Vad gör vi? Del CCXII

Håller på och tömmer dotterns rum införvrokad av rum. Hennes rum (som just nu fungerar som lontor/gästrum/växtrum/hobbyrum) ska bli kontor/syrum/hobbyrum och mitt nuvarande syrum ska bli gästrum. Men hon har en enorm mängd grejer kvar här hemma som jag nu packar ner i flyttlådor så får hon ta hem eller gå igenom i sin egen takt. Det är ju "bara" fem år sedan hon flyttade hemifrån. :laugh:

Fikat lite och lagt om foten, busväder ute så dagens planer gick om intet. :down:
Mådde väldigt dåligt igår och var orolig för hur det såg ut under kompressen men trots att jag dragit en massa ris så ser såret ok ut. Var rädd att det skulle vara infekterat och att jag därför mådde illa men det är nog bra att det får vila lite. Det sitter ju himla dumt vid fotknölen. :crazy:

Har ringt och betalat Lantbrukstjänst, otroligt att de ens kunde höra vad jag sa för jag grinade så mycket. 😭💔

Blivit av med lite saker idag, saker som behövdes på jobb och som mina kollegor ville ha 🙂 Utrensningen fortsätter. I helgen ska jag försöka bli av med ett sängöverkast, några kuddfodral och en gardinkappa. Det ska dock regna så vet inte hur jag ska lösa det, eftersom jag låter det stå utomhus i väntan på att någon ska hämta.

Fick paket idag
IMG20250502122946.webp

Mycket nöjd!

Etapp ett av min rumsrockad klar. Nu behöver jag plocka av bordet i gamla syrummet för att kunna skruva isär det, men jag vet inte hur mycket ork jag har kvar. :wtf: Så lätt att dra igång projekt, svårare att avsluta...

20250502_131018.webp

Hade lovat att ringa släkting för att väcka hen så hen kunde gå till banken, jätteviktigt pga helt onödig inkasso som är på väg till KFM. Hen vägrade ju att betala innan jag lyckades få hen att inse att man måste betala men kan sedan bestrida. Jag vet att det inte stämmer till 100% men för att få hen att betala behövdes att hen trodde det.

Inget svar trots att jag ringde 103 ggr. Vet inte riktigt vad jag ska göra. En del av mig, särskilt eftersom hen börjat anklaga mig för mobilen (som fungerade perfekt när jag köpte den), misstänker att hen använder en gammal laddare alt har tappat den så många gånger i golvet, känner att jag ger upp. Jag vet att hen pratar med sin syster regelbundet men hen är också gammal och kan inte hjälpa.

Ringer till äldreomsorgen och ser om de iaf kan fixa att någon följer med hen till sjukhuset med sjukresa för prover och besök. Frågade läkare om hen inte kan ta prover på en VC som sedan skickas till sjukhuset, men det kan man inte. Som han sa lite bittert, vi lever på stenåldern här. Inga samkörda system alls. Så hade vi det ju i Stockholm tills för kanske tio år sedan och jag vet hur absurt det kan bli. När jag gick på en mottagning på Huddinge Karolinska och på Sös och behövde åka till båda ställena, på samma dag(!) och ta i princip identiska prover.

Hade lovat att ringa släkting för att väcka hen så hen kunde gå till banken, jätteviktigt pga helt onödig inkasso som är på väg till KFM. Hen vägrade ju att betala innan jag lyckades få hen att inse att man måste betala men kan sedan bestrida. Jag vet att det inte stämmer till 100% men för att få hen att betala behövdes att hen trodde det.

Inget svar trots att jag ringde 103 ggr. Vet inte riktigt vad jag ska göra. En del av mig, särskilt eftersom hen börjat anklaga mig för mobilen (som fungerade perfekt när jag köpte den), misstänker att hen använder en gammal laddare alt har tappat den så många gånger i golvet, känner att jag ger upp. Jag vet att hen pratar med sin syster regelbundet men hen är också gammal och kan inte hjälpa.

Ringer till äldreomsorgen och ser om de iaf kan fixa att någon följer med hen till sjukhuset med sjukresa för prover och besök. Frågade läkare om hen inte kan ta prover på en VC som sedan skickas till sjukhuset, men det kan man inte. Som han sa lite bittert, vi lever på stenåldern här. Inga samkörda system alls. Så hade vi det ju i Stockholm tills för kanske tio år sedan och jag vet hur absurt det kan bli. När jag gick på en mottagning på Huddinge Karolinska och på Sös och behövde åka till båda ställena, på samma dag(!) och ta i princip identiska prover.
Det kanske är "bra" om betalningen går till kronofogden? Ju fler saker som det uppdagas att din släkting faktiskt inte klarar, ju lättare blir det kanske att få ordentlig hjälp? Jag FÖRSTÅR att du vill hjälpa och stötta (det hade jag säkerligen också försökt göra), men om saker och ting fungerar ser man kanske inte hur stort hjälpbehovet faktiskt är?

Jag fick precis ett paket kakor av en student. För att jag hade gjort helt ordinära arbetsuppgifter som innebar att jag hjälpte hen O_o Förklarade att nej men inte ska hen ge mig en present för att jag gjort helt vanliga arbetsuppgifter?
Men jo, tydligen var hen urstressad när jag hjälpte hen, och av någon anledning insåg hen att allt kommer ordna sig när jag hjälpte hen och kunde allt :p

Jättegulligt men känns lite knäppt på något sätt. Typ som att någon skulle komma med present till den i kassan för att hen sålt blöjor till hen? :rofl:

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 553
Senast: manda
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 841
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 692
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
1 778

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Förslag på passande matskål?
  • Akvarietråden V
  • Torrfoderdjungeln..

Hästrelaterat

Tillbaka