Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du får helt enkelt bestämma. "Nu gäller följande! Vi samlas vid X kl Y för att gemensamt gå till lunch! Lunchställe meddelas senare. "Försöker få ihop en lunch med kollegorna. Det går sådärEller ja... alla vill äta lunch ihop, men ingen vill säga vad de vill äta så vi kan bestämma var vi ska äta och när vi behöver dra iväg
![]()
Lite lätt här medHär regnar det lite grann. Som en fin dimma
Jag har också varit iväg och slängt! Men här var det betydligt mindre med folk än vad jag trodeVi har varit till tippen, vi var inte ensamma där kan man säga.men en släpkärra mindre med skräp.
Det kanske är "bra" om betalningen går till kronofogden? Ju fler saker som det uppdagas att din släkting faktiskt inte klarar, ju lättare blir det kanske att få ordentlig hjälp? Jag FÖRSTÅR att du vill hjälpa och stötta (det hade jag säkerligen också försökt göra), men om saker och ting fungerar ser man kanske inte hur stort hjälpbehovet faktiskt är?Hade lovat att ringa släkting för att väcka hen så hen kunde gå till banken, jätteviktigt pga helt onödig inkasso som är på väg till KFM. Hen vägrade ju att betala innan jag lyckades få hen att inse att man måste betala men kan sedan bestrida. Jag vet att det inte stämmer till 100% men för att få hen att betala behövdes att hen trodde det.
Inget svar trots att jag ringde 103 ggr. Vet inte riktigt vad jag ska göra. En del av mig, särskilt eftersom hen börjat anklaga mig för mobilen (som fungerade perfekt när jag köpte den), misstänker att hen använder en gammal laddare alt har tappat den så många gånger i golvet, känner att jag ger upp. Jag vet att hen pratar med sin syster regelbundet men hen är också gammal och kan inte hjälpa.
Ringer till äldreomsorgen och ser om de iaf kan fixa att någon följer med hen till sjukhuset med sjukresa för prover och besök. Frågade läkare om hen inte kan ta prover på en VC som sedan skickas till sjukhuset, men det kan man inte. Som han sa lite bittert, vi lever på stenåldern här. Inga samkörda system alls. Så hade vi det ju i Stockholm tills för kanske tio år sedan och jag vet hur absurt det kan bli. När jag gick på en mottagning på Huddinge Karolinska och på Sös och behövde åka till båda ställena, på samma dag(!) och ta i princip identiska prover.