Vad gör vi? Del CCXII

Vilken härlig valborgsmässoafton 😍. Härlig ridtur i alla gångarter i solsken och grönska 😍. Det enda mindre härliga var att det prasslade till I det gamla gräset precis där vi red förbi på stigen vid sjön, en huggorm!
Gjorde varsin plankstek med ryggbiff till middag och så briska halloncider till mig, gott! 😋👌.
Sen avslutade vi dagen med att se på när brasan tändes uppe i kyrkbyn; rätt mycket folk vid bygdegården och kul att träffa vänner och bekanta att snicksnacka med 😊.

Jag skäms nästan. Bor ihop med min mamma (delad hyra är billigare) och hon åkte iväg till sommarstugan i måndags. Igår när jag kom hem så kände jag och katten oss piggare och gladare än på länge 🙈

Något det där med att vara introvert... 😅

Ska försöka ta mig ut och kratta ihop det som är kvar av dagens risbränning. Har ont i foten så orkade inte dra ihop allt utan får ta resten i morgon om jag orkar.

Bara en massa elände nu. Fick telefon att min lilla ponny dött i hagen idag. Gör fysiskt ont i hjärtat och tårarna bara rinner. 💔💔💔😭😭😭
Åh nej, så hemskt! Ta hand om dig! <3

Onödigt att vakna klockan sex en ledig dag.
Sen är det helt plötsligt (inte varit det förr) väldigt varmt i min lägenhet.
Ska försöka slumra en stund.

• Gilla
Reactions: Sel
Jag och katten har sovit gott men nu får hon fortsätta på egen tass :)

1000027539.webp

Vaknat upp till ännu en dag till med kyla, kraftig blåst och regn här på Kreta. Dessutom läste jag precis nyheten om att en port sprängts i vårt bostadsområde hemma. Dock ej vår port vad det verkar. Känns som att det här samhället är totalt urspårat och förlorat. Jag har inget hopp om att det går att få rätsida på detta.

Vaknat upp till ännu en dag till med kyla, kraftig blåst och regn här på Kreta. Dessutom läste jag precis nyheten om att en port sprängts i vårt bostadsområde hemma. Dock ej vår port vad det verkar. Känns som att det här samhället är totalt urspårat och förlorat. Jag har inget hopp om att det går att få rätsida på detta.
Känner likadant. Konsumerar inte ens nyheter längre, är bara samma sak hela tiden: skjutningar och portsprängningar.

Känner likadant. Konsumerar inte ens nyheter längre, är bara samma sak hela tiden: skjutningar och portsprängningar.
Om folk ger upp kommer det att gå åt skogen. Men vi kan alla göra små saker som gör tillvaron bättre för våra medmänniskor varenda dag :) !

Legat vaken större delen av natten. Petat i mig mer värktabletter, har ont i hela kroppen av sömnbrist och att jag legat och spänt mig. Varulven har varit och rotat runt i köket mer inatt än vad Wilma gjort. Var uppe och sa åt honom ett par gånger att gå och lägga sig, men gnagarna har iaf varit tysta när han var uppe.

Hela veckan har varit fantastiskt väder, all raps blommar och naturen är så vacker!
Dock är det massa mygg och knott på kvällarna. Men sol och 15-20 grader varje dag. Även idag! Sen ska det bli lite kallare och lite regn, regnet behövs men för fånghästen blir det nervöst.

Oj oj nu står det hela 8,7 mm regn på söndag jag hoppas verkligen det kommer att levereras :nailbiting:
Här är så torrt det har inte regnat på evigheter känns det som fjolårslöven är knastertorra :sorry:

Jag har vaknat upp i en stuga och har lite mindre ont idag för första gången sen olyckan🤩
Utställningen gick toppen igår och det kom hundratals människor!
Idag ska jag fasta inför koloskopi imorgon. Håller redan på att svälta ihjäl...

Bifogade filer

• IMG-20250430-WA0007.webp
    IMG-20250430-WA0007.webp
    203,1 KB · Visningar: 50
Somnade om. Nej vaknade med ångest. Avsluta arbetsveckan med tjafs var inte bra. Men jag måste lära mig att släppa saker.
Dricker kaffe och sen blir det en joggingrunda.

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 538
Senast: manda
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 822
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 683
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 856
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka