Vad gör vi? Del CCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag orkar inte. Är just nu arg på min mamma. Hon låter sig utnyttjas ekonomiskt av blodiglarna. Däremot bryr hon sig inte om sina barn som flög ner till Nairobi och har hjälpt henne med allt. Hon har behandlat min lillebror som skit. Trots att han gjort allt för henne.

Just nu känner jag att tja, vill hon slösa bort alla sina pengar på blodsugarna och sedan sitta där helt utfattig, då får hon göra det. Jag och min syster vill bara ta hem henne till Sverige i morgon. Hon har förlorat sin själsfrände sedan nästan 50 år. Men jag har förlorat mannen som var min pappa i allt utom namn. Likadant med min lillebror som förlorat sin pappa. Hon har stängt ute allt och ignorerar alla praktiska grejer som måste göras.

Pratade med min morbror och min släkting som är psykiskt sjuk har fått lungcancer och hennes kropp kommer inte orka med strålningen som det ser ut nu.

Jag orkar inte. Nya tag i morgon, men just nu är jag bara förtvivlad och frustrerad.

Darfor lar jag alla mina hundar ett kommando for att halla sig framfor sa jag alltid kan se dem. (Up ahead!) Det ar inte nyttigt for mina nerver om de forsvinner pa egna upptag. :p
Lite kul, jag lär in komandot "gå på!", just för att jag också vill kunna komendera dom att hålla sig framför mig.
När jag tävlade lydnad (med tidigare hundar) så hade jag både komandot "framåt" för tävlingsmomentet framförgående, som då ska vara spikrakt framför med och uten koppel, och "gå på" som användes vid lite lösare tillvaro - som jag har med nuvarande hundar :)

Tyvärr dåligt ljud, men konserten var magisk. Fick bra betyg.

Bifogade filer

• Thåström.webp
    Thåström.webp
    12,7 KB · Visningar: 9
Försökte oss på lite långfärdsskridskor med inköpta skridskor som spänns fast på vanlig sko. Det var heeeelt värdelöst, fick sån kramp i fötterna så det knappt gick och stå på skridskorna 😅 Så vi gav upp och gick in och storstädade huset, det var också välbehövligt :) Nu ska vi nog gå ut och se om vi kan demontera glaset på ett fönster och skära ut rutor till den bågen som jag försöker renovera :)
Det funkar men man måste ha bra skor eller stövlar som sitter stadigt annars vickar det än hit och än dit och blir ingen ordning alls och sen åker man tills isen tar slut, sen får man simma men det är kul det också.:p

Fin vintermorgon 😍 och medan älsklingen for till mammas gård igen och grejade stack jag med ut I solskenet; passade på att sticka ut med hästen och börja trava igång idag 😊 .Hon blev stark och låg på och ville springa så jag fick jobba med att flytta energin till bakdelen och jobba rätt förutom när vi stötte på några hjortar då det tog tvärnit 😂. En gång fanns en härlig poppelskog att rida genom- få förunnat- men nu har inte vi det heller....Hursomhelst en riktigt härlig ridtur på energisk häst som stannade på backen idag 😅, underbart 😍🥰.
Hinken till lusernet hade ju spruckit så blev ändå en sväng till stan med sambon som jag inte hade tänkt, men bara att ordna. Han hitta lite själv och så en såndär matstation så småfåglarna kan äta talgbollar ifred från kråkera som får hålla sig till den vanliga station, och mera fågelfrön, de äter som bare den de små och -större- liven 😅🥰.

Bröd till full pris med bäst före idag- köpt idag på CG- är ju lite dåligt kanske men huvudsaken är att de verkar färska ändå 👌. Påminde mig plötsligt om skylten med texten "Gårdagens bröd till dagens priser" i serien Full Frys som var så himla kul 😂.

Darfor lar jag alla mina hundar ett kommando for att halla sig framfor sa jag alltid kan se dem. (Up ahead!) Det ar inte nyttigt for mina nerver om de forsvinner pa egna upptag. :p
Nu hade han ju inte försvunnit utan jag som hade stor jacka och vände mig åt höger när jag tittade efter honom och han gick fint fot på min vänstra sida. Timmy i koppel i vänster hand och som gick före och luktade allt han hann och kryckan i höger så några snabba tassar hördes inte i snön pga knarret från snön där jag gick.

Det funkar men man måste ha bra skor eller stövlar som sitter stadigt annars vickar det än hit och än dit och blir ingen ordning alls och sen åker man tills isen tar slut, sen får man simma men det är kul det också.:p
Jo, det funkar säkert med andra modeller.

Men de långfärdsskridskor som jag köpte begagnade hade så himla korta remmar att spänna över skon att varken jag eller sambon fick knäppt över våra kängor, så vi fick pröva med typ joggingsko för att överhuvudtaget få knäppt dem :down:

Min gamla häst fick ju springa lös i skogen och leka hund ibland och jag bara struntade i var hon var, hon fick hålla koll på mig istället och hon fanns nånstans i närmsta omgivningen, visslade jag så kom hon direkt.:heart Var vi ute på svamputflykt kunde det hända att hon smög på mig och gav mig ett bus-bett i baken när jag stod böjd och så blicken, "jag är asbusig, kom och jaga mig då". :laugh: Rödfuxmärrar. :D

Jo, det funkar säkert med andra modeller.

Men de långfärdsskridskor som jag köpte begagnade hade så himla korta remmar att spänna över skon att varken jag eller sambon fick knäppt över våra kängor, så vi fick pröva med typ joggingsko för att överhuvudtaget få knäppt dem :down:
Vinterstövlar med rejält med sockor i is the shit och ja, remmarna är inte mycket att hänga i julgranen så det blev Biltemas lite kraftigare från båtavdelningen. :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Hårt arbetande kisse är sur efter att ha blivit väckt pga fotografering... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
68 185
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 604
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret! 99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
83 423
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
61 348

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Bygga om altan
  • Lekstuga

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31