Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I en pralin?Beklagar så mycket... vi har surkörsbär. Det bästa med dem är att de rotslår sig själva. Det bästa är att mina körsbär finns i en pralin.![]()
Åh nej, så hemskt! Ta hand om dig!Ska försöka ta mig ut och kratta ihop det som är kvar av dagens risbränning. Har ont i foten så orkade inte dra ihop allt utan får ta resten i morgon om jag orkar.
Bara en massa elände nu. Fick telefon att min lilla ponny dött i hagen idag. Gör fysiskt ont i hjärtat och tårarna bara rinner.![]()
Känner likadant. Konsumerar inte ens nyheter längre, är bara samma sak hela tiden: skjutningar och portsprängningar.Vaknat upp till ännu en dag till med kyla, kraftig blåst och regn här på Kreta. Dessutom läste jag precis nyheten om att en port sprängts i vårt bostadsområde hemma. Dock ej vår port vad det verkar. Känns som att det här samhället är totalt urspårat och förlorat. Jag har inget hopp om att det går att få rätsida på detta.
Vaknat upp till ännu en dag till med kyla, kraftig blåst och regn här på Kreta. Dessutom läste jag precis nyheten om att en port sprängts i vårt bostadsområde hemma. Dock ej vår port vad det verkar. Känns som att det här samhället är totalt urspårat och förlorat. Jag har inget hopp om att det går att få rätsida på detta.
Om folk ger upp kommer det att gå åt skogen. Men vi kan alla göra små saker som gör tillvaron bättre för våra medmänniskor varenda dagKänner likadant. Konsumerar inte ens nyheter längre, är bara samma sak hela tiden: skjutningar och portsprängningar.
Japp en klaskompis i begynnelsen gör praliner och eftersökte körsbär i vintras. Jag räckte upp handen. Så våra körsbär finns i pralin.I en pralin?
Surkörsbär hade vi på förra stället. Jäklar vad jag plockade och gjorde saker av dem. ÄLSKAR!