Vad gör vi? CCXXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
En rejäl (pga vet inte riktigt vad jag kommer att vara sugen på idag) matsäck är packad. Cider, läsk, vatten. Snacks, färskostfyllda cherry poppers, stavar av morot och gurka, dipp, vattenmelon, Japp och kexchoklad, proteinbar, chokladbollsdadlar och focaccia :d. Ska fira en kompis som fyller år idag, och om vädret tillåter så vankas det picknick!

Kunde inte alls sova i natt så var ute med hundarna vid 04 och vid 06 föll nog gluggarna igen och jag vaknade nyss. Inte alls mycket sömn men det räcker för tillfället.

Funderar om jag ska baka något gott i dag. Ska väl dammsuga, tvätta och ev ta mig till affären för att panta-jag är fortfarande sugen på choklad. Ska jag ändå ta mig till affären får jag ta med mig pant... Och sparris och svampförrådet behöver fyllas på.

spärrmålar. Lika kul som det låter. Tappat humöret helt, skulle möta vännen och gå promenad med hundarna, blev lite sen och skrev det. Inget ovanligt att någon av oss är lite sena ibland. Aldrig varit ett problem tidigare. Livet lixom. Fick en fråga om vi skulle ta den en annan dag eller mötas upp någon annanstans i skogen? Var då nån minut bort bara i bilen.
När jag kom dit med hundarna hade vännen dragit iväg själv utan att meddela och när hen till slut svarade så var det med en kall förklaring om att hen inte hade tid att vänta vilket jag fick acceptera och att det var upp till mig hur jag ville reagera på saken ? Till saken hör att det var hen som hörde av sig i går och ville gå en promenad.
Sen hade hen varit tidig och då var det drygt att vänta extra. Nog för att jag var lite sen men om hen kommer en halvtimme tidigare så är det knappast något jag kan stå till svars för.

Nä nu ska jag sluta gnälla, dricka mitt kaffe och fortsätta måla och hoppas jag hittar hunöret igen...

Verkligen. Tack och lov sticker det ju ut framför allt för att det är ovanligt.

Men även utan den aspekten tänker jag att man sabbar sin egen trevliga resa om det är den där attityden man går in med. 😅 Okej att man kan bli besviken på saker och ting om man föreställt sig något särskilt, men den där "leta fel-mentaliteten" har jag aldrig förstått mig på.
En del sätter det förstås i system för att få saker gratis, men ändå. Måste vara lite miserabelt.

Plus att det funkar ju inte så bra (det där att få saker gratis) om en är sjukt otrevlig. Jag tror jag fått mer gratis/perks genom att vara trevlig... rumsuppgradering, tidig incheckning, sen utcheckning etc. Just för att jag alltid är trevlig och frågar vänligt när det gäller in/utcheckning (det är absolut inget jag gör varje gång men ibland när jag fått ett möte i sista sekunden som jag inte kan ta i lobbyn eller liknande).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka