Vad gör vi? Del CCX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma och lagar sen lunch (well kokar pasta och ska blanda i pesto, inte så mycket lagande kanske). Träffade på en gammal vän när jag var ute. Var kul att se henne igen och ska åka och titta på hennes lösdrift någon gång snart. Rätt sugen på att flytta min häst, men är bortskämd med att ha honom på gångavstånd nu...

Hemma efter jobb och stall. Hundarna fick i vanlig ordning följa med till stallet och spankulera lite fritt på gårdsplanen innan vi åkte hem och åt årets sista semlor, vov, katterna och jag.

Duetten ställd på plats på lyften, karossen är "lite" vek bitvis, det här är tröskellådan och allt annat går i samma stil runt om. Gubben jag köpte den av körde glatt med den och sa "det är så bra att den är besiktningsbefriad för då är det bara att köra". :crazy: Han var 75+, hade noll koll, "lagade" rosten med gasbinda, hålband, popnit och taktjära och det "blir så bra så" sa han. :crazy: Karossen vilar på en plankbädd på lyften för det fanns inget att lyfta i, i princip hela golvet från framstolarna och bakåt är väck. Nämnde jag att det var nästan ett varvs dödgång på ratten, broms på ett hjul och ingen handbroms? Undrar hur många rullande likkistor man möter på vägarna, eller, nej det vill man inte veta.:eek:

Visa bifogad fil 163643
Faderskapet fyllde tröskellådorna på sin Saab 96:a med fett. Så de inte skulle rosta :D

Ätit middag och slängt i tvätten. Tack och lov är det inte så mycket den här gången, bara två maskiner. Diskat, skönt! Ska gnugga kycklingben senare ikväll till middag imorgon.

Sitter och funderar på om jag ska vara ledsen, arg eller skita i det.

En bekant fattade eld när vi pratade i telefon förra året. Blev ordentligt arg på mig.. Jag skrev sen till hen att jag inte ville vara osams men hörde inget mer.
Idag gick jag förbi och hen var ute. Ropade och ville prata. men fick fräsningar till svar. Sen överöstes jag med anklagelser om vad jag egentligen menade och egentligen tyckte. Eftersom jag sagt si så betydde det att jag tyckte så. Jag borde hört av mig och frågat om hunden vi pratade om.

Till slut grät jag och bad massor av ursäkt men nix, jag hade visat vad jag gick för.

Det mesta var hens fantasier och vantolkningar. Så kanske är et bäst att bara lägga et bakom mig och inse att jag förlorat den vänskapen för alltid.

Är lätt förundrad.

En sån där helt meningslös regel som aldrig ens borde varit påtänkt.:down::turd:

Det beror pa ... Det bor i runda tal en halv million manniskor I den del av Washington State som raknas inga I Portland, Oregon. Da jag spenderat en hel del tid I Norra Arezona ... som inte byter till sommartid, men dar en del av Native (Indian) reservaten anvander sommartid sa vet jag precis hur forvirrande det ar. Jag var aldrig I tid nagonstans och ar bara glad att jag inte hade ett jobb och var tvungen att ha exacta tider mer an nagon gang ibland.

Ledbruten både kroppsligt och mentalt efter gårdagens röj i pappas hus, så har försökt ta det lugnt idag. Spenderat några timmar på verandan i solen, broderat lite och provlagt barnpussel i mängder för att kontrollera om de var kompletta eller ej.
Dessutom gått igenom ett hundratal Polluxböcker som ska säljas, har lagt en hög favoriter åt sidan - sparar dem ett tag till för nostalgins skull. 😍

Skickade med mamma ägg att sälja på loppisen, samtliga askar försvann och det hade kommit besvikna kunder som blivit utan. Känns fint att de är så uppskattade! 🥹

När man lojt vaktar ägorna så där lite coolt.. 😎
IMG_3336.webp

Fick sällskap av sambon till stallet och ut på en promenix med hästarna I vårkvällen, skönt 😊. Hästarna var inte lika nöjda när de inte fick gå in direkt 😅; min pålla slog en tvärnit vid stallet innan hon gick med på att gå men både hon och hagkompisen försökte vända flera gånger och på hemvägen blev det mera powerwalk 😄.
Nu avslutar vi helgen som varit härlig med soffhäng och kvällsmat; rostbiffsmörgås med pepparrot och Farmen innan sovtajm 💤.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 604
  • Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 879
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
61 348
Samhälle Är det verkligen så att alla är lika värda? Är till exempel Saddam Hussein lika mycket värd för dig som till exempel dina föräldrar? 2 3
Svar
41
· Visningar
857
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Hönstråden II
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈