Vad gör vi? CCXXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag håller med! Nu vet jag att det är bra för min fobi att mötas av bilder osv, men fobin inom mig tycker att det är skönt att slippa foton, det logiska tycker tvärtom. Men jag andas ut :D Och undrar hur man kan tycka en orm är söt? Vad är sött på en orm? De är ju inte fluffiga eller så?
Jag klarar foton, men det är inget jag längtar efter att se precis... 🤪

Jag har köpt glass och choklad. Ja och sparris, tomat, paprika, svamp, rädisor, en kaka och ...jag tror det var allt i dag? Och pantat för 221 kr. Och slängt lite kartonger. När jag har semester är det panta och slänga till återvinningen som står på schemat. En veckas arbete kvar till semestern.

Ponnyn fick 37 poäng.

Innätningen av balkongen är klar 🙂

Bifogade filer

• IMG_9955.webp
    IMG_9955.webp
    398,9 KB · Visningar: 37
Väldigt skön dag :)

Varit i skogen med hundarna på långpromenad. Var på ett ställe där jag väntade mig mycket folk, men träffade bara en person på hela rundan 👍
Sen lunch och fika hos mina föräldrar med min bror och hans familj. Det har varit lite kämpigt att ha mitt brorsbarn och Sparven tillsammans då de är så rädda för varandra, men idag gick det jättebra!

Nu vilat lite och ätit varma mackor som blev jättegoda :d

Har haft en väldigt lugn dag och har äntligen vilat upp mig efter förkylning och allmän trötthet. Det märks väldigt tydligt när energin kommer tillbaka, för vips får jag mängder av kreativa idéer som jag aldrig har när jag jobbar annars. Lite trist att bli så trött av jobbet att all kreativitet bara dör, vet inte riktigt vad man ska göra åt det heller. Men, jag har åtminstone nu planer för semestern. Då ska det pysslas och fixas osv. Ser väldigt mycket fram emot det :)

Startade dagen med att ta stallet vid 8 i morse sen vidare iväg på hundträning i 3 timmar, jättekul! :) Eftermiddagen spenderades på åkgräsklipparen, har klippt promenadvägen vi använder, en träningsruta på vår åker och alla gräsmattor runt gården :up: Till sist blev det ett stallbesök igen och checka hästen.

Ligger och vilar lite innan jag ska fånga in katterna och stoppa dem i buren om några timmar för vidare färd norrut igen. Usch vad fort tre veckor har gått, jag har inte ens hunnit hälften av allt jag skulle göra. Måste absolut komma ihåg att plantera några blommor och vattna dem rejält innan jag åker. Hoppas jag snart är nere i huset igen.

Slösurfar och väntar på att bli tillräckligt hungrig för att duka upp antipasti och dra igång en bra film. Jag är ensam hemma den här helgen och har haft en så himla skön dag bara för mig själv. Ställde in morgonens träningspass och åt istället långfrukost i soffan. Sedan körde jag iväg till ett naturreservat strax utanför stan där jag promenerade tills min ljudbok tog slut, och sedan köpte jag en massa fina sommarblommor i plantskolan som ligger precis intill. Ett par timmar på soffan när jag kom hem, sedan tog jag äntligen tag i att rensa i trädgården på framsidan samt byta ut höst/vintergarderoben till vår/sommar (jättesent, jag vet :o) och nu har jag landat i soffan igen. Det är visst lite tema soffa över den här dagen :D

Jag håller med! Nu vet jag att det är bra för min fobi att mötas av bilder osv, men fobin inom mig tycker att det är skönt att slippa foton, det logiska tycker tvärtom. Men jag andas ut :D Och undrar hur man kan tycka en orm är söt? Vad är sött på en orm? De är ju inte fluffiga eller så?
Alltså har du sett dem med hattar på? :D Eller när de surplar vatten? :love: Oftast vill jag nog kalla reptiler generellt för vackra istället, men även hognoseormar med den lilla uppåtnäsan är ju supersöta! Och så har bebisormar så stora ööögon!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka