Vad gör vi? CCXXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit och tittat på ardennerhästar. Fina! Trevligt att vara ute också.

Nu regnar det igen. Bra, så det fyller på mitt förråd av regnvatten. Hoppas tätningen vi gjorde mellan tunnorna håller. Annars rinner allt vatten ut och det är ju dumt.

Sliten idag efter ca 80 mil inatt. Körde in till den nattöppna macken på ångorna i tanken då min access till internet under resan behagade strunta i uppkopplingen så jag kunde inte tanka tidigare. Nu hade jag turen att det funkade på macken + att jag dessutom hade 45 öre rabatt som jag passade på att utnyttja.

Såg lite snö i slalombacken i Ö-vik när jag passerade i morse!

Äntligen fått lite mat i magen efter mackan vid midnatt och två stora kaffe efter vägen. Regn och 14 grader här så ska ta ett varmt bad senare innan sängen och efter kvällspromenaden med hundarna som just nu är upptagna med sina tuggben.

Köpte en frukostkasse från en hotellbuffé via To God To Go så har massor med mat för 49 kr. En god frukostfralla med ost, skinka, sallad och gurka. Tre kokta ägg. Fyra pannkakor med jordgubbssylt och lite grädde som katterna fick. Massor med äggröra, fem prinskorvar och tre(?) paket stekt bacon trängdes i en matlåda som de slagit in i folie så de kunde stänga den. Blev pannkaka till middag och hundarna fick lite bacon.

Möte i morgon bitti, skulle egentligen kört upp redan på fredag men pga mammas olycka och akutbesök med inläggning blev allt förskjutet.

Tittar på friidrott med vår svenska stålman som producerar ett monsterkast och den svenska storstjärnan som visar sig vara mänsklig.

Börjar bli nervös inför första dagen på nytt jobb...

Tittat på en rolig film.
IMG_5755.webp

Det trodde jag inte att man kunde ringa polisen om (och tur att jag inte är polis :D):

Boende i Landskrona larmade polisen i dag om de upptäckt en orm på innergården.
Ormen beskrevs som cirka en meter lång.
En patrull skickades till platsen. De misstänkte att den oinbjudna gästen kunde vara en huggorm.
”Patrullen tar hand om ormen och kommer att släppa ut den på en mer lämplig plats”, skriver polisen på sin hemsida.

(Aftonbladet)

Det trodde jag inte att man kunde ringa polisen om (och tur att jag inte är polis :D):

Boende i Landskrona larmade polisen i dag om de upptäckt en orm på innergården.
Ormen beskrevs som cirka en meter lång.
En patrull skickades till platsen. De misstänkte att den oinbjudna gästen kunde vara en huggorm.
”Patrullen tar hand om ormen och kommer att släppa ut den på en mer lämplig plats”, skriver polisen på sin hemsida.

(Aftonbladet)

Stackars orm! Gissar att det bara händer i tätort med lägenhetshus.

Här har det varit strålande sol hela dagen. Jag har fortfarande inte forslat bort alla kartonger. Suck. Kan inte göra något på min balkong inte ens hänga upp mina solcellslampor.

Slutstädat. Typ exakt när jag sa att jag skulle bli klar :D
Mamma blev jätteglad av sin morsdagspresent vilket jag blev glad över eftersom hon var så snäll och hjälpte oss till veterinären i går. Precis vinkat av henne och sitter äntligen ner.
Bara en laddning tvätt kvar sen kan jag gå och lägga mig precis när jag vill.

Precis tagit in hästarna. Känns bra, för enligt radarbilden ser det ut som åska och regn på väg. Får se hur det blir i verkligheten... Har bytt sängkläder och tvättat lakan (som hänger här inne i vardagsrummet pga regnet). Annars har det varit en väldigt lugn dag - skönt :) .

Slutstädat. Typ exakt när jag sa att jag skulle bli klar :D
Mamma blev jätteglad av sin morsdagspresent vilket jag blev glad över eftersom hon var så snäll och hjälpte oss till veterinären i går. Precis vinkat av henne och sitter äntligen ner.
Bara en laddning tvätt kvar sen kan jag gå och lägga mig precis när jag vill.

Har Sparky förlåtit dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar