Vad gör vi? CCXXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag känns kroppen ovanligt fräsch trots gårdagens vandring. Gick betydligt längre än jag brukar och med en del packning.
Kroppen är konstig :D

Idag måste jag handla lite och sen är det dags att börja packa och städa stugan. Åker hem i morgon.

Ugh. Har fått överlämnat en grej som ska ner i arkivet. I dag fick jag en begäran som kräver att jag tittar i det materialet.
Smidigt, jag har inte hunnit lägga ner det så det går fort och jag slipper gå ner i underjorden! tänkte jag.

Klipp till jag hittade den delen jag behöver, men inte exakt vad som frågats efter, plus en miljard fel. Kommer alltså behöva göra om allt. Precis allt, för i det här skicket går det inte att förstå hur man ska leta i materialet 😭

Man kanske skulle skaffa sig en rejäl fylla (säger jag som inte druckit alkohol på 24 år typ. Alls).

Nä bättre att försöka sova…
Man är inte full förrän man har skitit på sig, det sa en gammal Waxholmsskeppare en gång.:D
Hade systembolaget försökt överleva på sådana som mig hade dom blivit gravt besvikna, jag kanske druckit samma mängd som 5 BiB under mitt liv men aldrig gillat starksprit och därför aldrig druckit det heller. En gammal kompis söp ihjäl sig och just nu ser jag det snabba förfallet på ett par som är lite över 70 som druckit friskt och rökt som braskaminer, dom pendlar mellan lägenheten och sjukan.

Idag blir det en sväng till tippen med en säck mög och en massa gamla konserveringsburkar, jag rensar ut allt det gamla eftersom det inte finns gummiringar värda priset att köpa längre, när en enda gummiring kostar lika mycket som en helt ny burk inkl. gummiring finns det inte nån tvekan om vad som är rätt, Jordklok rånar sina kunder men folk köper ändå fast det finns både bättre burkar och definitivt blir mycket billigare än att köra med samma som mormor körde med, utvecklingen har gått framåt.

Ugh. Har fått överlämnat en grej som ska ner i arkivet. I dag fick jag en begäran som kräver att jag tittar i det materialet.
Smidigt, jag har inte hunnit lägga ner det så det går fort och jag slipper gå ner i underjorden! tänkte jag.

Klipp till jag hittade den delen jag behöver, men inte exakt vad som frågats efter, plus en miljard fel. Kommer alltså behöva göra om allt. Precis allt, för i det här skicket går det inte att förstå hur man ska leta i materialet 😭
Arkiv i underjorden är läskiga saker 😱 där spökar det alltid.👻

Ni vet känslan när man står och lassar in i bilen det man köpt och får höra en röst bakom ryggen av nån man undviker i det längsta som säger "vad gör du" sävligt som en lus på en trästicka och fortsätter med "ska du sälja bilen" fast fanskapet VET att det är min enda bil.:banghead: Där är det minus i IQ och han är kompis med en "bonde" jag i min dumhet hjälpte en gång som också har minus i IQ och som spelat bort allt som fanns på gården av värde på hästar.

Hädanefter blir det kvälls-shopping för då sitter han framför dumburken och tittar på trav, dagtid åker han runt på parkeringarna och försöker skaffa nya likasinnade vänner.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka