Vad gör vi? CCXXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skickade precis iväg 3 st paket med kläder jag sålt på Vinted. Nu ser jag dock i appen att bara två står som skickade, och jag har bara fått inlämningskvitto på mailen på samma två paket. Vi skrev dock ut tre st fraktetiketter och klistrade på respektive paket, och jag lämnade tjejen i disken när hon blippade dem och la dem i säcken. Kommer paketet fram även om hon skulle ha råkat glömma bort att blippa streckkoden innan hon slängde ner det i säcken?

Min kropp meddelade att den ville ha mens i tisdags och sedan i lördags har jag låtit den få som den vill. Hjälp vad ont jag har och vad svullen jag är. Kroppen får skynda på och göra klart sin grej så jag kan få äta mina p-piller igen :cautious:

Nej jag känner att han inte verkar riktigt riktig liksom, och anledningen till att jag valde bort honom från början var faktiskt att han svor åt mig, satte sina känslor först och inte hade förståelse för mig alls när jag tackade nej till videosamtal redan vid första tillfället vi började skriva. "Satan så besviken jag blir" fick mig att inte svara något mer och istället gå vidare med den jag träffade på en dejt och som på riktigt visade intresse, ställde frågor, var trevlig osv. Svärmannen skrev flera gånger efter och jag ignorerade, hade gjort klart för honom vad jag ville då och sedan när dejten ghostade pratade jag lite igen, tänkte han kunde få en chans, men hur jag än försökte få honom att göra bättre ifrån sig fattade han aldrig vinken så till slut sa jag som det var- han valdes bort pga sexsnack och ointresse för mig, dejten valdes pga bristen av sexsnack och intresse. Trots att jag alltså var tydlig hela tiden, aldrig otrevlig utan sa till att jag inte var intresserad av sex så fortsatte han med sitt mönster.

Det har varit intressant att se hans mönster, och intressant att förstå mina egna känslor gentemot det, bara konstant avig. Jag läser människor ändå rätt bra, men är lättmanipulerad tyvärr, antagligen för min rädsla för arga män och vad det triggar, så för mig som person har det här varit nyttigt att se mönstret.

Visa bifogad fil 186062

Alltså, han är på något vis så oerhört svartsjuk liksom, det genomsyrar allt han skriver egentligen!

Nåja, det är aldrig fel att lära sig mer om människor- andra och sig själv :D
Men fy så obehagligt att läsa detta. Akta dig och akta oss som läser, det där är inte sunt någonstans.

Verkar ha fått köttbullar istället för plantbullar när jag handlade mat på Ikea, sitter nu på jobbet och tvingar i mig det eftersom jag varken hinner eller orkar gå tillbaka och be om rätt mat... Så, nu får jag hoppas att magen inte flippar ut för att jag äter kött för första gången på typ 20 år :rolleyes:

Verkar ha fått köttbullar istället för plantbullar när jag handlade mat på Ikea, sitter nu på jobbet och tvingar i mig det eftersom jag varken hinner eller orkar gå tillbaka och be om rätt mat... Så, nu får jag hoppas att magen inte flippar ut för att jag äter kött för första gången på typ 20 år :rolleyes:
Oj!
Jag hade inte klarat av att äta kött efter alla mina år som veg. Hur känns det rent mentalt att äta det?

Jag skickade precis iväg 3 st paket med kläder jag sålt på Vinted. Nu ser jag dock i appen att bara två står som skickade, och jag har bara fått inlämningskvitto på mailen på samma två paket. Vi skrev dock ut tre st fraktetiketter och klistrade på respektive paket, och jag lämnade tjejen i disken när hon blippade dem och la dem i säcken. Kommer paketet fram även om hon skulle ha råkat glömma bort att blippa streckkoden innan hon slängde ner det i säcken?
Det ska inte vara ett problem utan det scannas på nästa ställe sedan istället. :)

Det löser sig ska du se, en gång är ingen gång. :up:
Själv ska jag ha potatismos och köttbullar troligen gjorda på blandat slakteriavfall, det är väl sånt man gör köttbullar av va? :D

Berättat för första klassen elever att jag slutar, de blev ledsna och besvikna. Jag fick massor av kramar och kärlek och de fick mig att lova att komma och hälsa på. Kändes väldigt fint! 🥺❤️😭

Dom hade också gissningslek om min ålder:
Elev 1: ”Nixehen, hur gammal är du?”
Jag: ”Gissa! 🤓”
Elev 1: ”Typ.. 34?”
Elev 2: ”Hon är ju för fan inte 34! Inte över 30 fattar du väl!”
Elev 1: ”Nej iofs. Typ 27?”
Elev 2: ”MAX 25”
Elev 3: ”Jag tror 23”
*samtliga elever glor på mig och enas sedan”
”Aaaah.. 23.”
Jag: ”Jag är definitivt INTE 23.”
Dom: ”Upp eller ner?”
Jag : 😱 ”Upp såklart!”
Dom: ”Ahmen 24 då.”
Jag: ”Öhm.. nej.”
Dom: ”Du är ju inte över 30 iaf.”
Jag: ”… alltså jag fyllde 40 nyss. Men tack för egoboosten. 😅🤣”

#babyface

Här svängde det in en lätt virrig gammal man och frågade om det var här trävarufirman låg, när jag förklarat var den låg visade det sig att han inte kunde backa ens med bil och han hade bil och släp och vända här på gården är bara att glömma så han fick koppla från släpet och vända det för hand, vinglande backa ut med bilen, vinglande backa in igen och här snackar vi gubb-backning med dörren öppen och blicken rakt ner i vägen, koppla släpet igen och så ta sig ut samma väg han kom. Man kanske inte ska anlita morfar som närmar sig 80 och knappt kan hantera bilen ens rakt fram (ja även det var problematiskt) och dessutom inte kan köra med släp för att åka och hämta virke.

• Ledsen
Reactions: Sel
Berättat för första klassen elever att jag slutar, de blev ledsna och besvikna. Jag fick massor av kramar och kärlek och de fick mig att lova att komma och hälsa på. Kändes väldigt fint! 🥺❤️😭

”Aaaah.. 23.”

#babyface

”Aaaah.. 23.”

#babyface

Va är du 40 ?!?! 86a alltså, trodde nääääästan du var något yngre än mig ju 😄

Va är du 40 ?!?! 86a alltså, trodde nääääästan du var något yngre än mig ju 😄

Dina elever är iaf snällare än jag var på gymnasiet 🫣😬😂😂. En av de manliga lärarna tyckte om att be oss elever gissa ålder på en annan manlig. Jag svarade 47 ?!? (Han som ställde frågan visade sig vara det) den jag gissade på svarade "jaha tack, jag har precis fyllt 34". Jag såg ju bara det gråa håret, inte hur hyn såg ut....*dum tonåring* 😳😂. @Nixehen. Blev visst lite knas i inläggen 😆

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Helt knäckt
  • Svensk politik 9
  • Autistic meltdown

Barn

Hund

Katt, Andra Djur