Vad gör vi? Del CCXII

Haha... Lyssnade på P1 på vägen hem från föräldrarna. Om radions historia. Folk var ÖVERTYGADE om att alla skulle bli "radio zombies" och aldrig lämna sitt hem när de väl fått en radio att lyssna på. Det fanns ju ingen anledning att gå ut om man kunde få all sin underhållning från radioapparaten 😱 :D!!

Haha... Lyssnade på P1 på vägen hem från föräldrarna. Om radions historia. Folk var ÖVERTYGADE om att alla skulle bli "radio zombies" och aldrig lämna sitt hem när de väl fått en radio att lyssna på. Det fanns ju ingen anledning att gå ut om man kunde få all sin underhållning från radioapparaten 😱 :D!!
Haha var det inte samma när tv kom? Och smartphones. Kul är det i vilket fall!

Vi är två som njuter av kvällssolen.

Bifogade filer

• IMG_8272.webp
    IMG_8272.webp
    764,6 KB · Visningar: 33
Har varit 28 grader och känner mig rätt slut efter att ha flyttat hästen idag. Hade råkat pricka in både en sadelkoll och hovslagaren också, så blev en rätt lång dag i värmen. Nya stallet verkar toppen, men kommer att sakna att kunna promenera över som jag kunde göra till gamla stallet. Dags att fräscha upp mig lite och sedan blir det chips och cider i trädgården.

Slutkörd efter gårdagens jobb och jobbmöte, talade om för chefen att jag och min kollega känner oss oroliga inför hösten när vi ska få två nya kollegor, en ny reform, en tjänsteplanering som inte kan bli klar innan våra nya kollegor är på plats, ny organisation på arbetsplatsen, hans svar var att det inte var hans fel. 🙄 Helt ärligt bryr mig inte om vems fel om det nu är någons fel, men ta min oro på allvar tack.

Så när jag kom hem grillade vi hamburgare, sen sov jag. Idag har vi grejat ute, tagit bort ett land, del av ett körsbärsträd, fyllt på med jord och börjat göra i ordning för odlingslådor och mer gräsmatta.

Varit ute och dragit ihop riset jag ska elda i morgon. Nu är nästan hela mitt gamla äppelträd borta efter att det bröts sönder i höstas av alla äpplen. Har fler grenar från andra träd jag ska ta rätt på men gör det i morgon. Blir inget eldande ikväll. Ska även passa på att tömma en kattlåda innan jag tänder, har cellulosa i lådan så det går att kompostera eller elda upp.

Satt en stund i solen tills jag började bli kall, rättare sagt tog två pauser. Första för jag började må väldigt dåligt. Trodde nästan jag skulle svimma och hade fruktansvärt ont i magen. Kom sen på att jag ätit en kokt korv med bröd, lite ostkrokar och druckit en latte. 🫢

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 538
Senast: manda
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 822
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 684
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 856
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka