Vad gör vi? Del CCX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Även om det ofta svider så är det sådana kommentarer som gör att en orkar en bit till och att en faktiskt ger sig själv en klapp på axeln.

Verkligen. Förändringarna presenterades förra veckan och kom som en överraskning för mig. Först blev jag lite tagen på sängen, och lite stött, över att jag inte blivit tillfrågad att dela mina erfarenheter innan de fattade beslut. Sen insåg jag ganska snabbt att de gör helt rätt och den chef som drev igenom förändringarna har koll. Han har följt mig på håll och till och från under året indikerat att han ser vad jag står i, och vad som inte fungerar. Nu fick han chansen att kliva in och jag inser att vi inte behövde stämma av. Han vet redan. Så sammantaget känner jag att jag kommer kunna lämna med vetskap om att de som betyder mest för mig internt har sett vad jag har gjort, utan att det behöver bli så värst mycket snack om det. De vet. Jag vet. Det är fint.

Hemma från VC. Hon misstänker en eventuell spricka och har skickat remiss till röntgen. Särskilt eftersom jag inte kan röra på de två minsta tårna alls. Iofs kan jag åka direkt till Sös från närmaste busshållplats. Men mobil, läsplatta, hörlurar håller på att dö. Plus att det är drop-in så känner inte för att sitta där i några timmar och vänta + näraktuten om det är en spricka. Tänker att det inte spelar någon roll om jag gör det i morgon bitti istället. Dessutom gör foten rejält ont nu eftersom jag gick till ögonläkaren innan. Vi pratar inte direkt några jätteavstånd utan tvärtom. Ögonläkaren frågade om jag kollat hörseln O_o eh nej sa jag. Fick hem något erbjudande om det i brevlådan så kanske ska ringa och boka en tid. Ingen aning om varför hen tyckte det. Hen kommer också skriva remiss till Sofiahemmet till deras skelningsklinik.

Edit: Bokat hörselundersökning nästa fredag. Den här fredagen blir det diabetesläkare och på tisdag Huddinge sjukhus. Är så otroligt trött på min kropp.

Hemma från VC. Hon misstänker en eventuell spricka och har skickat remiss till röntgen. Särskilt eftersom jag inte kan röra på de två minsta tårna alls. Iofs kan jag åka direkt till Sös från närmaste busshållplats. Men mobil, läsplatta, hörlurar håller på att dö. Plus att det är drop-in så känner inte för att sitta där i några timmar och vänta + näraktuten om det är en spricka. Tänker att det inte spelar någon roll om jag gör det i morgon bitti istället. Dessutom gör foten rejält ont nu eftersom jag gick till ögonläkaren innan. Vi pratar inte direkt några jätteavstånd utan tvärtom. Ögonläkaren frågade om jag kollat hörseln O_o eh nej sa jag. Fick hem något erbjudande om det i brevlådan så kanske ska ringa och boka en tid. Ingen aning om varför hen tyckte det. Hen kommer också skriva remiss till Sofiahemmet till deras skelningsklinik.

Edit: Bokat hörselundersökning nästa fredag. Den här fredagen blir det diabetesläkare och på tisdag Huddinge sjukhus. Är så otroligt trött på min kropp.
Apropå hörselundersökning, jag har en kompis som är läkare och vi brukar ses på sjukan och ta en fika ibland och en gång hade det kommit en ny AT-läkare, kompisen som har samma sjuka humor som mig tyckte han skulle boka in ett snabbesök men låta AT-läkaren ta över och jag började svara godag yxskaft på frågorna, :angel1: kompisen satt och halvt kved bakom AT-läkaren som inte fick nån som helst ordning på mig och till slut brast det för honom. :rofl: Jodå han har fått igen av AT-läkaren, :D han visade sig ha precis samma sjuka humor han också så när vi ses kan vad som helst hända, man har inte roligare än man gör sig. 🤣

Jahapp. Nu ringde de från VC eftersom de fått mina blodprov och resultatet av min gastroskopi. Kunde inte prata med dem tidigare eftersom när de ringde var jag i Kenya. Har erosiv gastrit och antikroppar mot helicobacter pylori vilket tyder på en infektion så ska äta mer omeprazol samt antibiotika i en vecka. Samt är lite anemisk. Är mycket trött på min kropp och om någonting är fel på koloskopin kommer jag reklamera.

Nu ska jag sluta prata om min kassa kropp och sucka över min katt som surar eftersom hon inte får middag förrän om en timme och visar sitt missnöje genom att bita mig, sitta på tangentbordet så jag upptäcker nya och spännande funktioner och köra upp rumpan i mitt ansikte så jag verkligen ser varenda detalj 😾

Verkligen. Förändringarna presenterades förra veckan och kom som en överraskning för mig. Först blev jag lite tagen på sängen, och lite stött, över att jag inte blivit tillfrågad att dela mina erfarenheter innan de fattade beslut. Sen insåg jag ganska snabbt att de gör helt rätt och den chef som drev igenom förändringarna har koll. Han har följt mig på håll och till och från under året indikerat att han ser vad jag står i, och vad som inte fungerar. Nu fick han chansen att kliva in och jag inser att vi inte behövde stämma av. Han vet redan. Så sammantaget känner jag att jag kommer kunna lämna med vetskap om att de som betyder mest för mig internt har sett vad jag har gjort, utan att det behöver bli så värst mycket snack om det. De vet. Jag vet. Det är fint.

Jag har en lite liknande situation (men inte på nivån att jag tänker säga upp mig!) men det är lite, de som vet de vet och det är de personerna som räknas i mina ögon.

Haft trevligt besök ett dygn. Mysigt! ❤️ Men jag har inte direkt mkt ork nu. Så jag är helslut. Varit hos tandläkaren också. Det var inte direkt a walk in the park när jag mår så här illa. Men de var gulliga och jag fick pausa när jag blev för illamående.
Gav mig själv en ny foundation som tandläkarmuta. 😅
Nu ligger vovvarna och jag k sängen ett tag innan jag måste ta tag i stallet. Mys! Älskar det här huset! ❤️

Det står med på listan jag kan äta. Det mesta som är förbjudet etc frukt och grönsaker är verboten. Tagit bort Ris och pasta och alla mjölkprodukter. Naturligtvis allt sött
Äter inte flingor, gröt och allt sånt. Inga mjölkprodukter. Äter jag alltså så det är mest protein, vitt rostat Bröd inget fullkorn och släta soppr kvar. Eftersom min mage är som den är som den är har jag börjat två veckor inte en. Buggery bugger
Jag blev väldigt förvånad då vitt bröd inte är att föredra vid diabetes.

Mått skrutt och varit svullen i tandköttet men inte haft ont, ont. Lite molvärk bara, trodde det var tandköttsinflammation men nääää, varför ska det vara enkelt?

Boven i dramat är var i en rot. Nu är den rengjord och jag är satt på penicillin. Återbesök på måndag för rengöring igen och om varet är borta så rotfyller vi tanden.

Jag blev väldigt förvånad då vitt bröd inte är att föredra vid diabetes.

jag vet, det är därför jag undviker det i vanliga fall, precis som pasta och vitt ris och andra snabba kolhydrater, men just nu måste jag ändra min diet tillfälligtvis inför undersökningen. Det mesta av allt annat jag får äta är saker jag inte äter. Därav att rostat bröd är en ok kompromiss. Plus protein och (skalade) äpplen.

Ska duscha och gå och lägga mig snart. Är inne på tredje dagen med rejäl huvudvärk :down: Men min hund kunde tänka sig att äta lite i dag! :heart Blev så lättad av det, kommer han inte igång med maten (får medicin och har veterinärkontakt såklart) så finns det inte så mycket mer vi kan göra, så att han ville äta lite i dag känns underbart 🥹

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 59 60 61
Svar
1 200
· Visningar
43 995
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
62 839
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 531
Samhälle Är det verkligen så att alla är lika värda? Är till exempel Saddam Hussein lika mycket värd för dig som till exempel dina föräldrar? 2 3
Svar
41
· Visningar
797
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka