#alltarmojligt
#penselstegerodfarg
@Spelberoende

(Dock är det massor av kvadratmeter ladugård kvar att snofsa upp i sommar.)
Jag är inte så masoschistiskt lagd så jag kör den varianten, sprutan trycker in rödfärgen in i minsta por på virket och att många misslyckas med sprutning beror på två saker, för lågt tryck och för tjock färg. Det finns andra parametrar också att ta hänsyn till med slamfärger, allt handlar om kunskap och rätt utrustning.:up:

Jag skulle kunna göra revbensspjäll men det kommer ta några timmar och jag kommer inte hem förrän fem. Orkar inte äta middag åtta. Då kommer jag smälla i mig en massa frukt innan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka