Vad gör vi? Del CCX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade vid 6 med huvudvärk, men efter lite frukost och morgonrastning lyckades jag somna om och sova ett par timmar till 👍

Ska titta på ett hus jag är väldigt intresserad av (på pappret) nästa helg, så är lite motiverad att bocka av något mer på min städa/rensa-lista idag, för att göra det potentiellt lite enklare om jag ska sälja och flytta ☺️

Kände mig risig imorse men nu känns det bättre. Varit ute en sväng med katten, handlat lite också. Ska nog åka ut en sväng till vattnet i eftermiddag, men jag vet inte om jag behöver hämta sonen vid 15:30 så får bli efter det i så fall eller när jag får besked. Exets mamma är inlagd på sjukhuset.

Lyssnar på P3 dystopia. Visste inte att de som är tatuerade löper högre risk för viss cancer.
Intressant avsnitt!

Pratar de om studien gjord i Lund? Den säger att tatuering KAN vara en riskfaktor när det gäller ökad risk för lymfom men också att fler studier behövs. Jag gissar också att det finns rätt många variabler, tex vilken färg som använts.

Dvs dra inte för stora växlar av den.

Är trött. Har tvättid kl 13, vill egentligen inte, orkar inte, men kan väl köra en maskin iaf.
Behöver byta sängkläder och det hade varit bra att tvätta dem direkt men orkar inte byta idag så kör bara en maskin med kläder istället.
Brukar finnas lediga tider inom en vecka.
Funderar på att se tv.

Spenderat ett par timmar ute i trädgården och röjt. Sågat ned sly som ska få bli klätterstöd i trädgården/flis, använt handsåg då motorsågen ligger hos pappa och vill inte köra röjsåg med klinga när sonen är med. Slitigt!
Fick också äntligen tummen ur att bära bort en gammal vedhög som legat i vägen för evigt typ. Det mesta hamnade i vedboden och bottenböset + det som börjat multna hamnade i hönsgården till hönsens stora förtjusning. Sprättfest! 😁

Nu gick vi dock in då det började blåsa och sonen kände sig lite frusen.
Tror att vi ska ta oss till affären, handla, panta och lämna kläder i insamling. 🤔

Känner mig produktiv! 🤓

Ser på pingis. Det är nån stor tävling i Kina. Intervju med Truls Möregårdh, vet inte om han spelat eller ska spela. Verkar ju dumt av SVT att starta sändningen efter att matchen är slut.
Aha nu pratar de om nån kommande match. Få se när den börjar då.

Sicket vårväder ändå 😄. Solen lös in i sovrummet och väckte mig redan 06.20 😆 men somnade om vilket inte sambon lyckades med så han skippade mitt sällskap till lördagsfrullen 😆🤣. Han fick också bestämma att inte elda något på morgonen då som sagt solen tryckte på för då hade nog 20-22 grader kvickt ökat onödigt mycket, första morgonen utan sprakande brasa😄☀️.

Pratar de om studien gjord i Lund? Den säger att tatuering KAN vara en riskfaktor när det gäller ökad risk för lymfom men också att fler studier behövs. Jag gissar också att det finns rätt många variabler, tex vilken färg som använts.

Dvs dra inte för stora växlar av den.
Vet inte om det var den i Lund. La bara märke till det. Kanske sa de kan.

Varit och handlat, rastat Marodören på lekplatsen i samhället, hängt med Marodören på familjelördag på biblioteket, lagat mat, ätit mat och nu soffhäng en stund som innebär att hindra barnet från att måla på allt uti papperna.

Vi lutar åt att det var matförgiftning på sambon mtp hur snabbt han slutade vara magsjuk.

Fortfarande ont i foten, ouch, känns lite bättre idag. Hade gärna gått en promenad i det vackra vädret men nja, det får nog bli ännu en dag utan att gå för mycket. Bokat tvättid ikväll, ser inte fram emot det.

Borde dessutom diska och städa, nåja diskandet kanske jag ska ta tag i

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 83 84 85
Svar
1 697
· Visningar
60 337
  • Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
62 959
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 633
Samhälle Är det verkligen så att alla är lika värda? Är till exempel Saddam Hussein lika mycket värd för dig som till exempel dina föräldrar? 2 3
Svar
41
· Visningar
812
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka