Vad gör vi? Del CCXII

Åkte längs en järnväg idag och blir förbikörd av en rälsbuss!

En sån där trubbnos i orange med gult.
1746290281429.webp

Haft en mysig dag hos päronen. Så himla tacksam över att ha dom i mitt liv. Mamma bjöd på kycklingköttbullar med ugnspotatis och ugnsgrönsaker och pappa serverade såklart sin aioli.
Sen åt vi godis och tittade på trav. ”Rätt” ekipage vann paralympiatravet.
Nu har jag ätit sushi till kvällsmat och tittar på serie.
IMG_4241.webp

Sista middagen här på Kreta blev gyros. Mycket gott.

Summering av semestern trist start med fjorton timmar flygförsening. Fryst fem dagar av sex. Pratade med en i en butik idag detta är sämsta vädret på över 20 år här där vi är.

Skönt med miljöombyte och att vara ledig men lite ledsen för vädret. Nästa vecka ska det bli 30 grader här så prickade in en väldigt dålig vecka vädermässigt.

Hoppas på ett plan som går i tid imorgon.

Djupt besviken på mina vindruvor, tycker de ser skitäckliga ut så jag tänker inte ens smaka utan slänger de i morgon. Ser ut som det är nät på flera av klasarna så jag avbröt sköljningen och ställt dem utom räckhåll för annat än självmordskandidater. 😼

Förra natten tyckte jag det var så lugnt, trodde vi lyckats skrämma bort de flesta av husockupanterna, känns ikväll som de samlat styrkorna. Just nu är det iofs tyst, men jag bör nog försöka klippa gräset ASAP så omgivningarna blir lite otrevligare utomhus. Undrar om jag fixar att dra igång röjsågen i morgon? Har som tur är haft den liggandes i sovrummet över vintern, med rullgardinerna neddragna så ingen kunnat titta in.

Alla dyrare verktyg har vinterförvarats inomhus, bort från alla blickar, ifall någon skulle fått för sig att försöka bryta sig in i garage och bod. 🤬

Djupt besviken på mina vindruvor, tycker de ser skitäckliga ut så jag tänker inte ens smaka utan slänger de i morgon. Ser ut som det är nät på flera av klasarna så jag avbröt sköljningen och ställt dem utom räckhåll för annat än självmordskandidater. 😼

Förra natten tyckte jag det var så lugnt, trodde vi lyckats skrämma bort de flesta av husockupanterna, känns ikväll som de samlat styrkorna. Just nu är det iofs tyst, men jag bör nog försöka klippa gräset ASAP så omgivningarna blir lite otrevligare utomhus. Undrar om jag fixar att dra igång röjsågen i morgon? Har som tur är haft den liggandes i sovrummet över vintern, med rullgardinerna neddragna så ingen kunnat titta in.

Alla dyrare verktyg har vinterförvarats inomhus, bort från alla blickar, ifall någon skulle fått för sig att försöka bryta sig in i garage och bod. 🤬
Nät som i spindelnät?

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 557
Senast: manda
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 844
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 696
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
1 809

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka