Vad gör vi? CCXXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hittat blåmesunge som var otroligt ny och mycket förvirrad som satt mitt på vägen.
Har försiktigt flyttat den medelst papperstuss till bättre ställe med gräs och buske. Mamma eller pappa kom och tittade på när jag flyttade så förhoppningsvis har de koll på var den är och kan fixa med matning. Hoppas nu bara att måsarna inte hittar den :love:

Har precis städat lite och druckit en kopp te. Yngsta hunden ville vara ute på tomten en timme, så jag har passat på att låta dörren stå öppen och få in rejält med friskluft i stugan. Känns väldigt lugnt och skönt. Får nog besök om någon timme, så det är bra att få lite städat nu också.

Fniss. Pratades med njurläkare nyss om ett läkemedel som jag vill byta. Jag avslutade med -ha det såbra och hon svarade reflexmässigt - puss.
Jag gillar min läkare :D
När personkemin stämmer kan precis vad som helst hända, en av mina relativt nyblivna vänner som jobbar i mobila psyk-teamet har avslutat flera sms med kjaaamizz.:rofl:
Vänskapen började med en trasig borrmaskin.:laugh:

Fniss. Pratades med njurläkare nyss om ett läkemedel som jag vill byta. Jag avslutade med -ha det såbra och hon svarade reflexmässigt - puss.
Jag gillar min läkare :D
Lite som min tandläkare som hälsade via sambon att han är arg på mig för att jag varit otrogen(varit hos tandis här i byn och inte till honom som numer är ett gäng mil bort). Det är inte för att han loosar pengar iom att jag aldrig får betala.
Ska nog dit iaf framöver iom tandläkarrädd och han är som en mental snuttefilt. 😅

Rusningstrafik i Stockholms innerstad. Fortfarande signalfel på röda linjen och perrongen på Östermalmstorg börjar fyllas på innan ett fullproppat tåg äntligen rullar in, släpper av några och får plats med några. Jag följer lugnt med rytmen av ren vana och tar plats som en packad sill. Jag ska bara en station, till T-Centralen, kanske den mest pressade sträckan i hela stan. Damen bredvid mig:

– När ska de laga det här egentligen? Det har gått en hel vecka nu!

Haha, alltså folk. Jag tror inte att SL sitter och rullar tummarna. Men hon kan kanske ringa de stackare som sovit på kontoret senaste veckan och fråga.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp 2026
  • Valp, tips och råd

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat