Vad gör vi? Del CCX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur liten är soffan och hur stor är katten... :nailbiting::D?!

Båda två är rätt stora men maken har belamrat soffan med datorer och sladdar som jag inte orkade flytta på. Jag hade tänkt sträcka ut mig och katten var för söt för att jag skulle vilja väcka honom 🙈

20250310_185420.webp

Skrattar alltid lite för mig själv när jag läser artiklar som börjar komma den här tiden om vad man ska tänka på i löneförhandling. När man jobbar offentligt så är det ingen löneförhandling att tala om. Visst kan man förklara sig oenig med arbetsgivaren men det ger aldrig någon höjning i slutändan. Det enda som hjälper när man jobbar offentligt är att byta jobb hyfsat ofta och inte stanna för länge på ett ställe. Att stanna är bara lönsamt för arbetsgivaren men gynnar aldrig löneutvecklingen för en själv. Vilket torde vara ganska olönsamt i längden för arbetsgivare som behöver lära upp nya hela tiden. Vid senaste jobbytet fick jag upp lönen med 8000 i månaden. Hade nog tagit mig 8-12 år på den gamla arbetsplatsen att komma upp i samma lön.

Ligger i sängen med hundarna, de vill precis som jag få upp värmen igen efter kvällspromenaden. Det har blivit kallt ute igen. Deppigt, men inte förvånande...

Försöker nu vara glad åt att ha fått gjort väldigt mycket de senaste dagarna istället för att ha ångest över sådant som behöver göras.

Hoppas på att somna snabbt nu.

Skrattar alltid lite för mig själv när jag läser artiklar som börjar komma den här tiden om vad man ska tänka på i löneförhandling. När man jobbar offentligt så är det ingen löneförhandling att tala om. Visst kan man förklara sig oenig med arbetsgivaren men det ger aldrig någon höjning i slutändan. Det enda som hjälper när man jobbar offentligt är att byta jobb hyfsat ofta och inte stanna för länge på ett ställe. Att stanna är bara lönsamt för arbetsgivaren men gynnar aldrig löneutvecklingen för en själv. Vilket torde vara ganska olönsamt i längden för arbetsgivare som behöver lära upp nya hela tiden. Vid senaste jobbytet fick jag upp lönen med 8000 i månaden. Hade nog tagit mig 8-12 år på den gamla arbetsplatsen att komma upp i samma lön.
Gilla på din löneökning men ogillar statlig och kommunal lönesättning innerligt!

Det är ett lönesamtal, ingen förhandling, de har redan bestämt vad du ska få. :(

Hittar inget kul att titta på numera, så återgår till att se om The Walking Dead. Varför finns ingen serie i samma klass?

Buffy eller Supernatural? Dålig koll på någonting nytt. :D
Har inte sett men verkar inte intressant. Jag har lite märklig smak. Gillar polisserier, action, inte övernaturligt, gillar tex även McLeods döttrar, ser på Chicago hop-med- och PD också. Har aldrig sett Vikings eller Game of thrones osv...

Har sett om The walking dead säkert 15 gånger nu. Det är inte en vanlig zombieserie, det handlar inte om zombisar i första hand.

Har inte sett men verkar inte intressant. Jag har lite märklig smak. Gillar polisserier, action, inte övernaturligt, gillar tex även McLeods döttrar, ser på Chicago hop-med- och PD också. Har aldrig sett Vikings eller Game of thrones osv...

Har sett om The walking dead säkert 15 gånger nu. Det är inte en vanlig zombieserie, det handlar inte om zombisar i första hand.
Haha, jag tycker ju att TWD är i allra högsta grad övernaturligt, om än kanske dystopiskt i första hand. :D Supernatural och Buffy inte i närheten av till exempel GoT som ju är Fantasy. Men det är okej, smaken är som baken! :)

Haha, jag tycker ju att TWD är i allra högsta grad övernaturligt, om än kanske dystopiskt i första hand. :D Supernatural och Buffy inte i närheten av till exempel GoT som ju är Fantasy. Men det är okej, smaken är som baken! :)
Lost kanske vore något, @Enya? Som sagt har jag verkligen bara koll på sådant som gått ur tiden. 😅

Det kan helt klart tyckas men det handlar om så mycket mer än om det övernaturliga, väldigt mycket mer än det. Och den biten gillar jag. Gillar inte zombifilmer eller serier i vanliga fall. Vampyrer och spöken är inget för mig heller.
Funderar på att titta på Arkiv X som jag har på DVD, eller Criminal Minds. Gammalt är bättre än dagens som mest är skit.

• Gilla
Reactions: Sel
Lost kanske vore något, @Enya? Som sagt har jag verkligen bara koll på sådant som gått ur tiden. 😅
Jag såg Lost tills den började spåra ur ;)
Det gör inget om det har gått ur tiden. Gillar gamla filmer och serier... I dag är mycket så överdrivet med effekter och action hela tiden att hjärnan blir alldeles proppad med intryck, orkar inte riktigt med.

• Gilla
Reactions: Sel
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 606
  • Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 879
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
61 348
Samhälle Är det verkligen så att alla är lika värda? Är till exempel Saddam Hussein lika mycket värd för dig som till exempel dina föräldrar? 2 3
Svar
41
· Visningar
858
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10