Vad gör vi? Del CCX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ibland är man fan inte klok. Jag har typ pajat något i min axeln för 2 veckor sen. Jag är typ en sån som aldrig är "skadat" eller har ont väldigt sällans förutom mensvärk, så jag tänker därav inte alltid hela vägen... Bowlade för hårt och haft ont i axeln/mot hals sen dess, men det har sakta blivit bättre. Så har inte sökt vård för det då :angel: hästtjej som man är, så rider jag ändå... Såklart. Men tagit det lugnt, sen igår så bockade häst-jäveln en hel del på uteritten. Det brukar hon verkligen INTE göra, men va kombination med taggat, lite spänt och vårkänslor tror jag. Så har nog spänd mig vid bockningarna och sen när jag skulle hoppa av gjorde jag något, och nu gör det ont som fan, men bara i vissa ställningar. Typ när jag höjer armen över bröstkorgen, annars känns det inte. Bara vid rörelse. 🙈 har nu iaf bokat tid på fredag och få det kollat på. Men det sitter fan låååångt in att göra sånt 😂

Skulle ut nu för att handla lite och lämna in en påse till second hand så lite promenerande mellan. Tittar ut och det snöar gigantiska flingor?! Ursäkta?! Ok att det inte lär ligga kvar men orkar inte försöka täcka över min ikeapåse med inlämningssaker :mad:

Varför i herrans namn har du köpt vitt rostbröd?

Det står med på listan jag kan äta. Det mesta som är förbjudet etc frukt och grönsaker är verboten. Tagit bort Ris och pasta och alla mjölkprodukter. Naturligtvis allt sött
Äter inte flingor, gröt och allt sånt. Inga mjölkprodukter. Äter jag alltså så det är mest protein, vitt rostat Bröd inget fullkorn och släta soppr kvar. Eftersom min mage är som den är som den är har jag börjat två veckor inte en. Buggery bugger

Puh. Nu lugnade det sig med vädret men jag hade redan gett upp allt :p Får byta byxor och dra mig ut! Ledig dag och vi ska använda minimalt med vatten hemma idag så lite trist att sitta hemma ändå:up:

Måste ändå ge cred till min VC. Ringde idag och förklarade. Hon erbjöd kvart i tio idag. Kunde inte eftersom jag hade ögonläkare 11. Så då fick jag en tid 3 aamma dag istället för veckor. När man läser om alla som får vänta inser jag att jag har tur. Det är ju inte särskilt akut eller viktigt

Sitter i ett köpcentrum och väntar på att det ska bli dags. Orkar inte halta hem och sedan halta hemifrån o en timme.

Sitter med hakan i knät. Nyaste aviseringen på ansiktsboken.
1742388325687.webp

Jag är INTE medlem i sagda grupp, jag är inte medlem i någon fågelgrupp så.....

Har inte sovit många blunder i natt, somnade och vaknade efter en halvtimme cirka och hade då sådan migrän att jag kände mig gråtfärdig och ynklig! Inte förrän vid morgonkvisten började värktabletter dämpa värken och jag kunde få slumra. Nu börjar kroppen vakna till liv igen. Huvudvärk så klart och yrslig och illamående men inte alls migänigt, men fryser som en gnu och kan till och med känna av mensvärk och var nyss hungrig. :) Sånt känner jag inte av när jag har migränanfall kan jag i alla fall konstatera :D

Nu ska jag dricka varm te och dra en filt om mig! Det är alltid en sådan lättnad när migränen släpper!

Idag kommer flyttfirman och levererar flyttkartonger! Älskar servicen hos det här företaget. Man får låna kartonger som dom levererar hem och sen hämtar upp igen när man tömt dom. Har använt dom 2 gånger innan och allt har fungerat klockrent :)
Glöm inte att du ska fylla byrån med böcker, låsa alla lådorna och stoppa nyckeln i fickan och sen göra dig oanträffbar när flyttgubbarna kommit, jag har kört flyttar så jag vet hur det brukade gå till på den "gamla goda" tiden, och har man ingen byrå funkar det lika bra med ett ekskåp.:cool:

Vädret har stabiliserat sig lite efter även en omgång hagel:eek: Lämnat till second hand, kom bara ut med två saker därifrån varav jag verkar betalt för en? Ojdå men 10 kr så... Köpte lite annat på andra affärer där det mesta var mer nödvändigheter än strunt iaf:D 4500 steg in! Nu borde jag äta något!

Gjorde bedömningen att gamla hastighetsmätaren på moppen jag köpte dels inte var till den modellen, sen var det väldigt tveksamt om drivningen till densamma ens var till 19-tumshjul så den fick gå i skrottunnan och jag köper det jag garanterat vet passar och funkar istället. Nålen i hastighetsmätaren var förresten seg att gå tillbaks till noll så, nä, ska jag ha nåt så ska det också funka och jag har råd att köpa nytt.

Nu inriktar jag mig istället på att tillverka en pakethållare för dom var tillbehör när moppen såldes, jag har hittat en enda bild på nätet hur den såg ut och satt så nu blir det freestyling i rostfritt rör.

Sen jag sa upp mig har strukturen gjorts om och förutsättningarna för min efterträdare kommer bli helt annorlunda. Jag glädjs verkligen för det på så många plan. Men det svider också lite att det krävdes min uppsägning för att ta tag i det, och att jag inte gavs samma förutsättningar. Så sa jag till en kollega idag att ”Det här kommer bli precis hur bra som helst” och han svarade ”Det är en helt annan spelplan. Men det krävdes ju också att du tog alla smällar som banade väg för det” och för nån sekund så kändes det bara fint att bli sedd. Jag svarade bara ”Yep..” och mer än så behövde inte sägas.

Hemma igen efter stall och hundpromenad. Nu har shettisen fyrbensdriften ikopplad, hovis kom ut med kort varsel och slog på ett par skor bak så nu har hon brodd runt om. :up:

Hämtade ut mina värktabletter och passade då på att handla lite. Väldigt tomt med kunder i butiken, troligen pga bojkotten, men ligger ICA vägg i vägg med apoteket så åker jag inte runt utan kom ut med fyra saker så jag har mat i helgen. Väldigt trött och orkeslös idag så lagt mig en stund innan min tvättid börjar. Det går fort att rafsa ihop det jag behöver och pga all is tänker jag ta bilen dit. Vill verkligen inte ramla och det är en bit att gå med tvätt och krycka. .

Sen jag sa upp mig har strukturen gjorts om och förutsättningarna för min efterträdare kommer bli helt annorlunda. Jag glädjs verkligen för det på så många plan. Men det svider också lite att det krävdes min uppsägning för att ta tag i det, och att jag inte gavs samma förutsättningar. Så sa jag till en kollega idag att ”Det här kommer bli precis hur bra som helst” och han svarade ”Det är en helt annan spelplan. Men det krävdes ju också att du tog alla smällar som banade väg för det” och för nån sekund så kändes det bara fint att bli sedd. Jag svarade bara ”Yep..” och mer än så behövde inte sägas.

Även om det ofta svider så är det sådana kommentarer som gör att en orkar en bit till och att en faktiskt ger sig själv en klapp på axeln.

Glöm inte att du ska fylla byrån med böcker, låsa alla lådorna och stoppa nyckeln i fickan och sen göra dig oanträffbar när flyttgubbarna kommit, jag har kört flyttar så jag vet hur det brukade gå till på den "gamla goda" tiden, och har man ingen byrå funkar det lika bra med ett ekskåp.:cool:
Jag föredrar glada flyttgubbar så jag gör mitt bästa för att underlätta för dom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 68 69 70
Svar
1 397
· Visningar
50 307
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
62 848
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 572
Samhälle Är det verkligen så att alla är lika värda? Är till exempel Saddam Hussein lika mycket värd för dig som till exempel dina föräldrar? 2 3
Svar
41
· Visningar
805
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hönstråden II
  • Vilken hundras?