Vad gör vi? Del CCX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eller hur, just så! :D

Tack, ska kika! Trodde inte de var så stora! Står alltid bara längd och bredd men det vet jag inget om egentligen, borde ju stå vikt på personen tänker jag...
/hon som fastnat i ett badkar med en vikt på 140 kg, två gånger, på ett hotell.... :o Hur gör man liksom, hojtar "Hoj, någon, kan jag få hjälp, jag sitter i badkaret, har fastnat, någon som kan dra upp mig?":o

Ja men precis, men dessa har man sett angivet längd och vikt vad som är rimligt his personen och det är bra, hur ska man annars veta lixom ?!? Men nu får vi nog sätta punkt innan nån ber oss starta en egen tråd och du får kika runt lite 😅😃

Du kommer trivas här, lovar :D Lugnt och tryggt och fint, och de där grannarna jag har klagat på, om du kanske minns? (de som mobbade spionen och bankade på dörren, fönsterna och väggarna) De ska flytta! Helt UNDERBART!
Vad skönt för dig! 😊

Jag har kollat ut ett lugnt och fint område utanför stan som är inom min budget, nu gäller det bara att det kommer ut lägenheter där så jag kan få en. 😊

Vad skönt för dig! 😊

Jag har kollat ut ett lugnt och fint område utanför stan som är inom min budget, nu gäller det bara att det kommer ut lägenheter där så jag kan få en. 😊
Håller tummarna för det! Skittrist med dåliga områden man inte trivs i! Här verkar vara ganska många, dyrare lägenheter, som hyresvärdarna slås med varandra om hyresgästerna. Olika förslag på hyresrabatter, hyresfria månader osv. Min egen hyresvärd verkar också ha svårt att få in hyresgäster, hans lägenheter står tomma ibland och det är inte så att folk som vill flytta tidigare kan det då ingen står på kö... och man verkar inte bo jättelänge här, inte för att det är dåligt utan nog mer att man numera inte har råd. :(

Stör mig på att jag tappat bort mitt betalkort. Igen. Det sker väl ungefär 50 gånger i veckan, men ofta hittar jag det snabbt ändå. Nu? Ingen aning. Jag har kollat i alla jackfickor, i ryggsäckarna, runt skohyllan, sambon har kollat i skorna. Jag tror att jag har kollat i alla byxfickor. Jag kollade lite snabbt i skåpet på jobbet. Det bästa jag kan göra är väl att låna sambons kort, för då lär mitt dyka upp lagom tills jag inte behöver det längre. Hade verkligen varit bra om jag brytt mig om att aktivera så att det kan användas i mobilen, för mobilen kan man åtminstone ringa till...

Om det är något med mig själv jag verkligen ogillar, så är det helt klart hur duktig jag är på att tappa bort mina egna prylar. Betalkort, mobilen, nycklar... Jag lyckades för f*n tappa bort en hel vattenkanna inomhus igår. Jag bor på 54kvm.

Var minst lika effektiv i stallet idag med och det blev svettigt i den tjocka fleecejackan så blev jag ju sedan i vagnen bakom pållan lite kall istället, var ju bara ett fåtal plusgrader så när jag kom hem fick det allt bli ett varmt skumbad och en mugg cappuccino, skönt 😍.

Nyss ätit frasvåfflor till kvällsmat; fick ett ryck att gå igenom matskåpen ikväll; sortera och rensa ut gammalt och det var frasvåfflepulver som var ett par veckor gammalt så lika bäst att använda det.

Sambon och kissarna har lagt sig och jag ska göra likadant, bara torka av bord och bänkar och sådär som jag vill ha gjort till natten så ska jag göra mig klar och krypa ner och läsa innan jag somnar 😴.

Utöver hundar har jag jobbat och varit hos tandis och lämnat salivprov. Köpte med mig semlor med hem så har klämt en vaniljsemla. Gott. Orkade inte hela så fick dela den med fyrbenta. Det skulle snöa i kväll, men har ännu inget sett, ska snöa i morgon också tyvärr. Men spionens näsa vädrade snö så jag antar att det stämmer. Han står och luktar i lyften när det ska snöa och när det slår om till kyligt, det är 1- nu. Frågan är om hans näsa har rätt? Rottweilern har inte samma förmåga så henne litar jag inte alls på :D Det ska en husky till att spå snö och kyla ju :D Faktum är att det skulle snöa redan i går och det gjorde det inte, inte heller hans näsa spådde det, trots SMHIs prognos om det.

Utöver hundar har jag jobbat och varit hos tandis och lämnat salivprov. Köpte med mig semlor med hem så har klämt en vaniljsemla. Gott. Orkade inte hela så fick dela den med fyrbenta. Det skulle snöa i kväll, men har ännu inget sett, ska snöa i morgon också tyvärr. Men spionens näsa vädrade snö så jag antar att det stämmer. Han står och luktar i lyften när det ska snöa och när det slår om till kyligt, det är 1- nu. Frågan är om hans näsa har rätt? Rottweilern har inte samma förmåga så henne litar jag inte alls på :D Det ska en husky till att spå snö och kyla ju :D Faktum är att det skulle snöa redan i går och det gjorde det inte, inte heller hans näsa spådde det, trots SMHIs prognos om det.

Här skulle det bli 0,5 cm snö ikväll hette det innan de ändrade prognosen till 2-3 cm vilket det ser ut att vara; ett snötäcke lixom. Mer imorn.

Vissa dagar hinner man inte nåt, jag har bara hunnit rensa köksavloppet, eldat, bakat matbröd, mätt upp hela nya elsystemet på moppen, fått dit reglagen på styret och svarvat ett par förlängare till styret eftersom reglagen tar lite plats, felsökt och fått igång 3D-skrivaren efter flytten in på elektroniklabbet där den ska stå och nu blev det dags för kvälls-the och nygräddad macka. :d Vissa dar hinner man liksom ingenting. 😁

Hade hellre haft mer snö under vintern men mig stör det inte så värst- älskar snö även om jag vill ha vår under en vårmånad men ja😅 . Snösulorna och broddarna är ju kvar på pållan trots lite mildväder så ptja. Det ska ju bli milt igen, iaf här 😄
Jag har fått nog av snö. Jag har fått inse att jag är skåning och även om jag älskar snö och vinter så slår ingenting våren som kommer bauta-tidigt i Skåne :D

Vissa dagar hinner man inte nåt, jag har bara hunnit rensa köksavloppet, eldat, bakat matbröd, mätt upp hela nya elsystemet på moppen, fått dit reglagen på styret och svarvat ett par förlängare till styret eftersom reglagen tar lite plats, felsökt och fått igång 3D-skrivaren efter flytten in på elektroniklabbet där den ska stå och nu blev det dags för kvälls-the och nygräddad macka. :d Vissa dar hinner man liksom ingenting. 😁
Te :p:D

Jag har fått nog av snö. Jag har fått inse att jag är skåning och även om jag älskar snö och vinter så slår ingenting våren som kommer bauta-tidigt i Skåne :D

Hahaha fick jag knappt ens förra året med snö typ november- april så årets vinter har varit löjlig 😂. Hihi man får lov att tycka olika 😃.

Hahaha fick jag knappt ens förra året med snö typ november- april så årets vinter har varit löjlig 😂. Hihi man får lov att tycka olika 😃.
Ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, jag minns den! Fy fan säger jag bara! Jag mådde så dåligt till slut!!! Ingen vår, plötsligt kom sommaren hux flux och våren fick vända i dörren typ. Det var hemskt. Du vet det folk beskriver när man ställer fram och tillbaka klockan en timme och att de påverkas av det? SÅ kändes det för mig i kroppen! Helt fel! Det var då jag insåg att våren har en viktig plats hos mig. :) Jag hade alltså inte fattat det så tydligt förut.

Absolut, olikheter är bra! :)

Ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, jag minns den! Fy fan säger jag bara! Jag mådde så dåligt till slut!!! Ingen vår, plötsligt kom sommaren hux flux och våren fick vända i dörren typ. Det var hemskt. Du vet det folk beskriver när man ställer fram och tillbaka klockan en timme och att de påverkas av det? SÅ kändes det för mig i kroppen! Helt fel! Det var då jag insåg att våren har en viktig plats hos mig. :) Jag hade alltså inte fattat det så tydligt förut.

Absolut, olikheter är bra! :)

Jo håller ändå med om att sommaren kom för fort i och med det, vi behöver helt klart våren där emellan! Jag blir vårtrött och märks mer när värmen kommer direkt...Förstår hur du menar, man vill ju ha våren där emellan, absolut 🤗

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 596
  • Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 878
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
61 347
Samhälle Är det verkligen så att alla är lika värda? Är till exempel Saddam Hussein lika mycket värd för dig som till exempel dina föräldrar? 2 3
Svar
41
· Visningar
855
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka