Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur liten är soffan och hur stor är katten...Gjort våfflor till middag och nu spelar jag piano. Hade tänkt hänga i soffan och kanske läsa lite, men katten hann dit först (och han har självklart företräde)
I hålan jag jobbar låg den under 15 idag till och med!Hittade något som inte blivit dyrare pga tramsgubben på andra sidan vattnet eller fel väder, bensin,tankade för 15,24kr blev väldigt nöjd,
Hur liten är soffan och hur stor är katten...?!
Gilla på din löneökning men ogillar statlig och kommunal lönesättning innerligt!Skrattar alltid lite för mig själv när jag läser artiklar som börjar komma den här tiden om vad man ska tänka på i löneförhandling. När man jobbar offentligt så är det ingen löneförhandling att tala om. Visst kan man förklara sig oenig med arbetsgivaren men det ger aldrig någon höjning i slutändan. Det enda som hjälper när man jobbar offentligt är att byta jobb hyfsat ofta och inte stanna för länge på ett ställe. Att stanna är bara lönsamt för arbetsgivaren men gynnar aldrig löneutvecklingen för en själv. Vilket torde vara ganska olönsamt i längden för arbetsgivare som behöver lära upp nya hela tiden. Vid senaste jobbytet fick jag upp lönen med 8000 i månaden. Hade nog tagit mig 8-12 år på den gamla arbetsplatsen att komma upp i samma lön.
Det är ett lönesamtal, ingen förhandling, de har redan bestämt vad du ska få.Skrattar alltid lite för mig själv när jag läser artiklar som börjar komma den här tiden om vad man ska tänka på i löneförhandling. När man jobbar offentligt så är det ingen löneförhandling att tala om. Visst kan man förklara sig oenig med arbetsgivaren men det ger aldrig någon höjning i slutändan. Det enda som hjälper när man jobbar offentligt är att byta jobb hyfsat ofta och inte stanna för länge på ett ställe. Att stanna är bara lönsamt för arbetsgivaren men gynnar aldrig löneutvecklingen för en själv. Vilket torde vara ganska olönsamt i längden för arbetsgivare som behöver lära upp nya hela tiden. Vid senaste jobbytet fick jag upp lönen med 8000 i månaden. Hade nog tagit mig 8-12 år på den gamla arbetsplatsen att komma upp i samma lön.
Buffy eller Supernatural? Dålig koll på någonting nytt.Hittar inget kul att titta på numera, så återgår till att se om The Walking Dead. Varför finns ingen serie i samma klass?
Har inte sett men verkar inte intressant. Jag har lite märklig smak. Gillar polisserier, action, inte övernaturligt, gillar tex även McLeods döttrar, ser på Chicago hop-med- och PD också. Har aldrig sett Vikings eller Game of thrones osv...Buffy eller Supernatural? Dålig koll på någonting nytt.![]()
Men jag kan TWD PRECIS utantill nuBuffy eller Supernatural? Dålig koll på någonting nytt.![]()
Haha, jag tycker ju att TWD är i allra högsta grad övernaturligt, om än kanske dystopiskt i första hand.Har inte sett men verkar inte intressant. Jag har lite märklig smak. Gillar polisserier, action, inte övernaturligt, gillar tex även McLeods döttrar, ser på Chicago hop-med- och PD också. Har aldrig sett Vikings eller Game of thrones osv...
Har sett om The walking dead säkert 15 gånger nu. Det är inte en vanlig zombieserie, det handlar inte om zombisar i första hand.
Lost kanske vore något, @Enya? Som sagt har jag verkligen bara koll på sådant som gått ur tiden.Haha, jag tycker ju att TWD är i allra högsta grad övernaturligt, om än kanske dystopiskt i första hand.Supernatural och Buffy inte i närheten av till exempel GoT som ju är Fantasy. Men det är okej, smaken är som baken!
![]()
Det kan helt klart tyckas men det handlar om så mycket mer än om det övernaturliga, väldigt mycket mer än det. Och den biten gillar jag. Gillar inte zombifilmer eller serier i vanliga fall. Vampyrer och spöken är inget för mig heller.Haha, jag tycker ju att TWD är i allra högsta grad övernaturligt, om än kanske dystopiskt i första hand.Supernatural och Buffy inte i närheten av till exempel GoT som ju är Fantasy. Men det är okej, smaken är som baken!
![]()
Jag såg Lost tills den började spåra urLost kanske vore något, @Enya? Som sagt har jag verkligen bara koll på sådant som gått ur tiden.![]()