Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det påminner mig om när en ridelev (7-ish år) frågade då 17-åriga mig hur gammal jag var och jag (orutinerat nog) bad barnet att gissa:Dina elever är iaf snällare än jag var på gymnasiet. En av de manliga lärarna tyckte om att be oss elever gissa ålder på en annan manlig. Jag svarade 47 ?!? (Han som ställde frågan visade sig vara det) den jag gissade på svarade "jaha tack, jag har precis fyllt 34". Jag såg ju bara det gråa håret, inte hur hyn såg ut....*dum tonåring*
. @Nixehen. Blev visst lite knas i inläggen
![]()
När jag var 18 säsongsjobbade jag på stationära tivolit i Parken Zoo i Eskilstuna och när tre tjejer som var 10-12 år inte fick åka gratis på spöktåget kallade dom mig gubbjävel.Det påminner mig om när en ridelev (7-ish år) frågade då 17-åriga mig hur gammal jag var och jag (orutinerat nog) bad barnet att gissa:
- mmmmkanske som min mamma ungefär? 32.
(Jag har aldrig mer bett ett barn gissa min ålder!![]()
)
Tejp och balsnören fixar nästan allt, behövs mer tar man till järntråd, det vet varenda bonde och varenda hästtjej.Bröt en nagel i stallet, blödde som satan så jag löste det som en typisk hästtjej, papper och eltejp
Visa bifogad fil 186084
Gud vad gott!Ätit grillade revbensspjäll och satt i solen och väntade på att de skulle bli klara, sen åkte lite färsk ananas på grillen och nu eftersteks den i ugnen på låg temperatur medan vi smälter maten. Blir glass och ananas till efterrätt senare ikväll, om vi orkar.![]()
Det finns många märkliga människor! Undrar dock hur det ser ut i deras huvuden? Vad ska de med kvinnor till när de ser ner på dem sådär och till och med har sådana ord för saker?Jag hade en bekant som enbart körde med könsord i var och varannan mening, när jag för tredje gången sa ifrån att det där har jag hört så det behöver du inte rapa upp i tid och otid slutade han helt höra av sig, min mamma döpte honom till kapten kn*ll eftersom han hade befälsgrad och jobbat inom det militära och, som han påstod, "fört trupp" men sanningen var att han varit förrådsförvaltare, alltså förrådsanställd, och fått sparken eftersom det fattades grejer på förrådet som han "tagit hand om" och sålt eller bytt mot tjänster.
Sanningen kommer alltid fram till slut.
I hans vokabulär ingick ordet "ludermässigt", det kallade han allt som inte fungerade som det skulle.![]()
7 år snarare! Tror inte han vet vad ordet betyder.Ja du, det undrar jag också, visst slängde man sig i ungdomen med en mindre genomtänkt vokabulär bland kompisar tills man växt upp lite men när en 70-årig gubbe kör med en den typen av vokabulär då funderar man på om det finns nåt alls mellan öronen. Jag undrar förresten hur man bär sig åt för att kn*lla med ett tält, han påstod att dom "kn*llade med dom där j*vla tälten", vet du, jag har ingen aning om hur man skulle få till det där.![]()