Vad gör vi? Del CCX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ursäkta?
Det är mycket möjligt att DU undrar över min vab, men jag gör det inte. Inte heller gör min arbetsgivare det, sonens skola eller för den delen försäkringskassan - det vill säga alla som överhuvudtaget har med det att göra. Vilket du inte har.
Det har definitivt ingenting med ett barfotaspring i sommarvärme att göra, det kan jag lova dig.

Alltså det vet ju alla som har barn/närhet/jobbar med dem hur ofta de är sjuka. Livet med småbarn 🙃❤️. Tror inte någon av oss andra i övrigt ser det som konstigt heller ❤️.

En härligt mysig skrittur igår på hästen 😍. På grusvägen strax framför oss kom det ut en vacker räv men den gjorde en tvärnit och drog tillbaka in i skogen igen 😅.
Idag vilodag för pållan i lika härligt väder som igår, kom in till lunch med en lerig sida, borstade av. Vid insläppet ikväll hade hon rullat sig igen och på båda sidor men då fick det vara (var klädd för stan en kort sväng) 😂.

Nu är klockan alldeles för mycket men ska hänga tvätt innan jag med får sova. TRÖTT! 😴

Ptja jag trodde inte på det där riktigt tills jag råkade trampa ner i ett vattenfyllt dike (under all snö) när jag en vinter fick sätta extratråd för hästarna inte skulle traska ut då staketet ju "sjönk" i all snö den lite mer extrema vintern. Dagen efter var jag förkyld (!). Men kan mycket väl varit ett sammanträffande. No one knows.
Det sägs att kyla kan sänka immunförsvaret och då passar virus och sådan skräp på att angripa. Det är så jag har fått lära mig i alla fall, så myt eller inte, det är enligt den informationen jag lärt mig, ihopkopplat, om än inte att man blir sjuk av att bli kall/sitta på något kallt eller liknande. :)

En härligt mysig skrittur igår på hästen 😍. På grusvägen strax framför oss kom det ut en vacker räv men den gjorde en tvärnit och drog tillbaka in i skogen igen 😅.
Idag vilodag för pållan i lika härligt väder som igår, kom in till lunch med en lerig sida, borstade av. Vid insläppet ikväll hade hon rullat sig igen och på båda sidor men då fick det vara (var klädd för stan en kort sväng) 😂.

Nu är klockan alldeles för mycket men ska hänga tvätt innan jag med får sova. TRÖTT! 😴
En grej jag saknar med att bo på en gård på landet är djuren jag såg. Vildsvinen tex. Rådjuren/hjortarna/kan inte se skillnad :D Bästa minnena är när jag och mamma var på väg till vårt jobb och över vägen så sprang först ett stort viltsvin och sedan 13 småttingar och sist en stor till. Rakt framför oss! Så fina ändå! Eller den gången jag hörde rävar och kikade ut och såg två ungar sitta på grusvägen precis utanför och busa och ljuda. Och den gången vi kom körande på grusvägen och två ungar och mamman befann sig på grusvägen och hade ingen brådska med att akta sig för oss. Vackra djur! Och ugglan mitt på vägen en kväll!
<3

Här blir jag glad när jag ser djur, men när jag hör dem, tex hackspetten så blir jag varm i hjärtat!

En grej jag saknar med att bo på en gård på landet är djuren jag såg. Vildsvinen tex. Rådjuren/hjortarna/kan inte se skillnad :D Bästa minnena är när jag och mamma var på väg till vårt jobb och över vägen så sprang först ett stort viltsvin och sedan 13 småttingar och sist en stor till. Rakt framför oss! Så fina ändå! Eller den gången jag hörde rävar och kikade ut och såg två ungar sitta på grusvägen precis utanför och busa och ljuda. Och den gången vi kom körande på grusvägen och två ungar och mamman befann sig på grusvägen och hade ingen brådska med att akta sig för oss. Vackra djur! Och ugglan mitt på vägen en kväll!
<3

Här blir jag glad när jag ser djur, men när jag hör dem, tex hackspetten så blir jag varm i hjärtat!

Nä fy för vildsvin!!!!! Hualigen. Asså de små är söta! Men de större, nä fy va de förstör o första mötet med de där svinen med min gamla häst var inte kul! Kände hjärtat genom sadeln och han var rädd ett bra tag (rädd även för tamsvin som ju är rätt vanligt). För att inte tala om hur otäckt det var att hamna mellan sugga (nere i ett snår, tack och lov!)och kultingar med ponnyn jag körde.

Men ja fina djur, de du skriver och särskilt ungarna som sagt 😍. Finns ett par ugglor här i den gamla ladugården 😍. Åh ja hacke har ju ett särskilt läte absolut :).

Nä fy för vildsvin!!!!! Hualigen. Asså de små är söta! Men de större, nä fy va de förstör o första mötet med de där svinen med min gamla häst var inte kul! Kände hjärtat genom sadeln och han var rädd ett bra tag (rädd även för tamsvin som ju är rätt vanligt). För att inte tala om hur otäckt det var att hamna mellan sugga (nere i ett snår, tack och lov!)och kultingar med ponnyn jag körde.

Men ja fina djur, de du skriver och särskilt ungarna som sagt 😍. Finns ett par ugglor här i den gamla ladugården 😍. Åh ja hacke har ju ett särskilt läte absolut :).
Visst har du rätt i att man inte vill träffa på svinen sådär, men det var ändå fint på något vis att få se dem så (utan att behöva vara rädd eller känna sig trängd, som du gjorde när du var till häst <3 ), tänkte på utseendet mer än att de förstör. :)

Ja, inte alls hört hackspett så mycket i Skåne så gillar det. Å andra sidan är jag förtjust i fåglar och gillar ju fiskmåsar och dess läten också, de är ju mest hatade här. Men inte av mig. :D Men jag är ju lite störd ;) Ormar är jag däremot rädd för, så även om de är fina vill jag inte se dem :D

Ptja jag trodde inte på det där riktigt tills jag råkade trampa ner i ett vattenfyllt dike (under all snö) när jag en vinter fick sätta extratråd för hästarna inte skulle traska ut då staketet ju "sjönk" i all snö den lite mer extrema vintern. Dagen efter var jag förkyld (!). Men kan mycket väl varit ett sammanträffande. No one knows.
Du måste ju ha antingen ett virus eller bakterier i kroppen för att bli förkyld. Det räcker inte med kyla.

Visst har du rätt i att man inte vill träffa på svinen sådär, men det var ändå fint på något vis att få se dem så (utan att behöva vara rädd eller känna sig trängd, som du gjorde när du var till häst <3 ), tänkte på utseendet mer än att de förstör. :)

Ja, inte alls hört hackspett så mycket i Skåne så gillar det. Å andra sidan är jag förtjust i fåglar och gillar ju fiskmåsar och dess läten också, de är ju mest hatade här. Men inte av mig. :D Men jag är ju lite störd ;) Ormar är jag däremot rädd för, så även om de är fina vill jag inte se dem :D

Jo absolut! Lite som med älg! Otroligt mäktiga men gärna på backen och inte i bil 😆😄. Fiskmåsar brukar inte vara uppskattade här - i stan- heller men tycker de låter sommar 😁.

Det sägs att kyla kan sänka immunförsvaret och då passar virus och sådan skräp på att angripa. Det är så jag har fått lära mig i alla fall, så myt eller inte, det är enligt den informationen jag lärt mig, ihopkopplat, om än inte att man blir sjuk av att bli kall/sitta på något kallt eller liknande. :)

Jo men precis :)

Vissa älskar att hålla liv i gamla skrönor utan substans, som att man blir förkyld av kyla och sjuk om man går barfota före midsommar och ve den som går utan mössa innan det är 25 grader varmt, då får man lunginflammation. :cool:
Precis. Det man blir sjuk av är att vistas många personer inomhus på liten yta. DÅ sprids virus!

Contrary to popular belief, cold weather or getting chilled does not cause a cold, according to the National Institute of Allergy and Infectious Diseases (NIAID). However, your child may be more likely to come down with a cold during the cold season, which is early fall to late winter. This is probably due to a variety of factors, including the following:
  • School is in session, increasing the risk that your child is exposed to the virus
  • Your child may stay indoors and be in closer proximity to other people more often
  • Low humidity causes dry nasal passages, which are more susceptible to cold viruses
https://www.childrenshospital.org/conditions/cold

Senast ändrad:
Idag ska jag jobba lite och sen till sjukhuset igen. Efter omständigheterna mår personen bra, öppen operation med hjärtklaffar kan ju få vem som helst att gnälla lite efteråt.
Sen ska jag nog ta ledig imorgon, eller iallafall del av dag för denna vecka har varit något tuff.

Somnade vid 20 i går.
Gick upp 4:40 och snörade på mig skorna.
Joggade 5.5 km.
Trött på minusgrader.
Har precis druckit andra koppen kaffe.
Jobb 8-16.
Ska nog gå en sväng till päronen efter jobbet.
IMG_3438.webp

Nu sitter jag och äter frukost. Solen skiner. Kroppen gör ont. På jobbet ska vi visst möblera om massvis nu, har ingen aning om hur mycket som hunnits med redan men får förbereda mig mentalt på att verkligen tänka på hur jag lyfter osv så att inte kroppen blir värre. Idag kommer jag iaf cykla till/från jobbet. Det känns somrigt och trevligt :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 70 71 72
Svar
1 424
· Visningar
51 189
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
62 849
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 582
Samhälle Är det verkligen så att alla är lika värda? Är till exempel Saddam Hussein lika mycket värd för dig som till exempel dina föräldrar? 2 3
Svar
41
· Visningar
806
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Klippmaskin till tjock päls
  • Guldfasanerna